Gå til innhold

Male parkettgulv hvitt

Anbefalte innlegg

Gjest Cindy*
Skrevet

Noen som har gjort det, ble det pent?

Jeg eier en leilighet på 35 kvadrat, som er ganske fin, men parkettgulvet ble lagt for 20 år siden - og etter at en del folk har bodd her, har enkelte områder veldig store riper. Vurderer derfor rett og slett å male parkettgulvet hvitt.

Lurer på om noen andre her har gjort det, og hva er isåfall erfaringene?

Kan det være at det er dumt mtp. salg? Skal selge om 2 år (enten kjøpe meg opp eller kjøpe sammen med kjæresten).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke det er så farlig mht verdien, da mange maler gulvene sine nå for tiden :) ser man i et interiørmagasin er jo halvparten av gulvene malt

Jeg malte selv gulvet til datteren min for en uke siden, men hun er 1 1/2, så det ble stripete i flere farger, og jeg er kjempefornøyd!

Det blir en blankere flate som er mye enklere å holde ren.

Du sier imidlertid at du vil male hvitt, noe som er pent, men praktisk sett og med tanke på fremtidige trender, kunne du tenke deg en eller annen gråtone? Trenger ikke være veldig mørk...

Lykke til med både gulv og flytteplanene!

Christina, ungmor.no

Skrevet

Sjekk bloggen hvitstil! :) Hun har gjort det og skrev masse om hvordan de hadde gjort det og resultatet osv. Lykke til! :)

AnonymBruker
Skrevet

Personlig ville jeg nok heller fått parketten slipt, så sant den ikke har vært slipt mange ganger tidligere.

Pen parkett er mer tidløst enn hvitmalte gulv.

• Liker 1
Gjest padawan
Skrevet

så lenge du er nøye når du gjør det er det ikke noe i veien for at det blir fint. problemet med hvitt er primært at møkk synes veldig fort.

Skrevet

Det kommer veldig an på hvor ille parketten er.. Kan den slipes? Jeg vet at mange irriterer seg grønn over malt parkett om det er orginalgulvet. Da er det veldig styrete å pusse bort malingen igjen, om man vil ha trefargen igjen. Stripene og hakkene syntes dessuten godt gjennom malingen også

Gjest Cindy*
Skrevet

Det kommer veldig an på hvor ille parketten er.. Kan den slipes? Jeg vet at mange irriterer seg grønn over malt parkett om det er orginalgulvet. Da er det veldig styrete å pusse bort malingen igjen, om man vil ha trefargen igjen. Stripene og hakkene syntes dessuten godt gjennom malingen også

Den er veldig stygg, men jeg skal be en som har ekspertise innenfor sliping om å vurdere den. Den er så stygg at den umulig kan ha blitt slipt før, så det er kanskje noe en kan gjøre (forhåpentligvis?)

Personlig hater jeg parkettgulv, men ja... er vel bedre å beholde dem. Tror det er uaktuelt for mange menn å kjøpe en leilighet med hvitmalte parkettgulv...

Gjest Badabing
Skrevet (endret)

Vi har både slipt og malt parkettgulv. Begge deler ble fint. Slipingen overlot jeg til fagfolk, så å male ble selvfølgelig billigere.

Om du har planer om å selge, er det jo slik at flest faktisk liker parkett, så leiligheten vil nok være mer lettsolgt.

Kommer også an på hva slags type gulv det er, det kan hende det vil være dumt å male det hvis det er et opprinnelig dyrt gulv som passer inn i huset, og som vil være vanskelig å få til på samme måten.

Det rommet jeg malte gulvet i, var et soverom, og det var ikke så god kvalitet på gulvet. Det ble kjempefint, og jeg er veldig fornøyd med det. Bare pusset det ned en del, og malte med gulvmaling. Hadde nok angret om jeg hadde gjort det samme med stuen eller andre rom man er mye i, for de fleste ting setter litt merker i det. Men siden det er et soverom, gjør det ikke så mye, det er jo lite slitasje.

Edit: Mener forresten at vi betalte ca 11.000 for å få slipt stue på ca 30 kvm pluss to små rom. Fikk prutet litt ned siden det var en selvstendig næringsdrivende og ikke et stort firma.

Endret av Badabing

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...