Gjest linda Skrevet 7. august 2011 #1 Skrevet 7. august 2011 ja gutten min på 13 kom til meg idag og spurte om jeg ikke kunne kjøpe kondomer til han.. ble helt satt ut og sa at han fikk spørre faren sin når han kommer hjem (om en uke) men er det ikke litt tidlig at gutten skal ha kondomer eller overreagerer jeg ?
Gjest Regza Skrevet 7. august 2011 #2 Skrevet 7. august 2011 Vær heller glad han spør om kondomer enn å prøve seg uten. 27
Gjest Setareh Skrevet 7. august 2011 #3 Skrevet 7. august 2011 Det er for tidlig spør du meg.. herregud, han er jo bare 13.. ekkelt! men samtidig så blir "barn" i denne alderen kåte, hva kan man gjøre liksom.. jaja han får vente på faren:P 1
Tjuagutten Skrevet 7. august 2011 #4 Skrevet 7. august 2011 hehe Skulle likt å sett uttrykket til faren når han får servert det spm der! Men å gi han kondomer er nok en riktig løsning 2
Nuttery Skrevet 7. august 2011 #5 Skrevet 7. august 2011 Jeg svarer på overskriften din jeg: du gir ham kondomer. 3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2011 #6 Skrevet 7. august 2011 Personlig synes jeg det er tidlig, men det er faktisk dem som har sex når de er 13 år. Jeg tenker egentlig at det er flott at han tør å spørre deg om sånt, i tillegg til at han er obs på at han skal bruke kondomer! 8
Mynona Skrevet 7. august 2011 #7 Skrevet 7. august 2011 Gi han kondomer. Har han kjæreste? Jeg kjenner fler som hadde sex som 13 åringer, så det er ikke umulig. Kanskje han bare vi ha de for å skryte og. Eller er nysgjerrig. Han er moden som spør dere om kondomer, det bør han berømmes for 6
Gjest linda Skrevet 7. august 2011 #8 Skrevet 7. august 2011 han har jo hatt kjæresten sin i to år han blir snart 14 og ifølge han så får ikke hun starte på p piller fordi mamman syntes at han burde klare og skaffe kondomer.. vet ikke helt hva jeg skal si
Mynona Skrevet 7. august 2011 #9 Skrevet 7. august 2011 han har jo hatt kjæresten sin i to år han blir snart 14 og ifølge han så får ikke hun starte på p piller fordi mamman syntes at han burde klare og skaffe kondomer.. vet ikke helt hva jeg skal si Du vil vel ikke at 14 åringen din skal bli far?? Kjøp kondomer. Mest sannsynlig kommer han til å ha sex uansett siden han er nysgjerrig og har hormoner ute av kontroll. Er det ikke da bedre at han faktisk bruker kondom og beskytter seg? 9
Gjest linda Skrevet 7. august 2011 #10 Skrevet 7. august 2011 Du vil vel ikke at 14 åringen din skal bli far?? Kjøp kondomer. Mest sannsynlig kommer han til å ha sex uansett siden han er nysgjerrig og har hormoner ute av kontroll. Er det ikke da bedre at han faktisk bruker kondom og beskytter seg? jo du har et poeng .. skal gå opp og gi han en pakke men kondomer : ) 6
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2011 #11 Skrevet 7. august 2011 Jo det er tidlig, men hva kan du gjøre? Har vært i nesten samme situasjon, men med en et år eldre jente. Om jeg løste det riktig aner jeg ikke, men etter at det første sjokket hadde lagt seg, sørget jeg for at hun fikk resept på p-piller (og minner henne hver dag om å ta dem), og sa samtidig klart fra at jeg synes hun er alt for ung, og at jeg ikke liker det. Men, når alt kom til alt, likte jeg enda mindre å skulle bli bestemor. Derfor sørget jeg for at hun har muligheten til å beskytte seg. Vi klarer ikke å nekte dem å ha sex uansett. Så jeg valgte å snakke med henne, og sørge for prevensjon.
Tøydokke Anna Skrevet 7. august 2011 #13 Skrevet 7. august 2011 Får de ikke gratis kondomer på helsestasjonen da? 1
Gjest linda Skrevet 7. august 2011 #14 Skrevet 7. august 2011 nei det var så mange som bare tok for og kødde så de slutta
C-girl Skrevet 7. august 2011 #15 Skrevet 7. august 2011 (endret) Kjæresten hans klarer vel strengt tatt å få tak i kondomer like lett som sønnen deres. Evnt kan de oppsøke helsestasjon for ungdom, der står det i bøtter og spann Endret 7. august 2011 av C-girl 1
Tøydokke Anna Skrevet 7. august 2011 #16 Skrevet 7. august 2011 Synd det tilbudet er falt bort da. For det var jo egentlig et veldig bra tilbud. Synes du skal gi ham kondomer jeg. Han viser jo i det minste litt ansvar oppi det hele. Og kondomer er jo det eneste prevensjonsmiddelet som beskytter mot kjønnssykdommer. Men dog synes jeg 13 år er tidlig å debutere med sex.. 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2011 #17 Skrevet 7. august 2011 Jeg hadde sex for første gang i den alderen der, og skulle ønske jeg hadde hatt et like tillitsfullt forhold til mine foreldre som din sønn har til deg.. Greit å gi uttrykk for at man synes det er tidlig, men samtidig, som mange andre sier her er det ikke mye en som forelder får gjort. Gi ham kondomer! Tenk heller at det er fint at han har hatt en kjæreste over tid som han vil gjøre dette sammen med! Og at han er så åpen om det som han er.. Da er det mye enklere å ha en åpen dialog! 6
Tears.of.the.Sun Skrevet 7. august 2011 #18 Skrevet 7. august 2011 13 år er dessverre ikke tidlig.. Kjøp han kondomer!
Gjest BabyBlue Skrevet 7. august 2011 #19 Skrevet 7. august 2011 På ungdomshelsestasjonen står det flere godteriskåler stående med gummi. Bare å ta håndfuller og stappe i veska Tips han og kjæresten om det?
Furstina Skrevet 7. august 2011 #20 Skrevet 7. august 2011 Köp honom kondomer! Om han och kjärestan vill ha sex så kommer de att ha det nu eller senare... oavsett om när så är det bra att han har kondomer både för "standardbruk" och lek för att öva sig. Jag minns för övrigt att vi fick kondomer tidigt på skolan i biologin/sexundervisningen och att "alla" gick om kring med en kondom i plånboken "bara för att" lääänge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå