Gå til innhold

Rundstykker med rug

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Holder på å gå ned noen kilo, har spist mye knekkebrød og lite brød. Likevel fikk jeg for noen dager siden veldig lyst på rundstykker! Tenkte å lage noen av sammalt rug(grov), hvor ingrediensene kun er(inkludert rug) vann, gjær, og salt. På pakken står det at per 100 gram er det 320 kcal, hvis jeg ikke tar helt feil. Føler dette er veldig mye, men er det egentlig det? Uansett er det vel mye bedre med slike rundstykker enn fine? Synes også det er vanskelig å finne ut hvor mange kcal det evt blir i et rundstykke. Har prøvd å google det, men uten noe særlig hell.

På forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Holder på å gå ned noen kilo, har spist mye knekkebrød og lite brød. Likevel fikk jeg for noen dager siden veldig lyst på rundstykker! Tenkte å lage noen av sammalt rug(grov), hvor ingrediensene kun er(inkludert rug) vann, gjær, og salt. På pakken står det at per 100 gram er det 320 kcal, hvis jeg ikke tar helt feil. Føler dette er veldig mye, men er det egentlig det? Uansett er det vel mye bedre med slike rundstykker enn fine? Synes også det er vanskelig å finne ut hvor mange kcal det evt blir i et rundstykke. Har prøvd å google det, men uten noe særlig hell.

På forhånd takk :)

Jeg lærte en gang at uansett hva man baker, så av melsortene skal det alltid være mest hvetemel. Blir jo mer karbs og kalorier, men var det jeg hørte. Også er det kanskje lurt å ha i noe olje også, for å holde dem litt mer sammen?

Ellers er rundstykker ikke en "synd"! Jeg baker det en del selv, fryser ned så jeg ikke spiser alle på en gang, og tar kanskje et par i løpet av uken. Så lenge jeg holder meg mest til knekkebrød så har ikke jeg problemer ihvertfall :)

Ellers er det veldig godt å hive i f.eks linfrø, havregryn, solsikkekjerner, havrekli, krusakli og axa 4-kornsblanding! :spise:

Skrevet (endret)

Det er mer fiber i grovere mel, så de "ekstra" kaloriene vil også gi ekstra metthet.

Endret av chikako

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...