Gå til innhold

Feminitet og maskulinitet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser det er mange tråder blant annet høyde og snakk om at en type mann er mer maskulin enn en annen. Mange ønsker visst en stor mann som kan passe på dem eller ei lita jente å ha i armkroken.

Så da lurer jeg på hvor mye maskulinitet og femininitet betyr hos en potensiell partner.

Hva ser du på som typisk feminint/maskulint hos kvinner og menn? Da tenker jeg både på utseende og personlighet og væremåte.

Hvor viktig er det for deg at partneren er spesielt maskulin eller feminin?

Regner du deg selv som veldig maskulin eller feminin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg regner meg som ganske gjennomsnittlig feminin som jente. Føler det klan bli vel så mye for mye maskulinitet som femininitet... Har vært med gutter som er lavere enn meg, og det gikk jo det også=P Men det ble jo ikke like kos å ligge i sje da...

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser veldig feminin ut. Jeg er ganske liten (165) og tynn med timeglassfigur. Liker å gå med skjørt, kjoler og klær som fremhever figuren. Har langt hår, "uskyldig" ansikt og liker naturlig sminke.

Jeg er følsom, omsorgsfull og bekymrer meg lett, det er vel kanskje feminine egenskaper?

Jeg kan godt sitte i armkroken til kjæresten og da ser jeg nok ut som ei lita jente. Men jeg er for det meste seksuelt dominant og det er nok egentlig veldig maskulint.

Jeg blir ikke tiltrukket av dominante, veldig muskuløse eller hårete menn, men de kan godt være høye. Kjæresten er 187, det hadde ikke gjort noen forskjell om han var 167 eller 207.

Jeg ville nok heller hatt en feminin enn en ekstremt maskulin mann, men foretrekker en mellomting. :)

AnonymBruker
Skrevet (endret)

Jeg mener personlige egenskaper er avgjørende for hva som er maskulint og feminint, ikke kroppens fasong og størrelse.

Endret av Bond
  • Liker 3
Skrevet

Er vel enganske så femi mann når jeg har på kjoler.

Skrevet

Jeg er veldig feminin av utseende, men føler meg mer maskulin i tanker og væremåte. Liker ikke gå med kjole da jeg føler jeg blir for feminin. Jeg har langt hår og bruker som regel litt sminke, det får holde:) Kjæresten min er veldig maskulin av utseende, men han er mer følsom og opptatt av staffasje enn meg.

Gjest HunterLady
Skrevet (endret)

For meg er maskulinitet utseendemessig på en mann veldig viktig. Men det er ennå viktigere at han har en mandig personlighet.

Utseendemessig: Høy, bredskuldret, mandig kropp som er bygd kraftig ikke spedbygd, maskulint "firkanta" ansikt, bred nakke/hals, store hender, store føtter osv. Ting bør være stort.

Personlighet: Selvsikker, IKKE tøffel, myndig, bestemt, intelligent, behersket og litt autoritær.

Jeg selv ser feminin ut og kler meg, sminker meg svært feminint. Er veldig opptatt av jentete ting som mote, sko, sminke, shopping osv, men er nok ganske guttete i min væremåte/tenkemåte. Har jobbet for å bli mer søt og "uskyldig". Har også blitt mer kvinnelig mtp matlaging, vasking og kakebaking. I love it! :gjeiper:

Menn skal være rasjonelle og fornuftige, mens vi kvinner har lov til å være irrasjonelle.. :gjeiper:

Endret av HunterLady
  • Liker 1
Skrevet

Fisk er fisk og kjøtt er mat !!

Hehe... la menn være, og se ut som menn... og kvinner som kvinner.

• Liker 1
Skrevet

Jeg foretrekker at en dame er feminin. Jeg liker ikke den typiske "bimbo" faktoren med ultra bleika hår, alt for mye sminke og som konstant føler for og framheve former.

Liker mer brunette typen, jordnær, ikke for høy og må være smart/selvstendig..

Om en dame blir for "guttete" blir det aldrig mer en vennskap fra min side hvertfall.

Skrevet

Menn er jo gjerne grovere enn kvinner uansett... og sånn skal det være :) Basta bom !!

Skrevet

Jeg pleide å være mye mer guttete i stilen, siden jeg generelt kan oppfattes som guttete oppførselsmessig. Etter jeg fikk kjæreste som sier godt ifra om at han virkelig liker at jeg er jentete, har jeg nok trukket fram de sidene enda mer. Det er jo slik jeg egentlig er, han har bare gjort meg sikker nok til å vise det :) Siden jeg bare er 160 høy og ser veldig, veldig uskyldig ut, har jeg veldig lett for å bli kalt søt, osv. Før hatet jeg det, men nå liker jeg det :)

Liker menn som er maskuline, helt klart. Liker godt at han tar i et tak, kan prate for seg og er litt dominant mellom laknene. Ellers skal han jo gjerne ha noen myke sider, også. Som å være litt følsom og omsorgsfull, som nevnt kanskje er litt mer feminine egenskaper. Kroppslig bryr jeg meg lite om høyden siden jeg er så lita selv, men ELSKER brede rygger, tydelig manndige kroppslige trekk... og et søtt babyface. haha, litt kontraster, men utrolig fint!

AnonymBruker
Skrevet

Menn er jo gjerne grovere enn kvinner uansett... og sånn skal det være :) Basta bom !!

Hva mener du med grovere? Høres ut som du snakker om en deig som du skal bake.

Skrevet

Tråden ryddet for innlegg skrevet av en utestengt bruker samt svar til disse innleggene

Bond, mod

Skrevet

Hva mener du med grovere? Høres ut som du snakker om en deig som du skal bake.

Hehe... grovere i kroppsbygningen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...