Gå til innhold

Hva har jeg gjørt? Sukk...HJELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt en genser i fra Kaffe. Det er fra "Cream" kolleksjon, er lys rosa med gull og ganske tøffe, men veldig romantisk med en blomst sydde på osv. Det var tid å vask den. Det står at det skal vaskes 30 grader, som jeg har gjørt, men genseren har IKKE overlevde! Den er nå såpass liten at det hadde knapt passer en seksåring jente. Har jeg noe håp i at få en ny genseren i fra Kaffe hvis jeg har kvitteringen? Siden jeg har følgte instrukjoner så lurer jeg på om jeg har noe slags rett? Egentlig vil jeg har en ny. Vet dere om det, eller erfaring? Tusen takk...er så lei meg siden det var min favoritt genseren.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du har fulgt vaskeanvisningen ville jeg gått og klaget. Ta med kvitteringen og be om å få en ny (men vil du ha en ny når de ikke akn vaskes?)

Skrevet
Om du har fulgt vaskeanvisningen ville jeg gått og klaget. Ta med kvitteringen og be om å få en ny (men vil du ha en ny når de ikke akn vaskes?)

Når ble jeg skikkelig ut av lykke. Kan IKKE finne kvitteringen. Det eneste er at jeg betalte med kort. Betyr det noe, om jeg kan finne dette? Uff da...dette her var skikkelig dumt.

Jeg vil jo har en ny, men det er klart at jeg kan bare tar den til renseren. Og det skulle har sto på lappen!

Skrevet

Om du ikke har kvitteringen så husker de sikkert de har solgt en slik genser. Det kan også hende at du ikke er førstemann med en klage. Så bare ta med genseren du, og forklar situasjonen.

Lykke til!

Skrevet

Tror ikke du trenger kvittering når det dreier seg om en reklamasjon. Isåfall kan du jo ta en kopi av kontoutskriften din siden du betalte med kort?

Skrevet
Tror ikke du trenger kvittering når det dreier seg om en reklamasjon. Isåfall kan du jo ta en kopi av kontoutskriften din siden du betalte med kort?

Enig. Og din kontoutskrift kan (hvis de er litt velvillige) lett samkjøres med deres kopi av kvitteringene (som alle butikker tar vare på).

Skrevet

Jeg har nå funnet kopi av kjøp detaljerte på konto utskriften. Da er planen å ta med genseren og konto utskriften inn til butikken. Håper at det er en fordel at de kjenner meg ganske godt der inne.

Skrevet

Det er garantert en fordel at de kjenner deg!

Lykke til! :D

Skrevet

Er det noen her som har erfaring med slik? Hva er sjanser for at jeg får en ny eller butikk "kupong"?

Skrevet
Er det noen her som har erfaring med slik? Hva er sjanser for at jeg får en ny eller butikk "kupong"?

Nesten får lyst å kontakt TV2 Hjelper Deg nå.... :hoho:

Skrevet

Neimen kjære deg da. Sjekk nå hva butikken sier først.

Skrevet
Neimen kjære deg da. Sjekk nå hva butikken sier først.

Nei, bare tuller... :wink:

Skrevet

Du har rett til å få en form for kompensasjon. Det sto at du kunne vaske genseren på 30 grader, men det stemte ikke. Jeg vil tro at du kan få en tilgodelapp som du kan bruke til å kjøpe noe annet.

Skrevet

Ved reklamasjon skal enten butikken gi deg en ny vare eller du skal få pengene tilbake. Man trenger ikke kvitering ved reklamasjon. ( i følge kjøpsloven)

Skrevet
Ved reklamasjon skal enten butikken gi deg en ny vare eller du skal få pengene tilbake. Man trenger ikke kvitering ved reklamasjon. ( i følge kjøpsloven)

Har tatt genseren inne i dag og skal få en ny akkurat det samme genseren. Det skal jeg hente i morgen. Så det var ikke så verst! :D

Skrevet

Bra at det ordna seg :) .

Men vær forsiktig neste gang du vasker den.

Skrevet
Bra at det ordna seg :) .

Men vær forsiktig neste gang du vasker den.

Har hentet genseren i dag. Det var godt!

Og forresten kommer jeg ikke til å vaske den. Det kan renseriet tar seg av!! Tør ikke... :)

Skrevet

Vask den for hånd i lunket vann, da vel. Vær forsiktig med sentrifugering og tørk den flatt på et håndkle. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...