Tilde Skrevet 23. november 2003 #21 Skrevet 23. november 2003 Waco,den argumentasjonen din henger ikke på greip... Tror du bør lese litt nøyere det Tigerlily skriver om her... Kjenner også en god del jenter i den alderen der,og jeg kan si med 99,99% sikkerhet at de ikke har slike tanker som du tiltror dem. Vi skal ikke være naive,sier du? Men jenter på 13 er ikke naive,sier du?
waco Skrevet 23. november 2003 Forfatter #22 Skrevet 23. november 2003 poirot...du har rett, det var dommen i fjor... Jeg trodde den holdt, og jeg var glad for at dommeren viste tilbakeholdenhet med å gi erstatninger til eventyrlystne jenter. Det er vel derfor jeg tok opp denne saken...fordi at nå er det tydeligvis andre standarder som gjelder... Hvor skal dette ende??? Selv om dere ikke ser faresignalene dette gir samfunnet gjør jeg det...og det som skremmer meg mest er deres fornektelse av de gale signaler domstolene sender til ungpikerom.....
waco Skrevet 23. november 2003 Forfatter #23 Skrevet 23. november 2003 Tilde jaaada...dersom jenter trenger penger er det bare å ha litt frivellig sex, så sørger staten for at mannen går i fengsel og jentungen blir rik... Jaaada... sånn vil vi ha det... Jeg er sterkt uenig at man skal belønne en oppførsel som oppfordrer til utukt og annen umoral.
Gjest sexysadie Skrevet 23. november 2003 #24 Skrevet 23. november 2003 Waco Ble vi ikke enige i at du ikke skulle jokke i dette bedet en gang til?
Gjest Poirot Skrevet 23. november 2003 #25 Skrevet 23. november 2003 Det er vel derfor jeg tok opp denne saken...fordi at nå er det tydeligvis andre standarder som gjelder... Nei, det er ikke slik. Her er det to ulike dommere, i to ulike rettssaler. De har vurdert to ulike saker, som nok har fått ulike resultater. En rettssak vurderes ikke ut fra en skjematisk bedømmelse, man ser nøye på hver enkelt ting. Dette gjør at man kan få ulikt utfall. Oppreisning er noe man sjelden får-det er mange som ber om det og ikke får det. Det må begrunnes nøye, og gis ikke kun fordi retten vil være snill. Dette får meg til å trekke den slutningen at det er mye her vi ikke vet. http://www.lovdata.no/all/tl-19690613-026-003.html#3-5 § 3-5. (erstatning (oppreisning) for skade av ikke økonomisk art.) Den som forsettlig eller grovt aktløst har a) voldt skade på person eller B) tilføyd krenking eller utvist mislig atferd som nevnt i § 3-3,
waco Skrevet 23. november 2003 Forfatter #26 Skrevet 23. november 2003 Jeg lover dere...vi kommer til å få flere saker fremover... Du vet poirot...det er ganske drøyt at man skal få betaling for frivellig oppførsel, er du ikke litt enig...?
Tilde Skrevet 23. november 2003 #27 Skrevet 23. november 2003 Frivillig og frivillig.. Det er der du ikke kjenner nok til fjortisser waco..
waco Skrevet 23. november 2003 Forfatter #28 Skrevet 23. november 2003 Tja Tilde..jeg vet om femten år gamle gutter som suger pikk på London for trehundre... Jeg vet om 14 åringer som raner... Og jeg har hørt om en trettenåring som stjal en bil... .han måtte på Put i Oslo...dvs pyskiatrisk ungdomsteam, ikke snakk om at han fikk blanke kroner her... Ungjenter stjeler i butikkene...og nasker..... lyver på aldren og faker leg.... Det er dagens ungdom. Dette er barna dere vil belønne....
Gjest Madam Felle Skrevet 23. november 2003 #29 Skrevet 23. november 2003 Tilde jaaada...dersom jenter trenger penger er det bare å ha litt frivellig sex, så sørger staten for at mannen går i fengsel og jentungen blir rik... Jaaada... sånn vil vi ha det... Jeg er sterkt uenig at man skal belønne en oppførsel som oppfordrer til utukt og annen umoral. ja, for alle 13 åringer er voksne nok til å tenke ut konsekvensene? Det er den voksne sin plikt å forsikre seg om at den de har sex med er gammel nok til å ha sex. Å legge ansvaret over på en 13 åring blir for dumt. En 13 åring er mindreåring enten de sier noe annet eller ikke.
waco Skrevet 23. november 2003 Forfatter #30 Skrevet 23. november 2003 Madam Felle, så du mener mindreårige som har sex burde fått betalt for det?
:-) anna Skrevet 23. november 2003 #31 Skrevet 23. november 2003 Ronja, så du mener det er en god ide å lære jenter at de kan tjene førtitusen blanke kroner på å være "dum"? Jeg mener det er en god ide å lære 43 år gamle menn at deikke skalligge med 13 år gamle jenter. Om denne dommen kan virke forebyggende den veien så applauderer jeg. Sårri Wacko... synes du skal skjerpe deg. 13 år = barn 43år gammelsom ligger med 13-åring = gammel gris
Gjest Madam Felle Skrevet 23. november 2003 #32 Skrevet 23. november 2003 Madam Felle, så du mener mindreårige som har sex burde fått betalt for det? Her er det snakk om et voksent menneske som har forgrepet seg på en jente på 13år. Og ja jeg bruker ordet forgrepet på grunn av alderen til jenten. Hadde de vært like gamle hadde de måtte dele skyld i det, for da hadde de vært like naive begge to. Men at en 43 åring har sex med en 13 åring kaller jeg for overgrep, og hun bør få en kompensasjon for det. Det er min mening, og kan kanskje få voksne menn til å tenke seg to og tre ganger om før de har sex med mindreårige.
waco Skrevet 23. november 2003 Forfatter #33 Skrevet 23. november 2003 Hei.....hva er det som feiler dere egentlig??? Mannen fortjente fengsel, soleklart!!! Det er straffbart å pule mindreårige og slik bør det være. Men jenta??? Ser dere ikke selv at dette kan føre til konsekvenser for andre jenter..? Mener dere virkelig at det er forebyggende å gi penger til jenter som lurer voksne menn, gjør man et stort problem mindre da?
waco Skrevet 23. november 2003 Forfatter #34 Skrevet 23. november 2003 Faktisk så svarer jeg på mitt eget spørsmål. Nei, det er ikke lurt å gi penger til jenter som er dumme. Det er dumt å gi penger til dumme folk, fordi det kan på sikt motivere mennesker til å bli dumme.
Tilde Skrevet 23. november 2003 #35 Skrevet 23. november 2003 Det er dagens ungdom. Dette er barna dere vil belønne.... Dette er samfunnets ofre.. waco,synes du en mann på 43 som har sex med en 13åring ikke skal straffes for det? Kan skaden som er skjedd måles i penger? Ja,du vil diskutere betaling og dollartegn i øya på fjortisjenter/gutter, men hva har penger av betydning her egentlig? Det er barn vi snakker om. Naive,usikre,lett maipulerbare,utfordrende bli voksen i en fart fjortisser/barn med her og nå tenkning... "Hun ville det sjøl..." ,-den er for feig for en voksen mann!
Tilde Skrevet 23. november 2003 #36 Skrevet 23. november 2003 Nei, det er ikke lurt å gi penger til jenter som er dumme. Det er dumt å gi penger til dumme folk, fordi det kan på sikt motivere mennesker til å bli dumme. Nå er det ikke alle som er så smarte som deg da.. Men om tendensen skulle bli slik så er jeg forsåvidt litt enig med deg,men det har jeg fint liten tro på..
waco Skrevet 23. november 2003 Forfatter #37 Skrevet 23. november 2003 Tilde...du leser tydeligvis ikke alle innlegg... Mannen ble straffet og han fortjente fengsel.... Men jenta fortjente ikke penger, fordi det kan føre til at andre jenter lærer at de ikke behøver å ta konsekvenser av å rømme hjemmeifra...men at de tvert imot for et beløp tilsvarende førti månedslønninger ala tusenkroner i lommepenger hver måned. Er det ingen av dere som ser baksidene av dette? Isåfall beklager jeg.... sterkt...
waco Skrevet 23. november 2003 Forfatter #38 Skrevet 23. november 2003 Tilde...grunnen til at jeg tok dette opp, er at det er FØRSTE GANG FRIVILLIG SEX har blitt belønnet! Som poirot også forteller, dette har ikke dette skjedd før..... Derfor er jeg oppgitt...fordi nå viser det seg at domstolene gir andre signaler... det holder ikke å straffe idiotiske menn med fengsel, man skal i tillegg gi jenter som gjør dette mulig penger......ææææh.... DET ER JO TULLETE!!!
waco Skrevet 23. november 2003 Forfatter #40 Skrevet 23. november 2003 Sexysæd, hvis du ikke har noe vettugt å si så vennligst vær stille. Det er alvolige ting vi prater om. Det er galt å gi dumme mennesker penger. Samme hvor "offer" man er... Skal vi få en slutt med overgrep så ER DET IKKE EN LØSNING å gi mennesker økonomiske motiver...! Herregud..jeg trodde ærlig talt også at det var i deres interesse å få bukt med dette problemet......
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå