Gå til innhold

Canal Digital!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei dere.

Jeg må få ut litt frustrasjon og høre på andres meninger. Mulig jeg skulle gjort ting anderledes, emn gjort er gjort.

I 2009 flyttet jeg fra en leilighet som jeg leide. Jeg ringt CD og sa at jeg ønsket å si opp abn hos dem da jeg skulle flytte. Jeg fikk da beskjed om at jeg heller burde la det gå slik at de kunne diskutere dette med den personen som skulle flytte inn i leiligheten etter meg, da det ville koste meg 1000,- å bryte abn.Og om hun ikke ville ha det, skulle de avbryte det.

Etter det hørte jeg ikke noe fra dem før i på slutten av 2009, en mnd etter at jeg flyttet. Det var en regning. Den betalte jeg da jeg tenkte at dette var regningen på mitt siste forbruk. Denne betalte jeg selvsagt. Da hørte jeg ikke noe mere fra dem før i februar 2010. en regning på litt over 400 kr . den overså jeg da jeg tenkte at den var feilsendt, og før jeg vet ordet av det så hadde den gårr til innkasso (jeg hadde da kunn fått en regning på korkant). Når den var gått til innkasso betalte jeg denne med en gang og tok kontakt med dem igjen og forklarte at jeg ikke lenger bruker dette abn og gav beskjed om at de måtte slette dette. Det var da ok. Det samme skjedde i august og jeg ringte dem igjen.

Da ble det stille. Men igjen i slutten av mai i år fikk jeg en innkasso. på over 4000 kr. i alt har jeg da fått regninger på nesten 7000,- Da tok jeg kontakt med dem igjen (har jo måtte betale den siste regningen) og denne gangen var jeg ikke like hyggelig i tlf, men beholdt fattningen.

Jeg lurte på hva i all verden hva det var som foregikk siden jeg

1: fikk regninger med ugjevne mellomrom

2: jeg bruker ikke abn

3: jeg har fått beskjed om at det skal slettes

4: hvor blir det av de vanlige regningene og ikke innkassoregningene

Den første selgeren jeg prater med sier at hun ikke finner meg i systemet og at dette ikke kan stemme, hun ber meg ringe innkassobyråtet og få info fra dem.

Jeg ringer opp igjen og møter en nye selger (jeg fikks elgernr på den første, men han ville ikke sette meg over) Denne selgeren mener at dette er mitt problem for jeg skulle lever dekodern når jeg flyttet. Da jeg forteller at jeg fikk beskjed om å ikke gjøre det, blir han hoven og frekk og sier at det fortsatt er mitt problem og ignorerer spm mine.

Jeg legger da på etterhvert og orker ikke diskutere mere med han. Jeg ringer innkassobyrået igjen for å få ytterliere informasjon og ber dem sende saken til meg.

Når jeg ringer dem opp igjen møter jeg en ny selger. Denne er litt mer hjelpsom og forteller meg at alle regniner de har sendt har ikke blitt betalt, men har kommet i retur.

Det gir et helt nytt bilde på hvorfor jeg bare har fått innkassoregninger og ikke vanlige. Når jeg spør om hvorfor abn ikke har blitt sperret når regningene ikke har blitt betalt så har han ikke noe klokt svar på dette, heller ikke hvorfor det ikke ble sperret om den nye eieren ville bruke det.

Den nye eieren har da brukt et abn som står i mitt navn og latt være å betale.

Jeg har nå, etter mye om og men fått abn sperret, men de krever at jeg skal dra tilbake til den gamle leiligheten og hente dekoderen der.

Jeg sitter da høygravid og skulle ønske jeg kunne bruke energien på noe annet.

I tillegg har jeg da betalt totalt nesten 7000,- på noe jeg ikke har brukt.

Jeg ringte forbrukerrådet og de mener at jeg var litt "dum" som betalte for da tok CD det som en selvfølge at jeg godtok regningene, men hva skal jeg gjøre når det går til innkasso.

Jeg lurer da på om jeg kan kreve en erstatning fra CD. Som f.eks tilbakebetaling av pengene?

Ønsker å høre fra de som har erfaring på dette området, eller vet eventuelt hva jeg kan gjøre?

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...