Gå til innhold

Sove på gulvet/futon

Kaisamaia

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med å sove (nesten) på gulvet?

Enten rett på gulvet, eller på yogamatte... eller med tatamimatter og futon. Vet ikke hvor jeg skal få tak i dette her i Norge... vil heller ikke at det skal være så dyrt. Vil at det skal være enkelt, slik at jeg kan ta unna "senga" hver morgen.

Er det bedre for skjelettet å sove på hardt underlag? Har lest litt om dette, men interessert i å høre hva dere tenker om saken...

Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Fortsetter under...

Hei,

jeg sover på gulvet allerede i 6 år. Dette begynte når jeg started å jobbe og fikk tilbud om overgangsleilighet fra arbeidsgiveren. Leiligheten hadde en forferdelig seng som var altfor myk. Jeg ba om å ta sengen bort og kjøpte meg en billig matrass men dette var så mye bedre. Siden madrassen var ganske billig (fra IKEA) mistet den formen ganske snart. Men jeg flyttet litt mye rundt og det var enkelt å ta madrassen med. Nå har jeg og samboeren kjøpt en liten leilighet og en bomul futon madrass, som vi har på gulvet på soverommet og er ganske fornøyde. Ingen vondt i ryggen som jeg hadde fra en myk seng. Men når det gjelder madrasser synes jeg at det er så forskjellig fra persjon til person, så det er nesten umulig å gi noen råd... Vi har sånn futon se her i størrelse 140*200cm, av og til tenker jeg at det skulle vært bedre med 160*200 men leiligheten vår er liten og soverom er bitte små. Vi ruller futonen om dagen og han bruker soverom som et eget kontor.

post-42324-0-96420000-1322917954_thumb.j

post-42324-0-06526800-1322917970_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...