AnonymBruker Skrevet 8. august 2011 #1 Skrevet 8. august 2011 Hva gjør dere når godtesyken melder seg?? Er SÅÅÅ fysen...
pantora Skrevet 8. august 2011 #3 Skrevet 8. august 2011 Frukt, grønnsaker, nøtter, sukkerfri tyggis, sukkerfrie pastiller...
AnonymBruker Skrevet 8. august 2011 #4 Skrevet 8. august 2011 Hva gjør dere når godtesyken melder seg?? Er SÅÅÅ fysen... Jeg har ikke spist godteri på 5 år, så blir ikke godtesyk lenger. Det ga seg etter et par måneder 1
Gjest HunterLady Skrevet 8. august 2011 #5 Skrevet 8. august 2011 - Drikk vann - Puss tennene (funker faktisk) - Ta deg en røyk eller en snus (dersom du gjør noe av dette) - Ta deg et glass Pepsi Max eller annen sukkerfri brus/saft - Spis mager kesam med valnøtter, peanøtter, jordbær og blåbær + Fun Light som blandes i kesamen - Lag deg en smoothie 1
Gjest Heloise Skrevet 8. august 2011 #6 Skrevet 8. august 2011 Jeg spiser nøtter eller yoghurt eller cottage cheese med noe saft oppi. Eller bær med fløte på! mmm
Mynona Skrevet 8. august 2011 #7 Skrevet 8. august 2011 Tar meg en smoothie - den smaker søtt Tar meg en gåtur/joggetur Tar meg et glass juice Tar meg en dusj Spiser melon, bringebær, jordbær eller andre søte frukt/bær Går å legger meg Men viktigst av alt; har ikke godis i hus... Dog, rett før mensen og de første dagene klarer jeg ikke motså...
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 8. august 2011 #8 Skrevet 8. august 2011 Pusser tenner og drikker vann. Får da en slik smak i kjeften at snop ikke frister nei.
Mynona Skrevet 8. august 2011 #9 Skrevet 8. august 2011 Forresten, jeg har laget is også. Egentlig laget smoothie basert på kun frukt/bær og laget i isformer. Det hjelper en god del.
Surriball Skrevet 8. august 2011 #10 Skrevet 8. august 2011 Jeg prøver å være sterk, og feiler innimellom Men en kopp peppermyntete pleier å fungere!
Hu derre_ Skrevet 8. august 2011 #11 Skrevet 8. august 2011 Etter en stund melder ikke søtbehovet seg. Og litt mørk sjokolade, eller en god proteinbar kan man vel unne seg?
Gjest Vinglepetra Skrevet 8. august 2011 #12 Skrevet 8. august 2011 Jeg pleier som regel spise litt frukt, druer om jeg er skikkelig sugen Er egentlig ikke så veldig glad i søtt, så det er ikke ofte jeg får lyst på noe søtt( litt heldig der
FantasDick Skrevet 8. august 2011 #13 Skrevet 8. august 2011 Søtsuget forsvinner etterhvert, som nevnt. Ellers spiser jeg mat om jeg får lyst på noe søtt. Har jeg fremdeles lyst etter maten spiser jeg det jeg vil (frukt, bær, (min. 70%) sjokolade, cottage cheese, en kopp te osv). 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2011 #14 Skrevet 8. august 2011 Jeg vet det er fy, men jeg spiser en neve salte nøtter. Fettet og saltet tilfredsstiller den lysten og det er det forsket på også uten at jeg orker å linke til noe nå. Så lenge man holder saltet på et ok nivå ellers i kostholdet skader ikke en neve salte nøtter nå og da. Kan også blande ut de salte med naturelle nøtter.
Leanne Skrevet 9. august 2011 #15 Skrevet 9. august 2011 Prøver å være flink til å små spise, noen druer, en kiwi, litt nøtter, et knekkebrød eller lignende med jevne mellom rom slik at søtsuget ikke kommer...
AnonymBruker Skrevet 9. august 2011 #16 Skrevet 9. august 2011 Prøver å være flink til å små spise, noen druer, en kiwi, litt nøtter, et knekkebrød eller lignende med jevne mellom rom slik at søtsuget ikke kommer... Jeg får større søtsug av å småspise.
Leanne Skrevet 9. august 2011 #17 Skrevet 9. august 2011 Jeg får større søtsug av å småspise. Hos meg virker det motsatt. Et par druer eller en gulerot innemellom måltidene stabiliserer blodsukkeret slik at det ikke faller mellom måltidene. For det er da søtsuget er som verst hos meg...
Gjest Heloise Skrevet 9. august 2011 #18 Skrevet 9. august 2011 Jeg får alltid lyst på sukker etter måltider. Godissuget er som verst etter middag! Har ikke funnet noe løsning på dette
Gjest Anuket Skrevet 9. august 2011 #19 Skrevet 9. august 2011 Uff kjenner meg lett igjen! Prøver å holde snop etc. til lørdagen men neimen om det er lett! Hmm jeg spiser; et eple, nøtter, drikker et glass juice/ saft, yoghurt med müsli etc. Det skal ikke være lett!
Rumleskaft Skrevet 9. august 2011 #20 Skrevet 9. august 2011 Jeg får alltid lyst på sukker etter måltider. Godissuget er som verst etter middag! Har ikke funnet noe løsning på dette Samme her!! Vet jeg at det er smågodt i skapet eller is i frysen er det gjort.. Forøvrig syns jeg dette er fantastisk erstatter; - Bær, alle slags bær.. - Frukt - Mager vaniljekesam, gjerne med 4-korns blanding (spiser det hver dag..) - 70% mørk sjokolade - Lakke neglene (kan ikke ta i mat på en stund da ) - Fun light - Bixit fullkornsbar (en del kcal, men det går) - Knekkebrød med syltetøy - Ett glass sjokolademelk Er jeg VIRKELIG fysen, spesielt den ene perioden i måneden, klarer jeg ikke stå imot uansett.. da spiser jeg heller akkurat det jeg vil når jeg vil ha det, men begrenser meg. Føler det er bedre enn å spise det ene og det andre og prøve å få vekk suget og til slutt ende med å spise det man vil ha likevel..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå