Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg lurer på hvor lang tid det tok før du hadde første krangelen med kjæresten din, og når dere kranglet, var det destruktivt eller konstruktivt?

Så når dere krangler, hvordan krangler dere, blir det veldig intenst, klarer dere bruke humor, og blir dere fort venner igjen?

Bare lurer, er veldig interessert i emnet :gjeiper:

Forrige eksen min og jeg krangla altfor mye, andre har jeg nesten ikke kranglet med i det hele tatt.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt umulig "å krangle" med kjæresten min, for han hisser seg aldri opp, og tar ting ganske rolig :) Han snakker ALLTID med rolig stemme hvis det er noe spess, og ellers også så klart.

AnonymBruker
Skrevet

Husker jeg fikk hull i den hvite sommerkjolen min, og da ble jeg sykt sur og lot det gå utover kjæresten min, stakkars. Tante Rød var jo på besøk på den dagen, pluss at jeg ikke hadde spist noe hele dagen... alt i ett. :sjenert:

Men jeg skjelte ikke ut typen min eller noe som helst, var bare sykt avvisende og furtete pga hull i kjolen, haha... huff. Han var så lei seg/frustrert stakkars og skjønte ingenting. Han prøvde å stryke på meg, holde rundt meg, kysse osv, men neida. Vi/han stoppet innom alle spisesteder omtrent fordi jeg ikke hadde fått i meg noe mat, men ingenting fristet for min del, og i hvert fall ikke da jeg var i det dritt humøret... hehe, vi ler av den episoden den dag i dag. Vi krangler så og si ALDRI, er det noe, så snakker vi om det. Han er verdens beste.

Skrevet

Herlig å ha en kjæreste som ikke hisser seg opp

Er han flink å ytre sine meninger selv om han ikke er kranglete?

AnonymBruker
Skrevet

Herlig å ha en kjæreste som ikke hisser seg opp

Er han flink å ytre sine meninger selv om han ikke er kranglete?

Ja, det er utrolig godt å ha en slik kjæreste! Det er klart han har! Han er ikke redd for å si det han mener, og han står for det han sier. Vi har jo hatt våre "diskusjoner", og da på et saklig nivå selvsagt. Han håndterer ting så utrolig bra!

Skrevet

Skulle ønske alle mennesker kunne lært seg å få frem det de mener, uten å anklage og rakke ned på andres synspunkter. Det hadde vært en mer fredfylt og kanskje alle hadde misforstått hverandre mindre :klemmer:

Grunnen til at jeg lurer på når dere hadde første krangelen, og hvordan dere krangler, er fordi jeg har vært med kjæresten min et halvt år nå. Vi har ikke hatt en eneste krangel til nå, vi har vært litt smålig uenig her og der, men aldri vært i nærheten av å krangle. Han også sier det han mener og det samme gjør jeg.

Min forrige kjæreste og jeg kranglet HELE tiden, og det startet etter bare et par mnd. Vi var sammen i over tre år, og det var mye frustrasjoner ute og gikk på grunn av dette.

Jeg er nesten redd for at mitt nåværende forhold er for godt til å være sant. Er det virkeig mulig å ikke krangle så mye?

Kjæresten min og jeg har det så fint sammen, og jeg vil at det skal forbli sånn :rodmer:

Så hvor lang tid inn i forholdet tok det før dere hadde deres første krangel?

Skrevet

Husker ikke akkurat når vår første krangel var, men pga en spesiell episode så ble det mye krangling i starten. Jeg må si at jeg er veldig skeptisk på menn pga tidligere forhold, så jeg er nok vanskelig å ha med å gjøre til tider. Men det er jammen han også. :fnise: Nå har vi klart å fikse på ting, så vi lar det ikke gå så langt lengre. Det er godt å kunne snakke ordentlig om ting istedenfor å kjefte hverandre ut! :)

Skrevet

Så hvor lang tid inn i forholdet tok det før dere hadde deres første krangel?

For vår del har vi ikke kranglet på de første 20 årene av forholdet vårt, men jeg har jo ingen garantier for de neste 20...

Skrevet

Jeg hadde også en kranglete eks, vi hadde vår første store krangel etter et par mnd og var egentlig i tottene på hverandre hele veien. Jeg er egentlig ikke så kranglete av meg, og tør å påstå at det var han som ble sinna for alt mulig, og klarte å få meg til å tenne også.

Nåværende samboer har jeg vært sammen med i litt over halvannet år, og vi har vel egentlig til gode å krangle. Vi har vel begge gitt uttrykk for irritasjoner ved enkelte anledninger, men aldri hatt det jeg vil definere som en krangel. Gikk i likhet med deg rundt og "venta" på krangelen en stund - var jo så vant til at det var slik det skulle være - men har nå skjønt at det er sånn vi fungerer sammen. For det første passer vi bedre sammen og har mindre å krangle om i utgangspunktet, for det andre er vi flinkere til å snakke om ting på en hyggelig måte. (Og for det tredje hadde vel eksen min et mindre aggresjonsproblem, ser jeg nå i ettertid...) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...