villemo84 Skrevet 8. august 2011 #1 Skrevet 8. august 2011 Jenta mi har første dagen på SFO i dag! Var helt forferdelig å levere henne der. Ingen tok imot oss når vi kom så vi fant en voksen etterhvert og da ble vi bare vist til et skap hun skulla ha. Når vi hadde ordna oss der ble hun bare satt på et bord også forventa de jeg skulle gå! Det er 120 barn der og 2 hun kjenner fra før bare. Har bare lyst til å hente henne igjen. Trodde ikke det var sånn det skulle være, så på jenta mi at ble veldig usikker og ikke likte situasjonen i det hele tatt! Er jeg bare hysterisk?
AnonymBruker Skrevet 8. august 2011 #2 Skrevet 8. august 2011 Ta det opp med sfo-leder pronte! Uansett, overgangen fra barnehage til sfo er gedigen.. 1
spurvelise Skrevet 8. august 2011 #3 Skrevet 8. august 2011 deg er ikke sånn det skal være! har selv jobbet både på sfo og barnehage og det der syntes jeg var stygt! enig med at du burde ta det opp med noen, hvis du synes det er vanskelig så tror ikke jeg du er den eneste som reagerer så du kan jo alidre deg med noen foreldre du kjenner? det går jo an og gi henne et par timer og høre med henne hva hun synes? kanskje hun leker fint med de to hun kjenner fra før? kan jo også ringe sfo og høre hvordan det går! håper det ordner seg! 1
Gjest Okusan Skrevet 8. august 2011 #4 Skrevet 8. august 2011 Det burde vært en ordentlig form for mottakelse første dagen, det er jeg enig i! Best for både deg og jenta at man blir ordentlig ivaretatt første dagen man kommer dit. På den annen side ER SFO noe helt annet enn barnehage. Det er flere barn, mer "kaos", barna får sin egen plass og må selv holde orden på den, ferdig med det- men sånn må det jo være også. De er tross alt større, og må etterhvert manøvrere i større grupper og litt mer på egenhånd. De aller fleste klarer denne overgangen veldig fint, selv om det kan virke litt overveldende i starten. Prøv å ikke bekymre deg for mye 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå