Gå til innhold

1300 kcal om dagen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Skal ned et par kilo. Har meldt meg inn i vektklubben.no, og registrerer alt jeg spiser. Har lagt på ca 1100 - 1500 kcal om dagen, hvor 1300 kcal er ca snitt. Spørsmålet mitt er om dette er for lite? Er ganske lav og ikke spesielt overvektig, men har noen kilo ekstra. Er redd for at kroppen kan gå i sparemodus, og at jeg da ikke går ned i det hele tatt. Likevel vil jeg si at den siste mnd har jeg gått ned ca 2 kg, så må vel gjøre noe riktig? Jeg trener ikke, men går på tur med hunden. Spiser ikke ost for tiden, og minimalt med brød, samt magre middager. Derfor klarer jeg å holde meg på 1300 kcal om dagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det, men i og med at du ikke trener så er det kanskje greit? Hvordan føler du deg, er du slapp og trett eller har du mye energi? Ser fit living (bladet) har en kostholdsplan på 1300 kal, men jeg personlig syns dette er for lite...

AnonymBruker
Skrevet

Føler meg ikke så veldig slapp, men sultheten varierer veldig. Enkelte dager klarer jeg meg fint med 1100 kcal uten å få sultetsfølelse, mens andre dager gjør jeg ikke annet enn å være sulten hele tiden. Men kommer kanskje litt an på hvor mye jeg beveger meg og. Kan gå på tur i to timer, mens andre dager går jeg bare én. Jobber i tillegg i en dagligvarebutikk, blir mye gåing her og.

Skrevet (endret)

Jeg personlig ville økt til 1500-1800 :) spis mye havregryn (helst grøt), kylling og egg, det metter bra :)

Endret av Redbull
Skrevet

Synes det er lite. Har erfaring med å gå i "sparemodus" hvis jeg får i meg for lite. Det kom det i hvertfall ikke noe godt ut av, og jeg måtte jobbe for å få styr på tingene igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Okei :) Er det greit å øke kaloriinntaket med mat som brød og ost da? Er egentlig veldig glad i dette, men har holdt meg unna det de siste ukene pga kaloriene. Samme gjelder lefser og evt pizza(bunn). Raser fort opp i kalorier da, ifølge vektklubben.no er det nesten 200 kcal i én liten tortilla wrap, og i nå pizzabunn (fullkorn) er det veldig mange kalorier. Synes det er litt kjipt å komme opp i 800 kalorier til middag, må da spise mye mindre av det andre. Eller?

Gjest Tigress
Skrevet

Det kjem jo heilt an på kor stor du er og kor mykje du rør deg. Eg har 1200 som grunnforbrenning, så om eg sit på ræva heile dagen og skal ned i vekt så kan eg jo ikkje ete så mykje meir enn det heller...

Skrevet

Jeg har ekstremt god erfaring med dette! Spiste 1300 kcal om dagen i halvannet år, og gikk ned nesten 25 kg. Holdt meg nede i to år, til jeg fikk en skade som gjorde at jeg var totalt inmobil i to måneder. Ikke så lett å holde vekta da, men kom meg ned igjen de kiloene også..

Tenk på hva du spiser, at det du putter i deg skal vare lenge. Jeg prøvde alltid å "lande" på 1300 kcal, altså når jeg la inn turgåing (som var eneste treningen det første halvåret) eller annen trening, så det ble trukket fra på kcal spiste jeg litt mer. Skulle jeg ut i helgen, eller spise noe som gjorde at jeg visste det kom til å overstige veldig, sparte jeg litt kcal hele uka.

Det var ganske hardt, helt til jeg kom inn i vanen, men jeg gikk aldri sulten. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg verken har eller er overvektig, har bare litt fett her og der. Planen er å "stramme opp" kroppen litt. Har ca én kilo igjen nå, så er jeg på idealvekten :) Har da spist rundt 1300 kcal på en mnd, spiste mer fra mai til juli. Likevel gikk jeg ned i vekt disse mnd. Så er litt vanskelig, dette.

AnonymBruker
Skrevet

*vært

Skrevet

jeg er med på vektklubb og har også fått " utdelt" 1300 kcal hver dag. Trikset er å passe på å spise mat som holder deg lenge mett, og som har få kalorier. Har gått ned10 kg med vektklubb. Masse grønnsaker og fullkorns produkter er tingen. Vei ALT du spiser, så du ikke lurer deg selv. Gå en halvtimes i godt tempo tur ca hver dag, og du kan tilogmed unne deg en utskeielses dag, og allikevel gå ned i vekt. Sånn har ihvertfall jeg gjort det. Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...