Gå til innhold

Salat- og urtedyrking innendørs på vinterstid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig glad i å ha egen salat og egne urter. Har desverre ikke hatt dette i sommer, og det har vært et enormt savn! Så, nå lurer jeg på hvordan det er å dyrke selv inne på vinteren. Synes de pottene man kjøper på butikken holder seg ganske dårlig.

Er det noen som har prøvd dette? En potte med salat på kjøkkenbenken, lixom? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har masse planter inne, aguk, melon, tomat osv, går kjempe fint :) verre blir det når gresskarene vokser seg store men det får vi ta som det kommer ;)

AnonymBruker
Skrevet

Dyrk fra frø, det går sikkert bra med det meste :) Men du bør helst ha egnet tilleggsbelysning, f eks lysstoffrør med passe bølgelengder (ca 400-700 nm), hvis ikke kan veksten bli veldig spinkel når det er lite dagslys.

Skrevet

Har jo lysstoffrør på kjøkkenet, men det er under benkene... Det blir kanskje litt lite? Tror jeg må ta i bruk kontoret til dyrkingen, det er det rommet med mest sollys i hele huset... Har dere på lysstoffrørene døgnet rundt?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg som svarte 15.51 - det kan hende det holder med lyset under benkene. Jeg har ikke salat o.l selv, men de bør nok ikke ha ekstralys mer enn 14-16 timer i døgnet (mer eller mindre avhengig av om det er upraktisk for deg at det står på et bestemt tidsrom). Ville prøvd med det utstyret du har først og sett om det blir ok resultat, det er jo dumt å investere mye hvis det er unødvendig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...