Gå til innhold

synlig blod i urinen


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest anonym

hei, jeg er ei jente på 19, som håper på å få råd eller svar, før jeg eventuelt kontakter lege.

i to-tre dager nå, har jeg oppdaget delvis synlig blod i urinen. ikke rent blod, men sånn at det har en svak rosafarge på seg. jeg har hatt noe lignende før også, og da slo jeg meg til ro med at det kanskje kunne være fordi jeg har hoppet over så mange menstruasjoner med p-piller. har nettopp hatt besøk av frøken rød nå i forrige uke, og har bestemt meg for at nå skal jeg slutte helt med å hoppe over. så i og med at forrige gang dette skjedde, var også etter jeg hadde hatt mens for første gang på lenge, så lurer jeg på om det kan være derfor? at jeg rett og slett har klusset til systemet litt for mye?

jeg har lest rundt på nett, og symptomet "synlig blod i urinen" kan jo være på grunn av så mye, både alvorlige og mindre alvorlige ting.

jeg oppdaget også at det var en del blod inne i selve skjeden, og det skal det jo ikke være, så jeg vet ikke helt hva jeg skal foreta meg nå. bør jeg kontakte lege? eller er det mest sannsynlig ikke noe alvorlig bak det?

på forhånd, takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest snoopy_93

Kommer det fra skjeden eller urinrøret?

Kommer det fra skjeden kan det være rifter eller småsår, kommer det fra urinrøret sammen med urin er dette et symptom på urinveisinfeksjon. (UVI)

Har du følelsen av å måtte på do hele tiden? Når du går på do, gjør det vondt å tisse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym

Kommer det fra skjeden eller urinrøret?

Kommer det fra skjeden kan det være rifter eller småsår, kommer det fra urinrøret sammen med urin er dette et symptom på urinveisinfeksjon. (UVI)

Har du følelsen av å måtte på do hele tiden? Når du går på do, gjør det vondt å tisse?

det er vanskelig å si hvor det kommer fra, for det blør ikke konstant, det er kun sammen med urin. men samtidig så vises det ikke i selve urinen, det vises vel egentlig bare på papiret. det gjør ikke vondt, og jeg har heller ikke den der følelsen av å måtte på do hele tiden. den har jeg hatt før, og da var det i forbindelse med blærekatarr. med tanke på at det var litt blod inne i selve skjeden, så tenkte jeg at det kanskje bare kunne være et sår eller noe lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørk deg før du tisser, er det blod på papiret?

Tiss, er det da blod på papiret?

Om det kommer fra skjeden så kan det være spotting (små blødning) etter p-pille kluss. Men det kan også være sår/rifter eller andre ting.

Om det ikke går over i løpet av en ukes tid så burde du nok kontakte lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørk deg før du tisser, er det blod på papiret?

Tiss, er det da blod på papiret?

Om det kommer fra skjeden så kan det være spotting (små blødning) etter p-pille kluss. Men det kan også være sår/rifter eller andre ting.

Om det ikke går over i løpet av en ukes tid så burde du nok kontakte lege.

det er blod på papiret først etterpå, i en svak rosafarge. har vurdert om det kunne være småblødning på grunn av p-piller, men tenkte at da ville det kanskje kommet som rent blod, og ikke blandet med urinen?

men takk for svar, jeg skal la det gå en uke og se om det ordner seg av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...