Gå til innhold

Hvor mye skal jeg betale for henting i bhg og barnepass på ettermiddagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye bør jeg betale en person for å få hentet barnet mitt i bhg og passet hjemme hos oss i 1-2 timer? Dette gjelder noen ettermiddager utover høsten.

Jeg har funnet ei hyggelig jente som jobber som vikar i en bhg i nærheten, som har sagt ja til å hjelpe meg med det. Jeg vil gjerne gi en rettferdig betaling, samtidig har jeg ikke flust med penger heller.

Innspill mottas med takk:)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spørs litt på hvor langt jenta må gå/kjøre for å komme til barnehagen, og fra barnehagen og hjem til dere?

For 2 timer + henting i b.hagen kan kanskje 300,- kr være ok?

• Liker 1
Skrevet

Fra bhg der hun jobber tar det tre min å gå til vår bhg. Og så tar det 1 min å gå hjem til oss. Hvis hun ikke jobber blir det lenger resevei, men vet ikke hvor mye vekt jeg skal legge på det?

Skrevet

Spørs litt på hvor langt jenta må gå/kjøre for å komme til barnehagen, og fra barnehagen og hjem til dere?

For 2 timer + henting i b.hagen kan kanskje 300,- kr være ok?

Skal hun betale 300kr gangen? Det høres helt sinnsykt ut, spør du meg. Hvor mange ganger i uken/mnd er det snakk om?

Gjest pysepusen
Skrevet

Tror jeg hadde gitt 200 kroner gangen - eller litt mindre... spørs litt hvor gammel hun er.

Gjest Okusan
Skrevet

Hvis det er snakk om "noen ettermiddager utover høsten", så tolker jeg det sånn at det ikke er snakk om flere ganger i uka? En og annen gang innimellom.

Da hadde jeg gitt 300, helt klart. Synes ikke det er urimelig i det hele tatt når en ansatt i barnehagen bruker to timer etter arbeidstid på barnepass.

Hvis det skjer ofte, er det naturlig med litt lavere pris hver gang- en kvamtumsrabatt ;) Og jeg hadde også satt prisen litt lavere hvis det var en ung nabojente e.l.

Min mening, i hvert fall.

• Liker 2
Skrevet

Hvis det er snakk om "noen ettermiddager utover høsten", så tolker jeg det sånn at det ikke er snakk om flere ganger i uka? En og annen gang innimellom.

Da hadde jeg gitt 300, helt klart. Synes ikke det er urimelig i det hele tatt når en ansatt i barnehagen bruker to timer etter arbeidstid på barnepass.

Hvis det skjer ofte, er det naturlig med litt lavere pris hver gang- en kvamtumsrabatt ;) Og jeg hadde også satt prisen litt lavere hvis det var en ung nabojente e.l.

Min mening, i hvert fall.

Enig.

Skrevet

Jeg ville gitt det samme som hun tjener når hun er på jobb.

Skrevet

Takk for svar!

Hun er som sagt vikar, så det er ikke nødvendigvis sånn at hun har en lang abeidsdag bak seg når hun skal jobbe 1-2 timer for meg. Foreløpig er det snakk om gjennomsnittlig to ggr pr mnd fram til jul. Spørs om jeg lander på å gi henne det samme som timelønna hun har i bhg.

Skrevet

Takk for svar!

Hun er som sagt vikar, så det er ikke nødvendigvis sånn at hun har en lang abeidsdag bak seg når hun skal jobbe 1-2 timer for meg. Foreløpig er det snakk om gjennomsnittlig to ggr pr mnd fram til jul. Spørs om jeg lander på å gi henne det samme som timelønna hun har i bhg.

Synes det høres fornuftig ut. Hadde det vært en 14-årig nabojente synes jeg du kunne lønnet lavere, men ikke når det er snakk om en voksen person.

Skrevet

Takk for svar!

Om du skal betale henne svart er jo dette mer lønnsomt for henne enn å jobbe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...