Catie' Skrevet 7. august 2011 #1 Skrevet 7. august 2011 Vi får snart en stekeovn med varmluft, noe vi hittil ikke har hatt. Så da kunne det jo være greit å vite når jeg faktisk skal bruke hva. Hva bruker jeg varmluft til, og når bruker jeg det ikke? Jeg stekte en gang scones i en annen ovn med varmluft, og disse sconesene ble mye "bløtere" og saftige enn de hadde blitt tidligere. Før ble de ganske tørre. Har dette noen sammenheng med varmluften?
AnonymBruker Skrevet 8. august 2011 #2 Skrevet 8. august 2011 Jeg har varmluftovn, men har ikke brukt funksjonen til matlaging. Har satt den på og åpnet døra til komfyren når det har vært skrekkelig kaldt inne. Men man kan steke flere brett med foreksempel rundstykker eller boller i en varmluftsovn. Håper andre vet litt mer om dette, fordi jeg også er litt nysgjerrig.
Catie' Skrevet 8. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 8. august 2011 Akkurat det med at man kan steke flere brett samtidig har jeg hørt Takk for svar!
Gjest Lille-pus Skrevet 8. august 2011 #4 Skrevet 8. august 2011 Får jeg tippe den nye ovnen kommer med pizza og gratineringsfunksjon ? Må da varmt anbefale å bruke pizzafunksjonen når dere lager pizza
Catie' Skrevet 8. august 2011 Forfatter #5 Skrevet 8. august 2011 Får jeg tippe den nye ovnen kommer med pizza og gratineringsfunksjon ? Må da varmt anbefale å bruke pizzafunksjonen når dere lager pizza Haha, det har jeg rett og slett ikke peiling på om den har. Men hvis den har det, så skal jeg jaggu prøve tipset ditt"
AnonymBruker Skrevet 9. august 2011 #6 Skrevet 9. august 2011 Varmluft er super å heve gjærdeig i, bare sett den på veldig lav varme selvsagt. Jeg synes ikke det å steke på varmluft er så veldig bra, for det blir ofte ikke jevnt. Er man uheldig så er noe nesten rått når andre ting er gjennomstekt. Det gjelder ihvertfall når man har flere brett inne samtidig. Men pizzafunksjon og grillfunksjon er supert! Det bruker jeg mye.
Catie' Skrevet 9. august 2011 Forfatter #7 Skrevet 9. august 2011 Varmluft er super å heve gjærdeig i, bare sett den på veldig lav varme selvsagt. Jeg synes ikke det å steke på varmluft er så veldig bra, for det blir ofte ikke jevnt. Er man uheldig så er noe nesten rått når andre ting er gjennomstekt. Det gjelder ihvertfall når man har flere brett inne samtidig. Men pizzafunksjon og grillfunksjon er supert! Det bruker jeg mye. Oi, så drømmen om deilige scones er kanskje ikke like realistisk after all?
Tears.of.the.Sun Skrevet 9. august 2011 #8 Skrevet 9. august 2011 Varmluft er ikke en helt nødvendig funksjon sånn egentlig. Noen ting er greie å steke på varmluft. For eksempel pizza med veldig tynn bunn kan stekes på varmluft. De fleste oppskrifter på knekkebrød krever at man kan steke knekkebrødene på varmluft med ovndøra åpen halvparten av tiden, så da er det kjekt med varmluft ja. Varmluften kan også brukes til å varme ting eller heve ting som trenger svært kort tid og hvor varmefordelingen "ikke er så nøye".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå