Gå til innhold

Heve kjøp av bruktbil


mami

Anbefalte innlegg

Hei

Vi har havnet i en ganske så lei situasjon.

Vi kjøpte en nyere bruktbil i mai ( 2006 modell). Vi valgte en bruktbil selger da dette føtes tryggere enn å kjøpe fra en privat person.

F.o.m dag en merket vi at bilen hadde et problem. Selger tok imot bilen og skulle få sin lokale mekaniker til å fikse problemet.

Vi fikk bilen etter tre dager, men problmet var der enda.

Vi fikk beskjed om å sende bilen til en merke forhandler. Bilen har nåå stått der i snart 12 uker!! Selger svarer ikke på telefonen eller mail. Fikk bedkjed om at dette var vårt problem. Merke forhandleren har vært ok. Vet ikke når vi eller om vi får bilen tilbake. Har nå lyst tilå heve kjøpet da dette koster oss mye penger. Vi hadde planer om å selge bilen min da vi kjøpte denne, men jeg er jo avhengi av bil jeg også. Så nå betaler vi for 3 forsikringer og min mannns bil pluss denne bilen som bare står.

Vi har kontaktet forbrukerrådet,men venter på svar.

Er det noen der ute som har vært eller kjenner til hva man kan gjøre i en slik situasjon??

Jeg begynner å bli meget fortvilet her jeg sitter;)

Mvh Mami

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dere kjøpte hos bruktbilforhandle, så har vel dere gjerne enn 6mnd garanti? i såfall ligger alt ansvar fremdeles hos bilforhandler, ikke hos dere.

Kjøpe kan heves dersom det samme problemet ikke er fikset etter 3 ganger. Dersom bilen ikke er som kontrakten beskriver. eller dersom bilforhandler har unnlatt å informere feil/mangler på bilen og dette ikke blir rettet opp fra forhandler.

nå er ikke jeg den sterkeste på slike saker, så vil anbefalle å vente på ofesiell svar fra forbrukerombudet, evt ta kontakt med en advokat, og hør hvilken rettigheter dere har.

kan også høre med jussformidlingen om de har noe info ang din sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...