Gå til innhold

Solosang i kirken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde Songbird og Fields of gold av Eva Cassidy under vielsen... Litt våre sanger.. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JEg sang denne til min ektemann i vårt bryllup i 2007......fikk mange pos reaksjoner...og en veldig overrasket mann:) UTroilg flott sang:)

Jeg gjorde det samme. :jepp:

Skrevet

David Pomeranz med "On this day".

Nydelig sang.

Skrevet

Jeg var i ett bryllup der det ble usnget to sanger av solist i kirken.

What are words og follow through.

Jeg hadde ikke tenkt på what are words som en bryllupssang, men den var fin!

Skrevet

Trenger noen virkelig gode forslag til solosang i kirken ~ Sanger jeg ikke ønsker: You raise me up/My hart is yours/The rose osv. :) Den mest rørende solosangen jeg har hørt i bryllup til nå er " Å kunne æ skrive", men denne kan jeg jo selvsagt ikke bruke :blink: . Vi har en solist i familien som er utdannet operasanger, (men synger ikke kun opera!) så vi leter etter sanger som kan passe en mannlig solist.

Sanger jeg tenker litt på:

- Björn Afzelius ~ Du är Det Finaste Jag Vet

- Ave Maria

- Righteous Brothers ~ Unchained Melody (sterk kandidat til "brudevalsen")

- Bryan Adams ~ Heaven

- DDE ~ Vi Skal Sjå Sola Gå Ned I Havet

Kanskje får vi sjansen til å ha to solosanger i kirken...?

Kom med forslag, og gjerne tilbakemeldinger på de jeg allerede tenker på... :bryllup:

Vil bare legge til en ting; Du er den finaste jag vet, eller sång till friheten som den egentlig heter, handler om Bjørn Afzelius sin kjærlighet til friheten....etter å ha sittet i fengsel,....vet det er mange som bruker den som solosang i bryllup, men syns den blir så upassende når man vet hva den virkelig handler om; Han synger jo feks " du e den finaste jag vet, du e det dyraste i værden.....friheten er ditt vackra navn..... Ikke så god i svensk skriving, men dere skjønner hva jeg mener? :) Bare et tips, nydelig sang er det uansett :)

Skrevet

"Å kunne æ skrive" blir jeg aldri mer å forbinde med bryllup og glede lenger...den sangen blir sunget av auf-ungdommen på utøya. Har vært i to "utøya-begravelser" nå, og i begge ble denne sunget. Nydelig sang, som nå har fått helt andre assosiasjoner hos meg, dessverre:(

Sanger jeg har hørt i kirken i bryllup:

Ave Maria - var nydelig, sunget av brudens søster

Nine million bi-cycles (katie meluah)

From this moment- shania twain

Skrevet

denne er så fiin!! Trur me skal ha den i vårt bryllup... :rodmer:

Skrevet

Trenger noen virkelig gode forslag til solosang i kirken ~ Sanger jeg ikke ønsker: You raise me up/My hart is yours/The rose osv. :) Den mest rørende solosangen jeg har hørt i bryllup til nå er " Å kunne æ skrive", men denne kan jeg jo selvsagt ikke bruke :blink: . Vi har en solist i familien som er utdannet operasanger, (men synger ikke kun opera!) så vi leter etter sanger som kan passe en mannlig solist.

Sanger jeg tenker litt på:

- Björn Afzelius ~ Du är Det Finaste Jag Vet

- Ave Maria

- Righteous Brothers ~ Unchained Melody (sterk kandidat til "brudevalsen")

- Bryan Adams ~ Heaven

- DDE ~ Vi Skal Sjå Sola Gå Ned I Havet

Kanskje får vi sjansen til å ha to solosanger i kirken...?

Kom med forslag, og gjerne tilbakemeldinger på de jeg allerede tenker på... :bryllup:

Mange fine du har tenkt på da..

Vi skal ha "mitt hjerte er ditt" i kirken, i etterkant fant jeg ut at "vi vandrar saman" også var en fin sang - men da hadde vi allerede booket solist - og alt annet.. så da ble det sånn! :D

Skrevet

Dagen i dag, av Erik Bye (Marit Larsen synger den helt nydelig), er jo vakker da.

~ dagen i dag kan bli vår beste dag ~

Skrevet

Vi hadde "Ingen er så nydelig som du" :rodmer:

Veldig fin, og ikke pompøs i det hele tatt. Kjempe fin tekst også :)

Skrevet

Dagen i dag, av Erik Bye (Marit Larsen synger den helt nydelig), er jo vakker da.

~ dagen i dag kan bli vår beste dag ~

Sånn for å lette eventuell kommunikasjon med solist; den heter Vår beste dag :)

Skrevet

Vi skal ha From this Moment og Hallelujah i kirken. På festen etterpå blir det 'Det vackraste som finns'. Min fantastiske forlover som skal synge, gleder meg!:)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...