Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg med å finne en hobby/fritidssyssel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For tiden har jeg kun en 50% stilling i arbeid. Og, vel. Jeg har hverken kjæreste/mann/barn, jeg har ikke en gang familie som bor i nærheten.

Problemet er at jeg kjeder meg. Jeg har få venner, prøver å trene når jeg kan og det holder meg oppholdt i kanskje maks to timer om dagen. Bortsett fra dette blir det så mye dødtid, og det merkes på humøret. Alt jeg gjør er...kjedelig.

Hva er hobbyene deres? Har dere noe å anbefale? Forslag til noe å gjøre?

Jeg jobber kun om kvelden, så det snevrer nok dessverre inn mye tid til forskjellige ting :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan:

Hobbyer:

- Lage kort

- begynne å sy

- Trene i studio

- Begynne å svømme

Mer sosialt:

- Starte en pokerklubb

- Melde deg inn som aktiv i røde kors hjelpekorps eller leksehjelpen deres

- Begynne i kor

- starte i en mosjonsgruppe

AnonymBruker
Skrevet

Du kan:

Hobbyer:

- Lage kort

- begynne å sy

- Trene i studio

- Begynne å svømme

Mer sosialt:

- Starte en pokerklubb

- Melde deg inn som aktiv i røde kors hjelpekorps eller leksehjelpen deres

- Begynne i kor

- starte i en mosjonsgruppe

Jeg prøver å holde på med mye kreativt når jeg først er hjemme, men det blir litt kjedelig i lengden det også på en måte.

Det beste ville ha vært noe som fikk meg ut av huset og møte mennesker. Jeg trener på treningsstudio, men det er det vanskelig å komme i kontakt med folk.. (?)

Poker kan jeg ikke, kor er uaktuelt (Tror det er det beste av flere grunner, haha)

Arbeidstidene hemmer nok litt, jeg drar på jobb når de fleste slutter :/

Skrevet

lær å spille et instrument

Skrevet

Ta dansetimer i noe enkelt, f.eks et grunnkurs i swing. Der møter du masse folk!

Aktivitetsvenner.no tror jeg det er noe som heter, der kan man få med seg folk til å gjøre ting, få nye venner.

Ellers er det gøy å lære et nytt instrument, f.eks piano. Begynn med noen lette, kjente sanger i en enkel notebok, så er det lettere å motviere seg :) Alltid artigere å spille sanger man kan melodien på og syns er kule ;)

Hva med å begynne å strikke? Jeg pleier å masseprodusere ullsokker (det er bare det og å hekle sjal jeg er flink til når det kommer til garn, men så nyttig det er med sokker, da!)...

Lese god skjønnlitteratur?

Melde seg som besøksvenn for eldre, eller støttekontakt kan jo også være en fin syssel du kan gjøre på dagtid :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...