Gå til innhold

Visning på leie i morgen!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen tips og råd til hvordan jeg og mannebeinet bør oppføre oss når vi skal se på en leilighet vi ønsker å leie i morgen? De ringte oss, og har ikke annonse ute selv (vi har lagt ut). Mener at det er positivt, for da er ikke vi en av 20stk som skal se på den. Regner med at når folk ringer, så ringer de kun de som virker intressante.

Vi er unge, og har dyr (de er klar over dyra, men ikke alderen). Vi røyker, men det er ikke sagt. Vi kommer ikke til å røyke rett før vi drar dit, og kommer til å prøve å ikke lukte røyk. Skal selvfølgelig kle oss OK, ha sminke og hår i orden og være hyggelige og greie.

Men noe vi bør/ikke bør gjøre? Leiligheten hørtes perfekt ut for oss, vi er ikke kresne, så dersom de liker oss så vil vi nok flytte inn. Men jeg er så glad at jeg blir redd. Ble helt i hundre da han ringte, ettersom at vi har slitt med å finne et sted å bo. Jeg kommer til å bli så skuffet dersom vi ikke får den :( :(

Tips, råd, vink eller fortellinger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk pleier å spesifisere i annonsen at de ikke røyker for å få fordel i boligjakt. Hvis de spør om dere røyker på visning må dere så klart være ærlige å svare ja. Selv om dere ikke røyker i boligen, så er det mange som ikke vil ha folk som røyker på eiendommen (hvis det er sokkel-leilighet eller anneks på delt toms f.eks).

Bare møt opp "rene og pene", ha med opplysninger om referanser hvis dere har, og bare være hyggelige og avslappet :)

AnonymBruker
Skrevet

Folk pleier å spesifisere i annonsen at de ikke røyker for å få fordel i boligjakt. Hvis de spør om dere røyker på visning må dere så klart være ærlige å svare ja. Selv om dere ikke røyker i boligen, så er det mange som ikke vil ha folk som røyker på eiendommen (hvis det er sokkel-leilighet eller anneks på delt toms f.eks).

Bare møt opp "rene og pene", ha med opplysninger om referanser hvis dere har, og bare være hyggelige og avslappet :)

Står ikke noe om røyking i annonsen vår, og vi røyker kun ute (bruker askebeger og røyker ikke under åpne vinduer såklart). Og vil selvfølgelig være erlige dersom de spør :) Har ikke referanser dessverre, vi har aldri leid før. Men tenkte å høre om daglig leder der jeg jobber kan stå som referanse, det er vel bedre enn ingenting? Eller?

AnonymBruker
Skrevet

Og bør jeg ha med hunden? Eller droppe det? Hunden er søt den, og vil nok sjarmere dem i seng. Men kanskje litt dumt å dukke opp med hunden uten å ha sagt i fra?

AnonymBruker
Skrevet

Og bør jeg ha med hunden? Eller droppe det? Hunden er søt den, og vil nok sjarmere dem i seng. Men kanskje litt dumt å dukke opp med hunden uten å ha sagt i fra?

Sjarmere dem i senk, heter det. hehe :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Dere kan ha med hunden i bilen? Ikke trekk den med inn på visningen, men si at dere har med hunden, og at huseier kan få hilse på når dere kommer inn på det emnet.

Si at dere røyker om dere får spørsmål om det, men påpek at dere røyker ute og ikke under åpne vindu som du sier.

AnonymBruker
Skrevet

Sjarmere dem i senk, heter det. hehe :fnise:

Jeg som håpet på at jeg og gubben kunne lage en swingersklubb med vår framtidige huseier :ler:

Tenkte på å ha med hunden i bilen, men han boffer når han blir satt i bilen :( Aldri ellers, men i bilen..

• Liker 1
Skrevet

Står ikke noe om røyking i annonsen vår, og vi røyker kun ute (bruker askebeger og røyker ikke under åpne vinduer såklart). Og vil selvfølgelig være erlige dersom de spør :) Har ikke referanser dessverre, vi har aldri leid før. Men tenkte å høre om daglig leder der jeg jobber kan stå som referanse, det er vel bedre enn ingenting? Eller?

Mange kan ikke fordra røyk og vil ikke ha røykere generellt fordi de ikke vil ha røyklukt på gårdsplassen. Bare la være å nevne det med mindre huseier tar det opp :)

Ja jobb-referanse er helt topp, det går så bra så! :)

Vet ikke om jeg ville tatt med hund, sånn tilfelle det skulle være en kjemi-brist mellom hund og huseier.

Skrevet

Ville nok ikke hatt med hunden, siden den bjeffer når den er i bilen.

Kjipt hvis huseier blir bekymret for at den gjør det ellers også.

Ellers kle dere normalt pent, gjerne referanse fra jobb hvis du har mulighet til det, bedre enn ingenting.

Greit å vise at dere evt. liker leiligheten, men uten å være for oppglødd.

Ta f.eks et bilde eller to av hunden på tlf som du har slik at de evt. kan se hva slags hund og str. Noen synes alle hunder er greie, noen ingen, noen kun små hunder osv.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må si i fra til dem NÅR vi kommer (sa 5-6 tiden da jeg måtte høre med kjæresten, men skulle si ifra når jeg viste når). Bør jeg ringe eller sende sms? Tenkte at jeg må jo ringe, det er mest personlig. Men klokka er nå 7, og jeg skal spørre om vi kan komme halv 6. Ringer jeg, risikerer jeg jo å ringe i arbeidstiden (tenkte da å ringe sånn 11, tilfelle de har ferie osv).

Ringe, eller sende mld?

Skrevet

Når jeg skal leie ut, er det noen kriterier jeg setter.

1. Referanser og sikker betaler

2. Ikke røyker

3. Ikke dyr

Tror det er ganske mange som foretrekker det... Med andre ord, får dere leiligheten er det bare å slå til med en gang, er ikke spesielt mange utleier som liker røykere eller dyr, og en kombo kan bli tricky..

Skrevet

Hvordan gikk det på visning, TS? :)

Skrevet

Dere velger selv om dere vil ta med hunden på visningen. Det er på ingen måte nødvendig, huseierne tar ikke avgjørelse på om dere får leie utlukkende etter møte med hunden. Det kan noen ganger være en fordel, andre ganger en ulempe å ta med hunden på visning. Vi tok med hunden vår og det var en suksess, men vi har en liten hund som er svært rolig og snill og dermed gir et godt inntrykk.

At dere røyker er dumt at dere ikke har oppgitt i annonsen(?), det er veldig nyttig info for utleiere. Mange leier ikke ut til røykere. Ellers må dere svare ærlig hvis de spør om det, men dere kan jo gå med på å bare røyke ute.

Når dere drar på visning, kle dere litt pent. Ikke kjole og skjørt, men kle dere i klær som gir et inntrykk av at dere er seriøse folk i bukser og fine jakker, ikke slabbedasker i joggebukser og oversized hettegenser. Vis at dere faktisk er interessert i å høre om leiligheten. Spør om alt dere lurer på, ikke vent til dere har fått leid leiligheten. Vær oppriktig og direkte.

AnonymBruker
Skrevet

Fikk leiligheten :) Null stress at vi røyker ute, og vi kunne få så mange dyr vi bare orket, så lenge vi kastrerte kattene ;) Takk for råd og vink, nå skal jeg pakke! :hoppe:

Skrevet

Fikk leiligheten :) Null stress at vi røyker ute, og vi kunne få så mange dyr vi bare orket, så lenge vi kastrerte kattene ;) Takk for råd og vink, nå skal jeg pakke! :hoppe:

Grattis! :-)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...