Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte en Babyliss mini i curl for en stund siden. Jeg har aldri eid noe slikt før, annet enn en hårføner. Jeg tenkte "hvor vanskelig kan det være" og prøvde med godt mot.

Og jeg får det altså ikke til. Bruksanvisninga blir jeg enda mer forvirra av (..."roter utover"...?). Regner med jeg trenger øvelse, men jeg trenger også å SE hva som blir gjort, eller bli forklart med teskje.

Jeg har hår til haken, og pannelugg. Ønsket denne for å kunne få en stilig bob (noe frisøren klarer vha føner på meg, jeg klarer det ikke...), f.eks. ved å ha rett hår som vipper inn mot ansiktet nede (hvis det er forklart riktig, jeg kan ikke hår-uttrykk jeg... :sjenert:). Jeg vil også gjerne få til å style litt volum med denne (i følge bruksanvisninga kan man det, i følge meg blir det rot). Andre måter å style på er jeg også åpen for!

Så jeg prøvde altså youtube, men der kom jeg ikke langt, for jeg vet jo ikke en gang hva jeg skal søke på! Ingen treff på mini i curl, og søker jeg på noe annet får jeg hundre treff med pene damer med LANGT hår. Argh...

Hjelp? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det en krølltang? Skjønner ikke at du har kjøpt en krølltang om du skal ha det rettet ut? Forstod ikke om du skulle ha hjelp til krøller eller stritt hår.

AnonymBruker
Skrevet

Det er både en krølltang og en rettetang. :) Jeg ønsker først og fremst at håret mitt skal være i en fin bob, slik som på dette bildet. Når håret er ustylet vipper håret mitt utover (og egentlig til alle kanter) og det er alt annet enn en bob... ;)

AnonymBruker
Skrevet
Her er bilde av tanga, kanskje det hjelper på forståelsen av min elendige forklaring... :ler:
Skrevet

Jeg kan ikke hjelpe deg, fordi jeg ikke vet hvordan jeg skal forklare deg hvordan det gjøres. Har du prøvd å søke på "How to straighten a bob" eller "How to straighten short hair"? Det er bare å øve seg egentlig.

Ta en strikk og del håret i 4 deler. Rett ut en og en del. Dra tanga nedover til enden av håret og vipp tanga innover.

Jeg forvirrer meg selv....

AnonymBruker
Skrevet

Åh, takk! :) How to straighten a bob ga meg litt flere fornuftige treff ja. :)

tar gjerne imot flere tips som har med rette/krølltenger å gjøre, hvis noen vet hvordan man forenkler jobben for en nybegynner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...