Gå til innhold

To profiler på FB, hva er poenget?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eg hadde ein bekjent som venn på FB (som eg håpte på å bli venninne med). Profilen består kun av fornavn og mellomnavn. Super jente, men litt privat av seg (skjult vegg, viser ikkje på chat, etc) pga enkelte venner som hun egentlig ikkje ville ha på vennelista, men som hun var for redd "drama" og konfrontasjon til å fjerne. Statuser er sjeldne, bilder er sjeldne, kommentarer er sjeldne. I det siste har det blitt enda sjeldnere.

I går ser eg at denne bekjente har kommentert på ein felles venn sin status.. Bare, hun har kommentert med ein annen profil. Fullt navn, bilde, tydeligvis fleire venner på vennelista (bl.a den profilen eg er venn med), etc. Den har hun tydeligvis hatt ei god stund, mtp at noen av profilbildene er fra 2009. Og det virker som hun har begynt å bruke denne profilen full-tid siden hun har lastet opp nytt profilbilde i går og bruker den til å kommentere med.

Men hun har altså ikkje sagt i fra til meg selv om vi snakker/skriver litt i blant, og siden den gamle profilen ikkje ser ut til å bli brukt, valgte eg å slette den fra vennelista. Er faktisk litt furten over at hun ikkje vil ha meg som venn på den skikkelige profilen sin da eg trodde vi var på vei til å bli venner, eg driter egentlig i heile FB men det er hennes kanal for snakking og videreformidling siden hun er inne mye pga kronisk sykdom og dermed er sida viktigere for henne. :sukk:

Hva søren er poenget med to profiler da?

*anonym siden hun er her inne i blant*

Videoannonse
Annonse
Gjest padawan
Skrevet

skulle nesten tro du snakket om ei jeg kjenner også. hun jeg har opplevd det med sier det er for å skille melllom folk hun har kontakt med på nettet og folk huner i 4h med osv,.

AnonymBruker
Skrevet

Kan være hun skiller mellom flørter (siden hun ikke bruker fullt navn) og venner, og så bare glemt at den ekte profilen hennes kan være felles venn med noen av flørtene sine?

Kjenner hvertfall en fyr som holdt på sånn, en seriøs profil til venner og en kjekkas-profil til ønskede sengepartnere.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje hun leser dette og tar hintet?

Vet at noen har profiler de kun spiller med. Kan det være det hun gjør?

AnonymBruker
Skrevet

Legg henne til som venn på den andre for å se hva hun gjør. Hvis hun ikke vil ha deg der så er det vel bare å drite i henne.

• Liker 4
Gjest Blondie65
Skrevet

Noen velger å ha en profil som de deler med barna og en profil der de er mer "løssluppen" eller ting som egentlig ikke passer sammen med barn blir publisert.

AnonymBruker
Skrevet

Det er mange som har to profiler på FB fordi de spiller spill. Selv spiller jeg FarmVille og flere av mine "venner" har to profiler. Synes ikke det er noe rart i det hele tatt jeg!

AnonymBruker
Skrevet

Kan være hun skiller mellom flørter (siden hun ikke bruker fullt navn) og venner, og så bare glemt at den ekte profilen hennes kan være felles venn med noen av flørtene sine?

Kjenner hvertfall en fyr som holdt på sånn, en seriøs profil til venner og en kjekkas-profil til ønskede sengepartnere.

Hun har nok ikke profil for flørting, hun har samboer og er venn med han på begge profilene.

Kanskje hun leser dette og tar hintet?

Vet at noen har profiler de kun spiller med. Kan det være det hun gjør?

Kanskje det, men sikkert ikke. Hun henger mest på graviditet og hobby her inne. Hun spiller ikke spill på FB heller, slik eg har forstått bruker hun https (sikkerhetsinnstilling) og da får man ikke spille.

Legg henne til som venn på den andre for å se hva hun gjør. Hvis hun ikke vil ha deg der så er det vel bare å drite i henne.

Lurer på å gjøre det ja, men eg veit ikke helt.. Tenker at om hun ville ha meg som venn så hadde hun lagt meg til der. Men får vel gjøre det ein gang, avviser hun så veit eg ihvertfall.

Noen velger å ha en profil som de deler med barna og en profil der de er mer "løssluppen" eller ting som egentlig ikke passer sammen med barn blir publisert.

Hun har ingen barn, så det er ikke derfor.

• 2 uker senere...
Skrevet

Skjønner ikke helt hvorfor du henger deg opp i dette. Det kan jo være profilen er sperret for alle? Og at det faktisk er en grunn til at hun har to profiler? Jeg hadde spurt henne rett ut.

• Liker 1
Skrevet

Har du i det hele tatt prøvd å legge henne til som venn? (på den profilen hun bruker)

eller bare forventer du at hun skal legge deg til?

• Liker 1
Skrevet

Rart hvordan verden har utviklet seg. Er man ikke venn på Facebook, så er man heller ikke venn i virkeligheten

• Liker 1
Skrevet

Kanskje den nye profilen kun er for nære venner? Slik jeg har forstått det, så er dere bare bekjente, så da er det vel ikke så rart. Kanskje du hadde blitt "oppgradert" hvis dere hadde møttes på ordentlig og blitt venner?

Uansett, legg henne til, og se hva som skjer. Det kan jo hende at hun bare har glemt å legge deg til.

Gjest padawan
Skrevet

Man man jo lage egne lister for perifere venner som har mindre rettigheter så løser en det problemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...