Gå til innhold

Når daten kommer i utvasket tøy...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Vi skulle ha vårt første møte etter å ha truffet hverandre på nettet. Vi skulle ikke noe spesielt, bare ut og spise litt - men jeg hadde jo pyntet og ordent meg litt for å gi et godt førsteinntrykk. Han kommer så og si rett fra gressklipping med utvasket shorts og tskjorte. Jeg ble så skuffet - for hvis han ikke gidder å gjøre litt innsats med utseende, så betyr vel det bare at han ikke er interessert... Irriterende. Da kunne han jo bare sagt at han ikke ville møtes...

Hva hadde dere tenkt i en sånn situasjon? Brydd dere om det, eller ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kvinner og menn lever ofte i helt ulike verdener når det gjelder betydningen av klær.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han er av typen som bryr seg mer om personen enn en jålete spjåkefasade? Sa han eller gjorde noe som gjorde at du fikk inntrykk av at han ikke var interessert, eller var det bare din tolkning og vridning av meninger på grunn av hans klær?

• Liker 1
Skrevet

Hadde nok blitt skuffet jeg også. Det er naturlig å ville gjøre et godt inntrykk på den første daten. Hygiene i seg selv er viktig, men hele prinsippet med å skulle imponere eller sjarmere den andre er jo også ganske vesentlig. Det er dog flere mennesker i verden som ikke bryr seg om klær og sånt.

• Liker 4
Skrevet

Helt enig i at han burde gjort en større innsats - også om han eventuelt ikke er interessert. Jeg liker å ta på litt halvfin stas når jeg skal på date. Men det betyr ikke nødvendigvis at han ikke er interessert da. Hvordan gikk daten ellers da? Ville lagt mer vekt på det, og hvordan han oppfører seg når dere chatter på nett etter daten kontra tidligere.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde gitt en god faen. Men så bryr jeg meg mer om personen inni klærne, enn klærne i seg selv.

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde nok stusset litt, ja. Er vel ikke vanlig å gå ut å spise i utvaska skjorte og shorts? Men om du liker fyren, og dere hadde det fint sammen, så kan du kanskje se den andre veien just this once...? :)

Skrevet

Skjønner hva du mener. Når en person ikke engang tenker på å gi et godt førsteinntrykk.....

Mne som andre her sier,liker du han:møt han en gang til da!

Gjest "gjest"
Skrevet

Han kom som han var pga han ville vise deg hans virkelige jeg. Sikkert.

Skrevet

Kvinner og menn lever ofte i helt ulike verdener når det gjelder betydningen av klær.

Det er sant, men det er ikke så relevant her.

Møter han opp på en date i en småskitten shorts og t-skjorte så har han ikke særlig gode antenner. Dersom han hadde ekstremt dårlig tid og det ble en ufrivillig "come as you are", så burde han heller ringt og utsatt det. Selvfølgelig blir det pinlig for henne når hun har pyntet seg og dette skjer.

• Liker 2
Skrevet

Eg ville reagert, ikkje fordi eg er så oppteken av klær, men fordi eg reknar det som normal høflegheit å kle seg litt pent når ein skal møte nokon.

• Liker 7
Skrevet

Jeg vil tro det er vanlig å kle seg opp litt når man skal møte noen for første gang, men det behøver ikke si noe om hvorvidt han er interessert eller ikke. Som sagt, noen er veldig lite opptatt av hvordan de kler seg. Og utvasket er kanskje bedre enn uvasket?

• Liker 1
Skrevet

Hvis han hadde kommet litt for sent fordi han ikke rakk å skifte i tide (Si han faktisk hadde klippet gresset og ville bli helt ferdig f.eks).

Hadde du tenkt at han var lite interessert da også siden han prioriterte dette over å møte tidsnok?

• Liker 1
Skrevet

Hmmm... Se på ham som et prosjekt.

Her har du en som du slipper å sloss om plass foran speilet med. Klær betyr for ham noe som holder snurrebassen varm, og du kan kle ham opp helt etter din egen smak, så snart han slutter å sørge over de komfortabelt inngåtte plaggene som sporløst forsvinner. Eller vil du heller ha en blankpolert metroseksuell mannsling, som ikke vet foran og bak på en plenklipper, og som interesserer seg mer for sin egen hårsveis enn deg? :nigo:

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at en mann som kommer på første date i utvasket tøy med synelig gress og dritt på, neppe er særlig presentabel i hverdagen :tristbla:

• Liker 3
Skrevet

Det er klart at man skal kle seg pent og rent på date, og fyren skaper bare dårlige forutsetninger for seg selv med å se ut som et fugleskremsel. I motsetning til hva mange tror, er faktum det at klær sub-kommuniserer personlighet og andre egenskaper. Still litt krav, det har både du og han godt av.

Dette betyr ikke at han du traff bør sendes til galgen (eller hva det heter). Hvis han klarte å få deg til å smile, le og føle den gode spenningen i magen så er det faktisk bare mer kudos til han for å klare det med slike tøyseklær.

• Liker 1
Skrevet

Eg ville reagert, ikkje fordi eg er så oppteken av klær, men fordi eg reknar det som normal høflegheit å kle seg litt pent når ein skal møte nokon.

Signerer. Og synes det vitner om, som også en over her nevnte, dårlige sosiale antenner.

• Liker 1
Skrevet

Det er bare folk som mangler evne til å se mennesket bak klærne, som stiller sånne krav. Overfladiske, kaller man dem.

• Liker 1
Skrevet

Det er bare folk som mangler evne til å se mennesket bak klærne, som stiller sånne krav. Overfladiske, kaller man dem.

Siden du tydeligvis er fan av å sette merkelapper, skal du få en av meg: Urealistisk.

Hvorfor det? Selv om det du skriver ser fint ut på papiret, er ikke virkeligheten like ideell og edel. Hvordan du kler deg (og hvordan du steller resten av kroppen) utgjør EKSTREMT mye av førsteinntrykket du gir. En person vil uten å ha pratet med deg ha en idè om hvordan personligheten og væremåten din bare utifra klesstilen din.

Og med god grunn. Å legge vekt på mote og å se bra ut er et kjempeviktig virkemiddel for å være attraktiv, ikke bare når det gjelder det motsatte kjønn, men også i jobbsammenheng og rett og slett i hverdagen. Å tørre (ja, faktisk) å kle seg fint utstråler en hel bråte med gode egenskaper.

Uansett om du mener mote er flåsete eller ikke; alt du gjør, har på deg, og sier i form av ord, forteller andre noe om deg som person. De aller, aller fleste setter pris på at mennesker rundt seg gjør sitt beste for å se bra ut, enten det er å ha på seg fine klær, løpe i skogen, spise sunt, pusser tenna sine, barberer seg OG SÅ VIDERE.

Personlig legger jeg innsats i hvordan jeg presenterer meg, og jeg synes det er kjempekult med jenter som synes å enten instinktivt kunne kle seg eller som har lagt arbeid og sett litt på hva andre har på seg av klær.

Slå et slag for hvordan dere ser ut folkens, ellers hadde verden vært litt gråere.

• Liker 5
Gjest Eurodice
Skrevet

Hei!

Vi skulle ha vårt første møte etter å ha truffet hverandre på nettet. Vi skulle ikke noe spesielt, bare ut og spise litt - men jeg hadde jo pyntet og ordent meg litt for å gi et godt førsteinntrykk. Han kommer så og si rett fra gressklipping med utvasket shorts og tskjorte. Jeg ble så skuffet - for hvis han ikke gidder å gjøre litt innsats med utseende, så betyr vel det bare at han ikke er interessert... Irriterende. Da kunne han jo bare sagt at han ikke ville møtes...

Hva hadde dere tenkt i en sånn situasjon? Brydd dere om det, eller ikke?

Det hadde blitt første og siste gang for mitt vedkommende. Hvis en mann ikke gidder å dusje og stelle seg og ha på rene klær, passende for sted og anledning, når vi skal treffes for første gang, blir det ikke flere treff.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...