AnonymBruker Skrevet 8. august 2011 #1 Skrevet 8. august 2011 Helt siden jeg begynte å bli høyere enn det som er normalt for en jente så skal enkelte kommentere dette i det uendelige. Er trygg på at jeg er høy nå,men jeg blir jo litt lei av at andre syns det er så morsomt hele tiden. Var vikar på et sted tidligere i år og ei jeg jobbet med der holdt nesten på å le seg ihjel over at jeg er såpass høy som jeg er og dette skjedde hver gang vi jobbet sammen. I sommerjobben jeg har hatt nå også så er det enkelte som vitser om dette konstant og jeg bare skjønner ikke hvorfor det er så utstyrtelig morsomt at jeg er høy. At man kommenterer dette ett par ganger er jo ok,men det er liksom begrenset hvor lenge en vits er morsom om dere skjønner hva jeg mener Spesielt når man har hørt den halve livet omtrent. Forstår at de fleste ikke mener noe vondt med det,men jeg tenker jo litt at de ville ikke kommentert en veldig overvektig person på den måten. Vil jo ikke virke sur eller noe heller,men er det noe jeg kan si for at folk skal holde litt mer kjeft om det?
altflyter Skrevet 8. august 2011 #2 Skrevet 8. august 2011 Fordi vi mennesker liker å kommentere alt som er utenom det vanlige... Er noen overvektig blir det nok snakket minst like mye om det, men da bak ryggen til dette stakkars mennesket... Du kan jo prøve å gjøre folk oppmerksom på at du syntes det er plagsomt å alltid få kommentarer på det.. Jeg har alltid slitt med samme problem fordi jeg er veldig tynn... "spiser du ikke" "ta chips, du trenger det" osv... Enda jeg spiser både normalt og variert... Folk er bare sånn.. Jeg sa ifra og da skjønte de at det var på tide å gi seg...
AnonymBruker Skrevet 8. august 2011 #3 Skrevet 8. august 2011 Fordi vi mennesker liker å kommentere alt som er utenom det vanlige... Er noen overvektig blir det nok snakket minst like mye om det, men da bak ryggen til dette stakkars mennesket... Du kan jo prøve å gjøre folk oppmerksom på at du syntes det er plagsomt å alltid få kommentarer på det.. Jeg har alltid slitt med samme problem fordi jeg er veldig tynn... "spiser du ikke" "ta chips, du trenger det" osv... Enda jeg spiser både normalt og variert... Folk er bare sånn.. Jeg sa ifra og da skjønte de at det var på tide å gi seg... Joda,men jeg forstår ikke helt den trangen om at man må fortelle andre hvor unormale de er hele tiden.Syns egentlig det er litt rart at man bare MÅ kommentere ting folk ikke kan noe for. Men ja det er vel ikke noe jeg kan gjøre med at folk kommenterer sånne ting.Blir bare så utrolig lei av å høre det hele tiden,men burde nok være litt flinkere å gjøre folk oppmerksom på det.
Lunivere Skrevet 8. august 2011 #4 Skrevet 8. august 2011 Det finst mennesker som elsker å kommentere andres utseende negativt, på den måten føler de seg bedre selv. Hev deg over det, ignorer de som bare må åpne kjeften eller ta igjen med samme mynt.
kaprifolen Skrevet 8. august 2011 #5 Skrevet 8. august 2011 En "småtting" sa til meg; nå som du er her, kan vi jo starte bedriftslag i basket, høhø. Jeg repliserte med: jasså, begynte dere med minigolf da du ble ansatt? 7
kaprifolen Skrevet 10. august 2011 #7 Skrevet 10. august 2011 Hvor høy er du? Spør du meg eller TS? Jeg er 1,80!
Gjest Uglefot Skrevet 10. august 2011 #8 Skrevet 10. august 2011 Det fenomenet der har jeg lurt litt selv på.. Nå skal jeg ikke kuppe tråden med denne tynn/feit diskusjonen som innimellom dukker opp, men for noen uker siden møtte jeg en person jeg ikke hadde sett på bortimot 10 år. Hun ser på meg og roper ut Herreguuuuuuud så tynn du er! Hadde vært gøy å svare engang med; Herreguuuud så feit du er da! drittlei av at folk skal lirke av seg kommentarer som omhandler utseende til folk. satser på at det er misunnelse. 1
daemonia Skrevet 10. august 2011 #9 Skrevet 10. august 2011 Jeg føler med deg... Jeg er visstnok veldig kort i følge mannen min med mine 163 cm, og det er hysterisk morro for hans del å se når jeg klatrer på en stol for å komme opp på øverste hylle i kjøkkenskapene osv. Jeg svarer bare at han får skylde på dårlige foreldre som røykte for mye rundt meg når jeg var liten (ikke vondt ment mot røykere!)
otilie Skrevet 10. august 2011 #10 Skrevet 10. august 2011 Jeg tror man bare må bli vant med det Jeg har en veninne som er veldig lav, og hun har fått høre det hele tiden... selvfølgelig er hun lei... men når en person tuller om det, vet jo ikke han nødvendigvis at 1000 andre har gjort det før deg. De fleste mener nok ikke noe vondt med det!
AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #11 Skrevet 10. august 2011 Det fenomenet der har jeg lurt litt selv på.. Nå skal jeg ikke kuppe tråden med denne tynn/feit diskusjonen som innimellom dukker opp, men for noen uker siden møtte jeg en person jeg ikke hadde sett på bortimot 10 år. Hun ser på meg og roper ut Herreguuuuuuud så tynn du er! Hadde vært gøy å svare engang med; Herreguuuud så feit du er da! drittlei av at folk skal lirke av seg kommentarer som omhandler utseende til folk. satser på at det er misunnelse. seriøst, den der måtte jeg komme med engang Ikke fordi jeg var misunnelig, jeg er ganske syltynn selv... Men denne jenta var, unnsyld uttrykket, smellfeit.. og ett år senere var hun plutselig tynnere enn meg. Jeg bare buste ut at hun hadde blitt tynn ass!! 'ja hørt det før..' fikk jeg tilbake Det var jo ekstrem forvandling da, ikke rart hun hadde fått mange kommentarer
Gjest Cosette Skrevet 10. august 2011 #12 Skrevet 10. august 2011 Hehe, er kjent med denne jeg også, er forholdsvis høy til å være jente. Noen mennesker er bare taktløse og har ikke helt teften for hva som passer seg å si. De mener nok ikke noe vondt med det, men det er helt greit å signalisere at man ikke setter pris på kommentarer om ens utseende i tide og utide. Det har ganske enkelt med manerer å gjøre. Jeg har f.eks. fått grei beskjed om å stille meg helt bakerst (og dermed nesten skjult) på gruppebildet fordi jeg er "lang som et vondt år"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå