Gå til innhold

HVIT Ikea Ektorp sofa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en 2+3 seter ektorp + puff. Alt i hvitt. Har vasket trekkene men er fremdeles flekker som sitter i. Flekkene er fra vesker som har ligget på gulvet i bilen om vinteren for så å bli slengt på puffen, litt sjokolade og noe mat.

Har også Pello lenestol med litt rødvinsflekker, vet at trekket kan taes av om jeg ikke husker feil. Hva kan jeg gjøre med dette?

Hva kan jeg gjøre for å få det vekk?

Har tenkt på å vaske ett og ett trekk på 60 grader med vaskepulver og ei skje vanish. Vil det gå bort da? Kan det være lurt å ha på vanish før vasken også? Har bare pulver, men kan vel kanskje løse opp det i vann og "helle" på?

Vi flytter straks og er jo litt mer stas å innrede ett nytt hjem med en ren og pen sofa. Og vi har ikke lyst til å bruke over 1000 kroner på ett nytt trekk om vi kan få dette rent..

Skrevet

Klorin! Fyll opp badekaret med vann og klor og sett i gang! Det fungerer utmerket!

Skrevet

Klorin! Fyll opp badekaret med vann og klor og sett i gang! Det fungerer utmerket!

Bare det at jeg ikke har badekar. Og det blir litt vel tungvindt med bøtte når det er så store stoffstykker. Men takk for tipset. :)

Jeg endte med å kjøpe vanish spray som jeg forbehandlet med, og hadde i tillegg ei hel skje i vaskemaskinen sammen med vanlig vaskepulver for hvitt tøy. I tillegg tok jeg to korker klorin i forvaskkammeret. Fikk vekk en flekk jeg ikke fikk vekk forrige gang jeg prøvde. :) Og så stor forskjell på rent og skittent trekk. Nå er de mest skitne i maskina, med samme behandling, så blir spennende å se hvor rene de blir, for det er sitteputene. :)

Skrevet

Så bra! :) Nei, det krever jo et badekar om man skal gjøre det... Ei vennine av meg brukte datterens oppblåsbare utebasseng på badegulvet... Hehe... :) De bassengene får man for en hundrings på Europris, og der får du 5 liters kanner med klor til 20 kr også... :)

Tror det er mange som sliter med flekkproblemet på de hvite sofaene, de er jo så fine, men det er jo umulig å holde dem pene i lengden!

Skrevet

Ja, er utrolig pent, men noe herk å vaske. Når man jobber til 4 og må være stille etter 23 i leiligheten tar det også litt tid å vaske trekkene på 60 grader. Har liten maskin så kan kun ta 4 om gangen..

Og badet er også lite, så har ingen plass til basseng der inne. :(

Men ble veldig rent og pent. Takk for hjelpen :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...