waco Skrevet 23. november 2003 #1 Skrevet 23. november 2003 Og jeg tok feil. Jeg trodde nemlig aldri at vi ville komme til det punkt i norsk rettsystem at man belønner dumhet. Tåpelighet straffes med pengebelønninger! Er man ung er man dum, sier rettsvesenet…. er du ung og dermed dum burde du bli tilgodesett med penger….hvis du er jente vel og merke.. Altså, for første gang i historien har frivillig sex endt med 40 000 kroner arbeidsfortjeneste. Dersom man lar seg avbilde i aktuell rapport får man 1.500 er man med på en hel bildeserie kan man tjene 6.500 på det meste…. Ungjenter og horer….piker og jenter…. Hvorfor ikke tjene pengene på lovlige midler?? Det er såre enkelt, reglene er enkle; - Du må være jente og under seksten år. - Du må lyve på alderen. - Mannen må være ukjent, dvs du må møte ham på txt-tv, internett, kontakttelefon, aviser med mer….. - Desto eldre han er, dess mer tjener du. Selv om du rømmer hjemme i fra, drar langt av gårde, - forteller at du er tyve… er du fritatt for all skyld…. Og mannen (idioten) må i fengsel….. og jenta (dumma) har 40 000 skattefrie kroner på kontoen sin….. (mye penger for en rampete 13-åring) Waco
Gjest sexysadie Skrevet 23. november 2003 #4 Skrevet 23. november 2003 Jeg kunne tenke meg å henge ut disse horekundene og tullingene som tilnærmer seg barna seksuelt til evig spott og spe ute på nett.
waco Skrevet 23. november 2003 Forfatter #5 Skrevet 23. november 2003 Sexysadie... det som er mest trist i denne sammenheng, er jo at staten lærer unge jenter at de burde bli horer og fremdeles være uten skyld. http://www.dagsavisen.no/innenriks/apor/20...11/765928.shtml
Gjest Poirot Skrevet 23. november 2003 #6 Skrevet 23. november 2003 Synes du det er utidig at mannen får straff for dette??? Han var 43, og VISSTE (uten at det egentlig har noe med saken å gjøre) at hun var 13. Selv om hun først sa hun var 20, hjelper det lite når hun forteller sannheten når de møtes. DET ER DA DEN VOKSNE SKAL BACKE UT. Alle voksne vet at det ikke er lov til å ha sex med folk under 16, enda mindre folk under 14. Ingen grunn til å sutre over det i etterkant. http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/3287889.html - Men en så stor aldersforskjell er det ventet at den voksne avstår fra seksuell kontakt, selv om den mindreårige ber om det, sier retten. Artikkelen sier lite om på hvilket grunnlag hun har fått oppreisning (som er noe helt annet enn erstatning, og det absolutt ikke alle som får oppreisning). Ergo vet vi ikke hvilke problemer hun har slitt med i etterkant av samleiet. At hun muligens har fått problemer i etterkant er en av grunnene til at voksne ikke skal ha sex med barn, man vet aldri hvorhen det fører.
waco Skrevet 23. november 2003 Forfatter #7 Skrevet 23. november 2003 POOOOOOOOOOOOIROT!! FAEN!! Les hva jeg skriver!!! MANNEN BLE STRAFFET!!!! HALLOOOOOOOOO Det er erstatningen til denne jenta vi diskuterer her!! OK???? 40 000 kroner kan nemlig bli en medvirkende faktor til at unge jenter som 13 åringer gjør slike ting hun gjør.....SKJØNNER DU?
waco Skrevet 23. november 2003 Forfatter #8 Skrevet 23. november 2003 Og vg skriver at de hadde et intimt forhold en lang stund.... http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=202699 Psykiske overgrep?? Fy flate... hvis dere prøver å fortell meg at 13 åringer ikke kan bli motivert av slike pengesummer til å ha langvarige seskuelle forhold hahaha... nei da undervurderer dere jenters intelligens så mye at man nesten ikke kan tro at man snakker med jenter en gang.
Gjest Poirot Skrevet 23. november 2003 #9 Skrevet 23. november 2003 Hun fikk ikke erstatning, hun fikk oppreisning som er basert på helt andre vurderinger. Ja, det er mulig at slike resultater kan gi et uheldig inntykk til andre jenter, hvilket da også var grunnen til at hun som var 13 og lå med en på 21 (som vi tidligere har diskutert) ikke fikk oppreisning. Derfor er det et skjønnsspørsmål. Men som sagt; oppreisning gis på en individuell vurdering av behovet. Artikkelen sier her ikke noe om hvordan jenta har hatt det i ettertid. Ergo kan ikke du og jeg vurdere behovet. Men: det er tydelig at flertallet av dommeren (deriblant legdommerne som ikke er jurister) har funnet oppreisning betimelig.
Gjest sexysadie Skrevet 23. november 2003 #10 Skrevet 23. november 2003 40 000 kroner kan nemlig bli en medvirkende faktor til at unge jenter som 13 åringer gjør slike ting hun gjør.....SKJØNNER DU? Du tiltror barna litt vel voksne motiver synes jeg...
waco Skrevet 23. november 2003 Forfatter #11 Skrevet 23. november 2003 Porr...selvsagt var det oppreisning fordi man ikke kan gi erstatning...for hva er det man kan erstatte, jomfrudommen? Og disse såkalte "pyskiske" problemene alle jenter får etter sex stiller jeg meg svært tvilende til.... Jeg har ved mange anledninger sett to forskjellige utgaver av samme jente...før fest og etter fest... Og det er to HELT ulike verisjoner... Og skal man få oppreisning så må man jo være flink til å legge på...vri litt på sannheten...jeg mener... JENTA klarte på egenhånd å reise to fylker avgårde.... Sexysadie, hvis du mener at barn er barn så er du vel enig i at det er galt å gi barn gjeld f eks??? Men hvorfor blir guttebarn som tagger i trettenårsalderen gjeldserstatnignspliktige da (altså foreldrene må betale)? Og det er så typisk kvinne å påstå at sex er overgrep. Overgrep er hva en gjør det til selv.
Gjest Poirot Skrevet 23. november 2003 #12 Skrevet 23. november 2003 Sexysadie, hvis du mener at barn er barn så er du vel enig i at det er galt å gi barn gjeld f eks??? Men hvorfor blir guttebarn som tagger i trettenårsalderen gjeldserstatnignspliktige da (altså foreldrene må betale)? Du svarer på ditt eget spørsmål; det er foreldrene som må betale, opptil et visst beløp (5000kr?). Barn under 15 kan ikke straffes av en domstol. Og fordi barn er barn, så får de ikke gjeld.
Gjest Ronja_80 ikke innlogget Skrevet 23. november 2003 #13 Skrevet 23. november 2003 Sex med mindreårige ER overgrep, enkelt og greitt fordi mindreårige ikke forstår hvilke konsekvenser som kan ramme dem. Ikke kom å fortell meg at dette ikke var ett overgrep. Om jenta var aldri så mye med på det så er det fremdeles ett overgrep. En trettenåring har ikke begrep om hva som kan skje. Hvordan det er å føde frem ett barn, ta abort, alle kjønnsykdommene som herjer rundt omkring. Og ikke minst den stygge onde sirkelen de kan komme utfor om de starter tidlig med sex. Kansje har de lært om dette, men innse at de aller fleste trettenåringer er enkle og naive, og lar seg lett lokke utpå glattisen. Denne mannen visste meget godt hva han gjorde mot denne jenta, om hun tryglet og ba om det. 43 - 13 =30
Tigerlily Skrevet 23. november 2003 #14 Skrevet 23. november 2003 jeg blir så provosert av Waco og hans meninger om at enhver mindreårig som har sex er ute etter penger. rett og slett så provosert at jeg helst så at noen fjernet han fra KG. men det er ikke relevant, sånn egentlig. fint at noen har lyst til å drite seg ut på den måten. jeg vet om mange jenter som har hatt sex da de var 13-14. ikke fordi de var ute etter penger, men fordi de innbildte seg at det var kjærlighet. noe det selvsagt ikke var, men ren utnytting fra mannens side. litt ungt lammekjøtt er jo som kjent noe en del menn ikke sier nei til. disse jentene sliter nå med store problemer, psykisk og seksuelt, på grunn av sine handlinger i så ung alder. disse mennene ble ikke straffet fordi de ikke ble anmeldt, ingen tok ansvar. en del av disse jentene hadde også 'pulekonkurranse' på ungdomsskolen - hvem kunne ha mest sex på kortest tid, med flest folk osv. skal ikke legge skjul på at de var fra hjem med alkoholiserte foreldre, narkomane osv, og ikke hadde fått rett oppfølging tidligere i livet. de var rett og slett på jakt etter kjærlighet, en bekreftelse på at de var noe, at noen så dem, satt pris på dem. men de som skulle gi dem dette utnyttet dem. at jenter gjør dette for erstatningen er bare sprøyt. 13-åringe jenter tenker seg ikke om skikkelig før de gjør noe, og enkelte gjør mye for 'kjærlighet' og oppmerksomhet. før waco sier noe som helst mer, bør han prøve å være en usikker, klossete 13-årig jente som er ute etter bekreftelse på seg selv og sin 'voksenhet'. og så lenge loven eksisterer, skal man følge dem. en aldersforskjell på 30år er ekstrem. ingen 13-åring har frivillig sex med en så gammel mann. jeg lukter manipulering og mas og bestikkelser fra mannens side på lang vei.
waco Skrevet 23. november 2003 Forfatter #15 Skrevet 23. november 2003 Ronja, så du mener det er en god ide å lære jenter at de kan tjene førtitusen blanke kroner på å være "dum"?
waco Skrevet 23. november 2003 Forfatter #16 Skrevet 23. november 2003 Tigerlily...ikke glem at jentungen hadde løyet på alderen... kanskje vi ikke skal være så naive allikevel?
waco Skrevet 23. november 2003 Forfatter #17 Skrevet 23. november 2003 Og for at det ikke skal bli noen misforståelser...jeg er enig at mannen fortjente fengsel. Men at staten var hallik og gir jentunger som har horete oppførsel penger... nei det overgår det jeg kaller fornuft.
Gjest Poirot Skrevet 23. november 2003 #18 Skrevet 23. november 2003 Tigerlily...ikke glem at jentungen hadde løyet på alderen... kanskje vi ikke skal være så naive allikevel? Hun løy før de møttes, men fortalte mannen det riktige (13) da de møttes. Forøvrig har ikke villfarelse noe å si for straffeutmåling, når jenta er under 14. Det burde være lett å se at de er såpass unge, og er man i tvil får man enetn la være å ha sex, eller spørre om bevis.
Gjest Poirot Skrevet 23. november 2003 #19 Skrevet 23. november 2003 Ronja, så du mener det er en god ide å lære jenter at de kan tjene førtitusen blanke kroner på å være "dum"? Som sagt så er det jo ikke automatikk i dette, da det vurderes fra gang til gang: http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/?ar...hiveItem=215184 Her fikk jenta hverken erstatning eller oppreisning.
waco Skrevet 23. november 2003 Forfatter #20 Skrevet 23. november 2003 Jammen hvorfor skal jenta sitte igjen med 40 000 da???????????? Det erjo mange penger som gjør at umodne jenter kan tenkes. Forresten er det galt å si at barn under femten ikke blir straffet. Jeg vet om gutter som i 13 14 årsalderen blir sendt på barnehjem fordi de er så "umulige".... hva slags oppdragelsefaktor er det å belønne umodenhet med penger?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå