Gå til innhold

Japansk tegnefilm på NRK, hva heter den?

Gjest dunebuggy

Anbefalte innlegg

Gjest dunebuggy

Jeg så en japansk tegnefilm på NRK1 eller NRK2 for noen måneder siden. Den var så spesiell og fasinerende at jeg ikke helt klarer å glemme den, så jeg lurer på om noen andre vet hva for en serie eller film det kan være.

Handlinga var lagt til en landsby, og personene var (selvfølgelig) blanding av dyr og mennesker. Men det var også en katt med, som kunne være en buss. Og trærne var så spesielle. Det var ganske kult sammenlignet med mye annet.

Det var en form for hverdagslig handling, med en familie og jobbliv, og typisk japans, med at det var en blanding av landsbyliv med tradisjon, og byliv med teknologi og mer merkelige klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den er så fiiiin!

Han som lager disse filmene er verdenskjent innenfor sin sjanger. Han har også laget min definitive filmfavoritt Chihiro og heksene (Spirited Away på engelsk) og Det levende slottet (Howl's Moving Castle). Begge de to er helt fantastiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dunebuggy

er det denne?

Ja :) Jeg hadde ikke tenkt å se TV når den var, så ble ikke helt bevisst på hvor spesiell den var. Jeg tenkte det var en serie, eller noe nytt, men så hørte jeg ikke noe mer. Veldig fint å finne ut at det er en film, og at regissøren har laget flere filmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

For å si det sånn, Myiazaki kan virkelige det med å lage bra animasjonsfilmer. Jeg kan også sterkt anbefale: Castle in the sky, Howl's moving castle, Spirited Away, Nausicaä of the Valley of the Wind porco rosso, Kikis delivery service og Pom Poko.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...