girl95 Skrevet 8. august 2011 #1 Skrevet 8. august 2011 Heei. Jeg bare lurte på hva dere mener er den riktige "nappe - alderen". Jeg skal begynne i 1 vgs og har enda ikke begynt å nappe. Jeg mener det blir mye slit fordi hvis du en gang har begynt så må du gjøre det hver uke. Dessuten tror jeg det gjør sykt vondt, så jeg tørr ikke. Men hva mener dere, er jeg for ung til å nappe eller bør jeg begynne nå ?
lille-lure Skrevet 8. august 2011 #2 Skrevet 8. august 2011 kan du ikke gå til en sallong og be dem finne en fassong som passer til ditt annsikt. Og be dem vokse første gangen, slik at du kan nappe de få hårene som vokser ut slik at du vet hvor du skal nappe hver gang
girl95 Skrevet 8. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 8. august 2011 Hva koster det å gjøre det hos en Salong? Er det ikke veldig vondt? Hva mener du med vokse, det å fjerne hele brynet eller bare få en form på brynet?
lille-lure Skrevet 8. august 2011 #4 Skrevet 8. august 2011 jeg gikk på wha wha. flinke til å vokse. men ikke noe mere. De tar en pinne med varmvoks og markerer det dem skal vokse bort. så drar dem det bort. Det gjør ikke vondt. Litt ubehagelig, men ikke vondt. tror det koster 259 kr eller noe. De fjerner ikke alt, bare former det slik at det passer til annsiktet ditt. Gikk til frisører før og ble ikke fornøyd. Der nappet de bare og det gjør vondt. Men etter voksing tar de bort resten av det lille som er igjen. og det gjør ikke vondt
daemonia Skrevet 8. august 2011 #5 Skrevet 8. august 2011 Heei. Jeg bare lurte på hva dere mener er den riktige "nappe - alderen". Jeg skal begynne i 1 vgs og har enda ikke begynt å nappe. Jeg mener det blir mye slit fordi hvis du en gang har begynt så må du gjøre det hver uke. Dessuten tror jeg det gjør sykt vondt, så jeg tørr ikke. Men hva mener dere, er jeg for ung til å nappe eller bør jeg begynne nå ? Er vel ikke noen aldersgrense for det, men jeg har faktisk vært på jakt etter enkle metoder for min egen del, og kom over denne bloggen: http://www.hildechristina.com/harfjerning kanskje du kan plukke opp noe der? Det innlegget med vaselin og voksstrips var jo faktisk ikke så dumt. Spørs om jeg tør prøve det da... Tenk om jeg røsker av alt?
girl95 Skrevet 8. august 2011 Forfatter #6 Skrevet 8. august 2011 Hva skal man si til frisøren da, Jeg skal vokse eller nappe brynene ? Er litt redd, men er det ikke slik at man skal nappe brynet utifra sin egen form. Da er det bare å fjerne småveksen som ikke hører til i formen.
lille-lure Skrevet 8. august 2011 #7 Skrevet 8. august 2011 jeg ville ikek gjort det hos frisør uansett. om du ikke har nappet før ville jeg gjort det hos en sallong som har det en del av produktet sitt.
girl95 Skrevet 8. august 2011 Forfatter #8 Skrevet 8. august 2011 JAmen i en salong jobber det jo frisører ? Eller tenker jeg helt feil nå. Har alltid bindet salong og frisører sammen.
Miah Skrevet 8. august 2011 #9 Skrevet 8. august 2011 De snakker nok ikke om frisørsalonger, men salonger som driver med hårfjerning. Dersom du ikke har nappet før, så gjør det vondt. Husker da venninnen min nappet mine ihjel for mange år siden, det var så ufattelig vondt! Nå gjør det ikke vondt, er blitt en vane, men skulle ønske jeg hadde gått til salong første gangen... for formen er ikke skikkelig fin.
Gjest BabyBlue Skrevet 8. august 2011 #10 Skrevet 8. august 2011 For all del, ikke napp om du er helt grønn! Gå til profesjonelle, de vet som regel hva de gjør. Jeg har nappet siden ungdomsskolen, så det å nappe når man begynner på videregående er ikke uvanlig =) De fleste jentene i klassen min på vg1 nappet brynene sine. Det er ikke et slit når du kommer inn i det - når du er vant til å fjerne småhår så gjør du det av deg selv på under 5 min.
girl95 Skrevet 9. august 2011 Forfatter #11 Skrevet 9. august 2011 Hvor finner jeg salonger som driver med hårfjerning da? JEg bor i Oslo -fjerner dere småhår med pinsett?
pandabear Skrevet 17. september 2011 #12 Skrevet 17. september 2011 Syns ikke du er for ung hvertfall. Jeg har nappet mine i mange år selv allerede, emn vil nå gå til en proff for å få fikset litt på de. Så er nok lurt å benytte sjansen å gjøre det hos noen som har peiling første gangen nå som du har mulighet
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #13 Skrevet 17. september 2011 Oi, det var lenge å "vente"! Er normalt å ha nappet øyenbrynene i noen år når man begynner på videregående... Gjør litt vondt de første gangene, men jo mer regelmessig du napper dem, jo mindre vondt er det. Og selvfølgelig er det ikke grusomt vondt, da ville ikke de fleste norske kvinner klart å nappe øyenbrynene en til flere ganger i uka. Har nappet mine selv, helt fra første gangen. Om du vil kan du rett og slett prøve deg frem selv, de vokser tross alt ut igjen, men dersom du virkelig ikke tror det vil gå bra kan du dra til en proff, få dem til å forme øyenbrynene for deg, og så bare nappe slik at du holder formen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå