Gå til innhold

Musikk i bryllup...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer egentlig litt på om det er noen som har erfaring med å lage sin egen "spille liste" med musikk for bryllupsfesten?

Noen som har vært i bryllup hvor man har benyttet seg av spilleliste?

Vi tenkte å lage en liste hvor vi la inn passende musikk, som vi satte på når selve festen og dansingen starter... Noen dansbare perioder, og noen litt roligere perioder... Skulle tro dette kunne fungere ganske bra, dersom man legger litt god tid i planleggingen :klo::)

Har lagt endel penger ellers i bryllupet, så tenkte det ville være fint å spare inn der man kan.... Har sjekket med stedet vi skal ha festen, og de har både litt danselys og lydanlegg man kan koble seg opp til ..

Erfaringer mottas med stor takk :danse:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søstra mi gjorde slik som dere, det samme skal vi. Gidder ærlig talt ikke bruke så mye penger på musikk når vi ikke er noe glad i å danse selv. Syns det fungerte veldig bra, de som ville danse gjorde det mens resten av oss(inkludert brudeparet) satt rundt omkring og skravla :) Vi kommer som sagt også til å ha denne løsningen og vil ha en god blanding av musikk som passer for alle fra besteforeldrene mine på nesten 90 til vennene våre.

Skrevet

Jeg har vært i bryllup med band, dj og spilleliste, og det er stor enighet blant vennegjengen min at musikken har utrolig mye å si for stemningen.

I bryllupet med band var det dansing og høy stemning fra første sang. Både unge og gamle danset.

I bryllupet med dj var det nesten ingen dansing, men dj var rett og slett ufattelig dårlig. Hverken unge eller gamle likte musikken. Dette kan nok fungere veldig bra hvis djèn er flink og lytter litt til/er oppmerksom på gjestene.

I bryllupet med spillelisten gikk det en stund før første par/gruppe danset. Til tider var det god stemning på gulvet, og til tider stilt. Igjen merket vi at sangvalget var avgjørende.

Konklusjonen er at band skaper en kjempegod stemning og får flere på dansegulvet, men at spilleliste/dj fungerer bra om musikken er god. Lett blanding av dansbare sanger(gamle og nye) + noen roligere innimellom.

Skrevet

Tror vi går for spilleliste vi :) Takk for nyttige svar :) Eldste inviterte gjest er 67, da det desverre er dårlig med besteforeldre igjen både på min og brudgommen sin side. Tror med god tid og planlegging, at vi skal finne mange gamle "slagere" som de fleste liker :)

Skrevet

Tid og planlegging er nøkkelen ja, da tror jeg det går strålende :)

• Liker 1
Skrevet

Vi kommer nok til å satse på spilleliste vi også.

Med noen få innslag av livemusikk iløpet av kvelden.

Har venner som er veldig musikalske som jeg kommer til å be om å bidra med noen stykker både til vielse og fest.

Og skal jo bruden (meg) synge da...... :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ha Dj, men så er det jo en som vi kjenner så vi betaler ikke så mye. Tror nok vi også hadde hatt spilleliste hadde det ikke vært for dette :)

Det er jo klart at det blir litt annen stemning om man har band, men man kan også være uheldig å treffe skikkelig feil. Kan ikke sammenligne med bryllup, men jobben hadde leid inn band til julebordet og det var mildt sagt tragisk. De var IKKE flinke, eller så hadde de bare en dårlig dag, ikke vet jeg.

Skrevet

Vi hadde spilleliste og fikk utrolig mange gode tilbakemeldinger fra gjester på dette. Det krever litt planlegging, men jeg syntes det bare var gøy å sitte hjemme og mikse en god blanding musikk i forkant.

Vi gjorde det ikke slik av økonomiske grunner, men mest fordi vi ville ha full kontroll selv over hva som ble spilt, og fordi vi rett og slett foretrekker sangene i sin originale form.

Hadde en god blanding av ny og gammel musikk, og sørget for å ha noen "gulv-fyllere" innimellom for å holde på stemningen. ABBA-sanger funket overraskende bra. :jepp:

Skrevet (endret)

Hmm jeg ble i tvil jeg nå. Vi hadde tenkt å ha en DJ der vi hadde laget alle musikk ønskene på forhånd. Kjæresten ønsker band, men jeg er litt enig at band skaper bra stemning altså.

Tror vi skal sjekke ut litt band jeg nå. Noen som har tips til hvordan man leter etter band?

Edit: Innlegget er redigert for reklame. Iah, mod

Endret av Iah
Skrevet

Når jeg har fått tipsene fra dere tror jeg kanskje at band kan bli litt slitsomt for man jo nesten ha en audition først.....ellers vet man jo aldri hva man ender opp med....er jo mange som påstår å kunne spille fin musikk, men når det kommer til stykket er det ikke så bra allikevel..... Kunne og tenkt meg et kult band egentlig, men har ikke mulighet til å sjekke bandene ut på forhånd ettersom vi gifter oss i utlandet.... Men band skaper jo en trøkk med en gang da, så det er sikkert kjempe fint hvis man vet det er et band man er på "nett" med :)

Forslag til "gulv - fyllere" da? :popcorn:

Skrevet

Hits fra perioden da dere og vennene deres var/er 15-25+ gamle slagere ala dirty dancing, 60-talls. Ikke min smak, men drar med folk på fest som regel.

Skrevet

Vi hadde ikke spilleliste, men bandet vårt spilte "gladjazz" de fleste kunne danse til, og det ble svært vellykket. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Hmm jeg ble i tvil jeg nå. Vi hadde tenkt å ha en DJ der vi hadde laget alle musikk ønskene på forhånd. Kjæresten ønsker band, men jeg er litt enig at band skaper bra stemning altså.

Tror vi skal sjekke ut litt band jeg nå. Noen som har tips til hvordan man leter etter band?

Edit: Innlegget er redigert for reklame. Iah, mod

Band i bryllup er et must mener jeg. Jeg synes i hvertfall livemusikk setter prikken over i'en - hvis man treffer rett selvfølgelig!

H

Fjernet reklame

Bond, adm

Skrevet

Vi ville mest sannsynlig ikke funnet et band som passer oss begge ift musikksmak :P

Så vi satser på spilleliste. Gubben og en kamerat (tidl. dj) skal sette den opp skikkelig så musikken blir variert og med god flyt :)

Vi liker også musikken best i originalform, men vet mange band klarer seg bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...