Smores Skrevet 8. august 2011 #1 Skrevet 8. august 2011 Hei! Satt på nettet som vanlig, da jeg plutselig får opp en slik blå skjerm hvor det står at windows må starte på nytt for å unngå ødeleggelse av maskinvaren, eller noe lignende. Dataen startet på nytt, men da var alt blitt forstørret! Sitter nå her med en kjempetekst og bilder, får ikke fikset det. På skjerminnstillinger er alt normalt, med vanlig oppløsning, men det er jo feil. Noen som kan hjelpe meg?
Gjest Applestore Skrevet 8. august 2011 #2 Skrevet 8. august 2011 Har du kommet borti noe zoome greier? prøv med ctrl og -
Smores Skrevet 8. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 8. august 2011 Har prøvd det, er ikke det som er problemet
daemonia Skrevet 8. august 2011 #4 Skrevet 8. august 2011 Har prøvd det, er ikke det som er problemet Kan det være at windows har bestemt seg for å kjøre i sikkerhetsmodus? Har opplevd det på windows vista, og da så det litt sånn rart ut. Både forstørret og merkelige farger. Prøv å restarte igjen, og se hva som skjer. Fungerte når jeg gjorde det
Gjest MorAase Skrevet 8. august 2011 #5 Skrevet 8. august 2011 Kan være noe her: http://windows.microsoft.com/en-US/windows7/Make-the-computer-easier-to-see-optimize-visual-display
Smores Skrevet 8. august 2011 Forfatter #6 Skrevet 8. august 2011 Har restartet et par ganger, ikke det som er problemet heller. Aldri hatt dette problemet med pc før.
Gjest MorAase Skrevet 8. august 2011 #7 Skrevet 8. august 2011 Har restartet et par ganger, ikke det som er problemet heller. Aldri hatt dette problemet med pc før. Leste du noe av det jeg linket til?
Gjest Nedfall Skrevet 11. august 2011 #8 Skrevet 11. august 2011 Hva med denne? http://windows.microsoft.com/nb-NO/windows-vista/Change-screen-resolution
Heart Skrevet 11. august 2011 #9 Skrevet 11. august 2011 På skjerminnstillinger er alt normalt, med vanlig oppløsning, men det er jo feil. Hvis innstillingene ikke stemmer med virkeligheten, ville jeg reinstallert (driverne til) skjermkortet. Gå til Enhetsbehandling under Datamaskinbehandling (høyreklikk på Datamaskin, velg Behandle, merk Enhetsbehandling til venstre). Under "Skjermkort" til høyre skal du kunne se navnet på skjermkortet i maskinen. Slett skjermkortet ved å høyreklikke og velge "Avinstaller" (eller noe slikt). Og ja, det er helt trygt å gjøre det. Start så maskinen på nytt, og se om det gjorde susen. Hvis ikke, kan du prøve å gå til produsentens hjemmesider og laste ned den nyeste driverprogramvaren til skjermkortet.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2011 #10 Skrevet 13. august 2011 Jeg tror jeg ville prøvd en anti-virus i tillegg. Ville prøvd å kjøre the Cleaner fra www.moosoft.com i safemode uten networking, og så en gratis antivirus, f.eks. AVG fra http://free.avg.com/ww-en/homepage. Rett og slett fordi det ikke må være hardwarefeil det du beskriver nå (selv om det kan være det)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå