Gå til innhold

Hvilken buljong smaker best

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er ikke så bevandret i buljonverdenen, så lurer på hvilket merke som foretrekkes i de tusen hjem. Bruker selvsagt buljong, men slenger det bare opp i gryta som smaksforsterker. Litt tilfeldig hva jeg kjøper.

Hvem lager best grønnsaks/fiske/kjøtt/kyllingbuljong? I butikkene rundt her har jeg sett/kjøpt Toro, Ica, Knorr og Maggi.

Ja, jeg vet at kraft/fond etc. er bedre, så trenger ingen kommentar på det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har noen preferanser her?

Får vel bare handle inn og teste da :)

Skrevet

Selvfølgelig er hjemmelaget buljong å foretrekke, men det tar mye tid og kan være sløsing av mat og penger hvis man ikke er dreven på det. Jeg kjøper gjerne buljong da jeg lager så og si alt annet fra bunnen av. Jeg bruker buljongen fra Toro -kylling, kjøtt, fisk og grønnsaksbuljongen alt til hvert sitt bruk. De smaker helt fint som tilsetning i forskjellige retter (supper, gryter osv.). Buljongen er jo bare en tilsetning og det er de andre ingrediensene i maten som virkelig setter smaken, dermed vil jeg tro det er litt samme hvilke merke på buljongen man velger.

Skrevet

Eneste buljongen jeg bruker er grønnsaksbuljongen fra Knorr (og helst buljongpulver - er ikke så glad i terningene).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...