Gå til innhold

Sengekappe - et helvete....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt meg sengekappe, ikke en sånn en med masse rynker, men ganske slett sak.. Så for meg en drøm av en seng... men fyttigrisen for et arbeid å stryke, og etter at den var ferdig strøket (trodde jeg) var den like krøllet da jeg la den på..

Er det noen som har noen triks for å få dette helvete til å se bra ut..? Er det kanskje forskjell i kvalitet..

Råd mottas med ærbødighet og takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøpe vanlig seng? :gjeiper: Hehe, har også prøvd å stryke sengekappe, bare for å se at den blir minst like krøllete igjen før den er kommet på en gang..

Ingen gode tips, dessverre, vi har nå bytta fra kontinentalseng til vanlig seng og slipper problemet.

Gjest Spinell
Skrevet

Prøv å stryke med stivelse/strykespray. Stiff heter produktet, som ser ut som en overleving fra 60-tallet i butikkhyllene.

Hvis dere i tillegg er to om å henge på kappen, burde det være duket for mindre krøll.

Jeg bruker ikke kappelaken på vår kontinentalseng, men den har madrasstrekk som tåler dagens lys :) Trekker et digert jerseylaken over den øverste madrassen og lar den nederste være.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sleit også med min, men jeg lot den henge på senga. Etter en liten studn hadde den rettet seg ut :)

Gjest Badabing
Skrevet

Kjøp en med rynker, jeg har i alle fall ikke tenkt over at min ser krøllete ut, og det ville ikke falt meg inn å stryke den ;)

Gjest Spinell
Skrevet

Kjøp en med rynker, jeg har i alle fall ikke tenkt over at min ser krøllete ut, og det ville ikke falt meg inn å stryke den ;)

Noen av oss vil heller være uten laken enn å ha rynkekappe på senga...

• Liker 1
Skrevet

Jeg har uten rynker og bruker IKKE damp, når jeg stryker det. Etter å ha stryki en del, venter jeg et par minutter så det blir kaldt før jeg flytter på det.

Grunne til at det blir rynkete er jo at mye av det blir liggende på gulvet mens man stryker resten, og er det varmt mens det blir liggende slik da blir det jo krøllete... Er det fuktig blir det enda værre...

Jeg pleier forøvrig ikke å stryke det som er oppå senga, fordi jeg bruker kappelakenet kun på de to nederste madrassene og har vanlig laken over... Da slipper jeg jo også å stryke det så ekstremt ofte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...