Gå til innhold

Hvor mye taper man på å jobbe 80%


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å trappe ned til 80% i en periode, av hensyn til barna. Det blir lavere lønn, men samtidig blir det jo lavere skatt også....

Er det noen som er god i matte som kan hjelpe meg å regne ut? Jeg tjener 590 000 i året brutto, har gjeld, ingen formue...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lønnen vil gå fra 590 000 til 472 000. Skatten vil ikke synke, da den ikke går på eksakt sum, men har noen grenser... Mener det er samme skatt uansett når du tjener mellom 450 og 600...

Du vil altså tape 118 000kr når jeg ikke tar andre faktorer enn du de har oppgitt i betraktning

Endret av altflyter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lønnen vil gå fra 590 000 til 472 000. Skatten vil ikke synke, da den ikke går på eksakt sum, men har noen grenser... Mener det er samme skatt uansett når du tjener mellom 450 og 600...

Den kom visst to ganger:s Beklager

Endret av altflyter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare å trekke bort 20 % av inntekten. Altså du mister 118 000,- i inntekt, og sitter igjen med 472 000,-

Skatten blir jo samme prosentdel av inntekten, eller ifølge tabellen for de som bruker det, men da regnet fra en bruttolønn på 472 000,-

Om feriepengene ikke er medregnet i bruttolønnen din, så vil jo også feriepengegrunnlaget minke med 118 000,- Om feriepenger er med i dette beløpet, så må du nesten dele det opp og regne det ut hver for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må nok av erfaring regne med å måtte gjøre 100% arbeid på 80% tid... Er det ikke noen mulighet å bruke hjemmekontor i stedet? Så kan du jobbe de siste 20-30% når de har lagt seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...