simba80 Skrevet 8. august 2011 #1 Skrevet 8. august 2011 Hvor mye bør jeg betale en person for å få hentet barnet mitt i bhg og passet hjemme hos oss i 1-2 timer? Dette gjelder noen ettermiddager utover høsten. Jeg har funnet ei hyggelig jente som jobber som vikar i en bhg i nærheten, som har sagt ja til å hjelpe meg med det. Jeg vil gjerne gi en rettferdig betaling, samtidig har jeg ikke flust med penger heller. Innspill mottas med takk:)
AnonymBruker Skrevet 8. august 2011 #2 Skrevet 8. august 2011 Spørs litt på hvor langt jenta må gå/kjøre for å komme til barnehagen, og fra barnehagen og hjem til dere? For 2 timer + henting i b.hagen kan kanskje 300,- kr være ok? 1
simba80 Skrevet 9. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 9. august 2011 Fra bhg der hun jobber tar det tre min å gå til vår bhg. Og så tar det 1 min å gå hjem til oss. Hvis hun ikke jobber blir det lenger resevei, men vet ikke hvor mye vekt jeg skal legge på det?
Sophie-Ann Skrevet 9. august 2011 #4 Skrevet 9. august 2011 Spørs litt på hvor langt jenta må gå/kjøre for å komme til barnehagen, og fra barnehagen og hjem til dere? For 2 timer + henting i b.hagen kan kanskje 300,- kr være ok? Skal hun betale 300kr gangen? Det høres helt sinnsykt ut, spør du meg. Hvor mange ganger i uken/mnd er det snakk om?
Gjest pysepusen Skrevet 9. august 2011 #5 Skrevet 9. august 2011 Tror jeg hadde gitt 200 kroner gangen - eller litt mindre... spørs litt hvor gammel hun er.
Gjest Okusan Skrevet 9. august 2011 #6 Skrevet 9. august 2011 Hvis det er snakk om "noen ettermiddager utover høsten", så tolker jeg det sånn at det ikke er snakk om flere ganger i uka? En og annen gang innimellom. Da hadde jeg gitt 300, helt klart. Synes ikke det er urimelig i det hele tatt når en ansatt i barnehagen bruker to timer etter arbeidstid på barnepass. Hvis det skjer ofte, er det naturlig med litt lavere pris hver gang- en kvamtumsrabatt Og jeg hadde også satt prisen litt lavere hvis det var en ung nabojente e.l. Min mening, i hvert fall. 2
Casall Skrevet 9. august 2011 #7 Skrevet 9. august 2011 Hvis det er snakk om "noen ettermiddager utover høsten", så tolker jeg det sånn at det ikke er snakk om flere ganger i uka? En og annen gang innimellom. Da hadde jeg gitt 300, helt klart. Synes ikke det er urimelig i det hele tatt når en ansatt i barnehagen bruker to timer etter arbeidstid på barnepass. Hvis det skjer ofte, er det naturlig med litt lavere pris hver gang- en kvamtumsrabatt Og jeg hadde også satt prisen litt lavere hvis det var en ung nabojente e.l. Min mening, i hvert fall. Enig.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #8 Skrevet 10. august 2011 Jeg ville gitt det samme som hun tjener når hun er på jobb.
simba80 Skrevet 10. august 2011 Forfatter #9 Skrevet 10. august 2011 Takk for svar! Hun er som sagt vikar, så det er ikke nødvendigvis sånn at hun har en lang abeidsdag bak seg når hun skal jobbe 1-2 timer for meg. Foreløpig er det snakk om gjennomsnittlig to ggr pr mnd fram til jul. Spørs om jeg lander på å gi henne det samme som timelønna hun har i bhg.
Glitnir Skrevet 10. august 2011 #10 Skrevet 10. august 2011 Takk for svar! Hun er som sagt vikar, så det er ikke nødvendigvis sånn at hun har en lang abeidsdag bak seg når hun skal jobbe 1-2 timer for meg. Foreløpig er det snakk om gjennomsnittlig to ggr pr mnd fram til jul. Spørs om jeg lander på å gi henne det samme som timelønna hun har i bhg. Synes det høres fornuftig ut. Hadde det vært en 14-årig nabojente synes jeg du kunne lønnet lavere, men ikke når det er snakk om en voksen person.
kirstiJ Skrevet 11. august 2011 #11 Skrevet 11. august 2011 Takk for svar! Hun er som sagt vikar, så det er ikke nødvendigvis sånn at hun har en lang abeidsdag bak seg når hun skal jobbe 1-2 timer for meg. Foreløpig er det snakk om gjennomsnittlig to ggr pr mnd fram til jul. Spørs om jeg lander på å gi henne det samme som timelønna hun har i bhg. Om du skal betale henne svart er jo dette mer lønnsomt for henne enn å jobbe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå