Glasögon Skrevet 8. august 2011 #1 Skrevet 8. august 2011 Hei! Det ser ut til at jeg og sambo har fått et ganske stort problem. Vi har leid sokkelleiligheten siden oktober ifjor, men da var det noen andre som eide huset. Huset ble solgt og noen andre flyttet inn i februar, men vi fikk fortsette å leie av dem. Rett før de nye eierne flyttet inn oppdaget jeg mørke flekker på vinduskarmen på badet.. Disse gikk det bare delvis an å vaske bort. Det må også nevnes at det ikke er ventilasjon på badet, kun en på soverommet. Jeg sa ifra snarest til den nye huseieren, men det så ikke ut til at han tok det særlig seriøst. Han sa de visste det var dårlig lufting på badet og at de skulle fikse det, men i mens måtte vi selv lufte godt på badet. Nå er det august og han har enda ikke fikset det. Imens har også soverommet fått problemer. En liten stund etter badeproblemet oppdaget jeg mørke flekker i hjørnene på soverommet og langs med kanten på veggen ved vinduet. Hvis klær ligger på gulvet blir de litt fuktige iløpet av en natt. Dette har vi sagt ifra om. Vi har nå vært bortreist i 4 dager og når vi kom hjem igår, oppdaget vi at gulvet på soverommet har blitt ujevnt, humpete. Madrassene våre (som har ligget på gulvet en ukes tid pga vi må ha ny seng) var kjempefuktige, og det var vann under de når vi løftet dem opp. Hva i all verden skal vi gjøre? Er dette sopp? Hvordan skal fortelle dette til huseier? Har gått opp for meg at vi ikke kan bo her mer, men det er umulig å finne noe nytt sted å bo denne tiden av året + at vi har en hund, noe som gjør det nærmest umulig.. Er dette noe vi må si ifra om til forsikringsselskapet? Madrassene våre har tross alt blitt ødelagt, jeg har hodepine hele tiden, og vi er veldig redde for at huseieren kan gi oss skylden på ett vis. Dessuten har jeg hørt at de kan hjelpe oss å finne et nytt sted å bo og betale husleien i oppsigelsestiden (3 mnd)? Ble veldig langt og kronglete skrevet, men håper noen tar seg tid til å svare! Tusen takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå