Gå til innhold

Er det mange av dere som har tatt opp lån?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble bare litt nysgjerrig på om det er mange av dere som tar opp lån for å finansiere drømmebryllupet? Vi kunne aldri tenke oss å gjøre noe sånt, istedet sparer vi der det er mulig. Tror ikke det blir noe mindre drømmebryllup likevel! Men jeg har hørt om mange som tar opp lån. Hva med dere?12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi solgte en bil som det var lån på, men i stede for å betale tilbake lånet satte vi pengene på konto for å bruke de til bryllupet. Har i tillegg kjøpt litt

Dette føles for oss helt OK.

Skrevet

Hei!

Vi betaler en relativt liten del av bryllupsutgiftene selv (35000 + bryllupsreise), men har ikke tatt opp lån for å finnansiere dette. Likevel er det et definisjonsspørsmål, for vi er studenter og lever bla a på studielån, så dette lånet bruker vi mer av enn hva vi ellers ville gjort (-tror jeg da, men det er jo ikke godt å si!)

Så så lenge man har lån og ikke bruker pengene på å betale tilbake på dette lånet, men heller bruker pengene på bryllup, bruker man jo i praksis lånte penger til bryllupet.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei.

Jeg velger å være anonym pga at min kjære snoker innom her av og til.

Vi må sannsynligvis ta opp lån da vi ikke får noe dekket fra hans side. Vi får 20 000 kr av mine foreldre. Men regner med at vi må ta opp et lite lån på ca 25 000. Har noe egenkapital selv. Takket være at begge fikk igjen på skatten. Hadde håpet på at svigermor skulle spytte i litt, men det var blankt nei. Men det er hennes valg og vi skal gjennomføre drømmebryllupet vårt allikevel. Må bare gjøre litt om på prioriteringene. Synes ikke noe særlig om å låne penger, men det er det vi har valgt. Vi har desverre ikke pengetrær i stuen. icon_frown.gif Vi får håpe at vi vinner i lotto... icon_smile.gif

Skrevet

Vårt bryllup kommer på ca 60 000 og vi får 10 000 i tilskudd fra hans familie + at min mor har betalt kjolen (4500). Resten har vi spart siden i fjor høst. Heldigvis slipper vi lån!

Gjest Anonymous
Skrevet

Vårt bryllup koster ca. 140 000 og av dette dekker foreldre 80 000 - en del av feriepengene skal dekke opp resten så vi heldig vis slipper å ta opp lån og få et enda dyrere bryllup.

Hadde nok heller valgt et billigere bryllup da enn å ta opp lån.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg igjen som ovenfor, glemte å nevne at det er foreldrene som dekker bryllupsreisen også.

Skrevet

Nei, vi tar ikke opp lån.

Mamma og pappa gir 35000,- Hans foreldre skal betale 1/2 parten (og det vet ikke vi hva blir enda) Vi skal betale det jeg har på, ca 8000,- og det han har på ca 2000,- samt bryllupsreise og lommepenger: Reisen kom på 22000,- uten lommepenger.

Feriepenger og skattekroner hjelper og vi skal gifte oss 6 juli. icon_smile.gif

Skrevet

Jeg får en liten sum (50 000) i arv nå... Hadde tenkt å betale ned på huslånet, men kanskje vi skal bruke dem på bryllupet? hadde løst mye problemer... Men føler egentlig at jeg burde bruke dem på noe mer varig, hvis dere skjønner hva jeg mener...(Ekteskapet er jo noe varig, men ikke selve bryllupet...) Hva ville dere gjort? Vi har ikke så stort huslån at det tar livet av oss, men stort nok.12

Skrevet

ja, vi må ta opp endel lån, og det er ikke flaut!!vi har kun en inntekt, lån på hus og bil, barn og det hele.det sier seg selv at vi ikke har noe "ekstra"på lur.ikke har vi foreldre som sponser heller. vi har valgt et store bryllup, og tar konsekvensene av det.vi bruker selvsagt feriepenger og skattepenger til dette så lånet blir ikke så veldig stort, men det vil nok merkes.

Skrevet

Vi kommer til å måtte ta opp litt lån. Regner ikke med at vi trenger låne mer enn 10.000 kr, men det er jo penger som må betales tilbake. Heldigvis kommer feriepenger før vi gifter oss! icon_smile.gif

Maggie!12

Skrevet

ikke for å være pirkete maggie,men du mener vel at du skal gifte deg 22.06.02?og ikke 23.06.02?så et annet innlegg hvor det ble sagt at vedkommende skulle gifte seg 23/6.men det er vel ingen som gifter seg på en søndag.eller er det det?bare lurer...tilbake til spørsmålet over så;ja,vi måtte ta opp et lite lån.synes det er synd,for vi hadde spart penger og regnet med å klare det,men så fikk vi uventede utgifter.er i utgangspunktet i mot det,men det ble nå en gang slik.gleder oss like mye for det! icon_biggrin.gificon_biggrin.gif

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...