AnonymBruker Skrevet 8. august 2011 #1 Skrevet 8. august 2011 Noen som har opplevd det på hunden? Hvordan ser det ut? Og hva gjør dem med det?
Leo Skrevet 8. august 2011 #2 Skrevet 8. august 2011 Jeg opplevde det på den gamle hunden min og det så ut som det det var, nemlig en byll i tannkjøttet rundt den roten som var angrepet. Hunden var også tydelig hoven i ansiktet på den siden byllen satt. Tannrotbyll kan ha forskjellige årsaker, men vanligvis skyldes de at tannen og/eller roten er skadet og hos min hund ble tannen operert ut.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2011 #3 Skrevet 8. august 2011 Er det lenge siden? Var det en omfattende jobb? Husker du ca hva du betalte?
Leo Skrevet 8. august 2011 #4 Skrevet 8. august 2011 Det var lille julaften 2008. (Grunnen til at jeg husker det, var at det var en akutt operasjon og siden det ikke var tilgjengelig personale, måtte jeg assistere veterinæren selv...). Prisen avhenger av hvilken tann som må ut og i dette tilfellet var det den store rovtannen i overkjeven som har et komplisert rotsystem og derfor må opereres ut. Vanlig pris for å fjerne den tror jeg var ca. 4.500, men jeg fikk det en del rimeligere siden jeg var med på jobben. Noen tusen må du nok uansett regne med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå