*Ariel* Skrevet 8. august 2011 #1 Skrevet 8. august 2011 Gubben og jeg skal endelig på barnefri tur (etter snart 17 år sammen). Reisemålet blir London for oss anglofile. Har noen gode anbefalinger på restauranter i London? Vi skal på i Kensington, men det må ikke være i dette området. På forhånd takk
AnonymBruker Skrevet 8. august 2011 #2 Skrevet 8. august 2011 Ah, ja, jeg har tips til restauranter i London. Byen i mitt hjerte. Rhodes 24 ligger i 24. etasje i Tower 42. Man får en fantastisk utsikt over London derfra, men i "feil" retning i forhold til kjente landemerker som London Eye og Tower of London. Fantastisk er det likevel. Maten er veldig god og vi fikk rause porsjoner. Vi bestilte en treretters, og da fikk vi inkludert apetizers og noe ekstra søtt helt til slutt, så det ble i praksis en femretters. Pass på å ikke ha med ting i veska som ikke går gjennom sikkerhetskontrollen på flyplassen. Da vi var der ble håndvesker o.l. scannet og vi måtte gjennom en metalldetektor for å få komme til området med heisene. Rules er Londons eldste restaurant som har vært i drift i mer enn 200 år. De serverer tradisjonell britisk mat i særegne omgivelser. Restauranten er en blanding av stiv eleganse og overdreven (smakløs vil noen si) utsmykking. En herlig opplevelse! Min absolutte favoritt er likevel Middagscruise på Themsen. Man blir da med på en restaurantbåt som går opp og ned Themsen. Ombord får man en treretters middag og levende musikk, mens et opplyst London flyter forbi vinduene. Da vi var med kjørte de ekstra sakte forbi Tower Bridge og de gikk rundt i ring et par ganger ved Big Ben/Westminster mens de spilte "Rule Britannia" og "God save the Queen" over høytalerne. I overkant pompøst, vil noen mene. Men for en anglofil person som meg var dette en vakker opplevelse som ga meg tårer i øynene og lyst til å rive returbilletten hjem i fillebiter. Åh, som jeg savner London. Jeg er overbevist om at hvis det finnes noe sånt som reinkarnasjon så har jeg bodd i London i et tidligere liv. God tur! Og fortell gjerne hva dere bestemmer dere for, og gi rapport om hvordan dere opplevde det. Synne
AnonymBruker Skrevet 8. august 2011 #3 Skrevet 8. august 2011 PS: Husk å bestille i god tid i forveien hvis dere skal på Rhodes 24, Rules eller middagscruise på Themsen. Synne
Bestee Skrevet 11. august 2011 #4 Skrevet 11. august 2011 (endret) Kan anbefale kjeden Angus steakhouse.:-)Ettersom dere er anglofile er det jo mulig dere har spist der før, et annen sted i England.. Uansett, de ligger rundt om kring i London. Man får utrolig mye kvalitet for en rimelig penge. Kjempe god mat, vin og ikke minst førsteklasses service!:-) Bærer absolutt ikke preg av å være kjederestauranter. Endret 11. august 2011 av Bestee
Rosenrød Skrevet 16. august 2011 #5 Skrevet 16. august 2011 (endret) Jeg anbefaler thairestauranten Patara, den har fire filialer i London, blant annet en i Kensington. Nyyyyydelig, litt upper class thaimat til fine priser:-) Endret 16. august 2011 av Rosenrød
AnonymBruker Skrevet 16. august 2011 #6 Skrevet 16. august 2011 Yndlingsrestauranten min i London er Sardo. Den er liten og intim med fantastisk personale og nydelig mat og drikke. For biff kan jeg sterkt anbefale Le relais de venise. De har tidenes beste saus og alltid perfekt stekt biff.
Gjest Lizette Skrevet 22. august 2011 #7 Skrevet 22. august 2011 Sist vi var i London (og bodde i Kensington) testet vi restauranten Sticky Fingers, etter anbefaling fra en kollega. restauranten er eid av Bill Wyman fra Rolling Stones, og den er full av Stones memorabilia. Veldig god mat også, og enorme porsjoner. Restauranten ligger i en sidegate til High Street Kensington.
marsy Skrevet 22. august 2011 #8 Skrevet 22. august 2011 Vil anbefale at dere unngår Angus Steakhouse.... trist restaurantkjede Det spørs hva dere liker, men sjekk gjerne toptable.co.uk for gode tilbud og anmeldelser
Gjest Lizette Skrevet 23. august 2011 #9 Skrevet 23. august 2011 Vil anbefale at dere unngår Angus Steakhouse.... trist restaurantkjede Det spørs hva dere liker, men sjekk gjerne toptable.co.uk for gode tilbud og anmeldelser Enig, jeg ville også droppet Angus Steakhouse. Føler det er litt i samme gate som Egon og Big Horn her i Norge..
AnonymBruker Skrevet 23. august 2011 #10 Skrevet 23. august 2011 To favoritter: http://www.saltyard.co.uk/ - høykvalitets tapas like ved Goodge Street. http://www.thecadoganarmschelsea.com/ - ekstremt god gastropub i King's Road, innenfor pubdelen er det en restaurant som bruker veldig gode sesongbaserte råvarer, ikke akkurat hamburger å få her.
Bestee Skrevet 26. august 2011 #11 Skrevet 26. august 2011 (endret) Enig, jeg ville også droppet Angus Steakhouse. Føler det er litt i samme gate som Egon og Big Horn her i Norge.. Har fellestrekk med Big Horn ja, men er det noe galt i det da? Liker Big Horn jeg.. Angus har god mat, gode priser, god service. Jeg krever ikke mer. Endret 26. august 2011 av Bestee
AnonymBruker Skrevet 26. august 2011 #12 Skrevet 26. august 2011 Har fellestrekk med Big Horn ja, men er det noe galt i det da? Liker Big Horn jeg.. Angus har god mat, gode priser, god service. Jeg krever ikke mer. Men hvis du skulle anbefale en restaurant i Oslo til en spansk familie du kjente som var her på ferie, hadde du anbefalt Big Horn? Jeg håper du ville valgt noe mer originalt. 2
Bestee Skrevet 26. august 2011 #13 Skrevet 26. august 2011 Men hvis du skulle anbefale en restaurant i Oslo til en spansk familie du kjente som var her på ferie, hadde du anbefalt Big Horn? Jeg håper du ville valgt noe mer originalt. Beklager, men her høres du en smule snobbete ut.. Uansett, det er din mening, ikke min. Jeg kan ha en annen mening enn deg uten at det er feil vet du. Kunne godt ha funnet på å anbefale Big Horn ja. Synes de serverer god mat. Det trenger ikke være super, duper, hyper spesielt og unikt for at det skal være bra, faktisk.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2011 #14 Skrevet 26. august 2011 Snobbete? Det vil jeg ikke si, jeg kunne lett foreslått noe som var billigere og ikke superhyperduper unikt. Ingen andre i tråden foreslo kjederestauranter heller, det er bare ikke det første man tenker når folk ber om tips. Det å være matelsker betyr ikke at man er snobb. 1
Bestee Skrevet 27. august 2011 #15 Skrevet 27. august 2011 Snobbete? Det vil jeg ikke si, jeg kunne lett foreslått noe som var billigere og ikke superhyperduper unikt. Ingen andre i tråden foreslo kjederestauranter heller, det er bare ikke det første man tenker når folk ber om tips. Det å være matelsker betyr ikke at man er snobb. Det var en litt snobbete uttalelse ja. Du kan mene ditt og jeg mitt, men du trenger ikke kritisere hva jeg mener. Selv om det du mener ikke er fasiten respekterer jeg det allikevel, jeg skjønner at smaken er som baken. TS spurte om forslag, og jeg bidro med mitt. Skjønner ikke hva som er vitsen med å kommentere andres forlsag i en tråd som dette. Du vet ikke hva TS liker og ikke liker. Det er jo hele poenget med å spørre andre på et forum. Da får man mange ulike forslag. Og "Ingen andre i tråden foreslo kjederestauranter heller, det er bare ikke det første man tenker når folk ber om tips." Er du 12 år? Hva slags argumentasjon er dette? Bare la det ligge, dette blir for dumt. Jeg liker Angus steakhouse, ferdig med det.
*Ariel* Skrevet 27. august 2011 Forfatter #16 Skrevet 27. august 2011 Mange gode tips her (Angus inkludert, der har jeg vært før, og maten er god). Blir spennende å se hva vi til slutt ender med. Kom gjerne med flere forslag hvis dere har noen, enda litt tid før vi reiser.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2011 #17 Skrevet 27. august 2011 Synes også at Angus steakhouse er et bra valg. Angående Big Horn og maten der. Jeg synes maten er kjempegod. Dersom smaksopplevelsen er god, så betyr det vel lite om det er en kjede eller ikke? Jeg tror nok også du-"matelsker", har misforstått konseptet rundt det å være en matelsker. En matelsker , har interesse og kjenner mat bedre enn gjennomsnittet. Jeg tror likevel at en kan ha en fullbyrdet smaksopplevelse på restauranter som Angus steakhouse, selv om den ikke har en michelin stjerne i boka. Så ja, snobbete.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå