Gå til innhold

Solosang i kirken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger noen virkelig gode forslag til solosang i kirken ~ Sanger jeg ikke ønsker: You raise me up/My hart is yours/The rose osv. :) Den mest rørende solosangen jeg har hørt i bryllup til nå er " Å kunne æ skrive", men denne kan jeg jo selvsagt ikke bruke :blink: . Vi har en solist i familien som er utdannet operasanger, (men synger ikke kun opera!) så vi leter etter sanger som kan passe en mannlig solist.

Sanger jeg tenker litt på:

- Björn Afzelius ~ Du är Det Finaste Jag Vet

- Ave Maria

- Righteous Brothers ~ Unchained Melody (sterk kandidat til "brudevalsen")

- Bryan Adams ~ Heaven

- DDE ~ Vi Skal Sjå Sola Gå Ned I Havet

Kanskje får vi sjansen til å ha to solosanger i kirken...?

Kom med forslag, og gjerne tilbakemeldinger på de jeg allerede tenker på... :bryllup:

Gjest Høne Pøne
Skrevet

eva cassidy - songbird

passer kanskje ikke til en mannlig stemme, men tror det kunne blitt fint hvis man legger tonen litt dypere enn originalen? :)

tenker på å synge i mitt eget bryllup jeg, og vurderer denne sangen. syns den er nydelig jeg da.

Skrevet

Vi skal ha Songbird og Gabriellas song. Vurderte Du er allt, men tok de sangene samboeren min vil ha :) Ellers har du jo Kjærlighetsvisa da...

Skrevet

Jeg var i et bryllup der et vennepar (av brudeparet) sang "Det finaste eg veit" av Hellbillies. Synes det var kjempefint :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånne som oss av Henning Kvitnes har en flott tekst

Skrevet

Kärleksvisan av Sarah Dawn Finer passer veldig fint i vielsen, kan synges av både mann og kvinne :)

Skrevet

Må jo også nevne:

Hørte "Vi vandrar saman" av Olav Stedje i en vielse en gang, det var helt nydelig og teksten passer jo fantastisk i en vielse! I den vielsen vi var i var det en jente med nydelige stemme som sang den, virkelig vakkert :hjerte:

Skrevet

Jeg elsker "wedding song" av Bob Dylan.

Skrevet

Hvorfor kan du ikke ha "Å, kunne æ skrive"? Den er jo så fin! Skal selvsagt ha den i vårt bryllup ;)

Skrevet

Vi hadde "kunne æ skrive" og Nella Fantasia, jeg var redd den skulle bli for svulstig, men den var helt riktig, og fikk frem de store følelsene hos meg hvertfall (fantastisk vokalist).

Skrevet

Takk for alle forslag, skal sjekke de ut :digge:

Kan ikke bruke "Å kunne æ skrive" fordi den ble sunget i en nær vennines bryllup, + at det paret og resten av omgangskretsen som var dær skal i vårt bryllup, så føler jeg må finne på nå nytt :tongue:

Det samme gjelder forresten "Det finaste eg veit" av Hellbillies. Den hadde forloveren min i sitt bryllup. Det var også helt nydelig! :)

Men hva syns dere om de sangene jeg skrev i hovedinnlegget? Er det noen av sangene dere hadde kunne tenkt dere i deres bryllup, eller kanskje har dere hørt noen av disse i bryllup før? :hjertesmil:

Skrevet

Den svenske låta 'Et liv för mig' synes jeg passer fint til en slik anledning:

AnonymBruker
Skrevet

Var i et nydelig bryllup i sommer hvor en solist framførte to nydelige sanger.

Den ene var Vamp med "Våken Drøm", en sang som var spesiell for brudeparet.

Den andre var enkle, men akk så vakre "Mitt hjerte er ditt" av Alf Prøysen.

Tror ikke et øye var tørt i hele kirka :rodmer:

Skrevet

From this moment on med shania twain :)

Skrevet

Vi skal ha Songbird og Gabriellas song. Vurderte Du er allt, men tok de sangene samboeren min vil ha :) Ellers har du jo Kjærlighetsvisa da...

Jeg synes Gabriellas song er fantastisk nydelig, og jeg har sett den brukt i flere bryllup, men teksten/konteksten er jo egentlig ganske trist...

Skrevet

Hva med noe av Bon Jovi?

Om du ønsker noe mer "rocka" da.

Han har jo noen nydelige ballader.

Skrevet

Den svenske låta 'Et liv för mig' synes jeg passer fint til en slik anledning:

JEg sang denne til min ektemann i vårt bryllup i 2007......fikk mange pos reaksjoner...og en veldig overrasket mann:) UTroilg flott sang:)

AnonymBruker
Skrevet

Vise til våren av Vamp, helt nydelig :)

Skrevet

" Unforgettable"

" Så skimrande var aldrog havet" av Evert Taube,

"Båtlåt" tekst av Robert Broberg

"Someone to watch over me" Gershwin

"Du ãr allt" av Sonya Aldén

" Seint på sommeren" (kalles også "Hvis du vil ha mæ") Halvdan Sivertsen

"Det vackraste" kjent med Cecilia Vennerste

" This is the Moment" Tekst: L. Bricusse/ Mel: F. Wildhorn

"Mitt hjerte er ditt" Alf Prøysen

" Se på mig " Jan Johansen

Dette er sanger jeg både har sunget, og hørt andre synge i bryllup. Sende gjeren priv meld om du lurer på noe mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...