Gå til innhold

Kjærestens hemmeligheter

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hva ville DU ha gjort dersom du fant ut at kjæresten brevvekslet med en jente, og holdt det skjult for deg? Jeg fant tilfeldigvis(snoket ikke!)noen brev nesten ett år etter at jeg traff kjæresten min. Greit at han har brev fra FØR han traff meg, men det som fikk meg til å gå til det skritt å lese disse brevene var at noen var datert bare en md-et par uker før, og det stod "love and kisses" etc og hadde kyssemerke utenpå!Det virket som denne jenta (thailandsk) trodde de snart skulle gifte seg, og hun gledet seg til han skulle komme på besøk, og det sto mye "romantisk, patetisk fjas" der...Jeg ble veldig skuffa og forbanna, og konfronterte kjæresten min med dette. Han ble forbanna fordi jeg hadde lest brevene, men roet seg etterhvert, og sa at brevvekslinga ikke betydde noen ting, at han hadde trappet ned etter han traff meg, at det bare var noe han bedrev tia med, at fra hans side var det bare vennskap, at det bare var hyggelig å ha noen som var så hengiven, noen som likte han så godt, da han var singel, han hadde aldri gitt henne forhåpninger osv.Ok.forholdet vårt hadde fått en knekk, og jeg fikk litt flere neg. følelser for han, klarte ikke helt å stole på han. Så går det en tid, og jeg sitter på pc-en hans, og plutselig finner jeg ut at jeg skal søke på navnet til denne jenta for å se hva som skjer...Curiosity killed the cat...Jeg fant brev fra HAN..."Til min prinsesse, jeg savner deg, du er så vakker, vi skal møtes snart" osv osv. Beviset på at det ikke bare var vennskap fra hans side, og at hadde gitt henne forhåpninger! (Jeg gjorde dette fordi jeg ville vite sannheten, og ikke gå å føle at jeg ikke kunne stole på han/ lure på om det var så uskyldig som han sa eller om jeg var lettlurt, selv om det er frekt av meg å snoke i hans saker!)Jeg konfronterte han med dette også, og han sa at han ikke torde å si det fordi han var redd for å miste meg! Og han hadde avsluttet brevvekslinga nå. Men uansett, - jeg synes det var utrolig dårlig gjort.Jeg synes han burde ha avslutta da han traff meg, og ikke gi henne forhåpninger. Han sier at han visste jo ikke hvordan det kom til å gå med oss, for det var litt "fram og tilbake" i begynnelsen, før vi liksom torde å satse...Men skal man gå å ha flere på gress for det??Dette ødela så mye, føler fortsatt at jeg ikke kan stole på han, lurer på hvem han skriver mail til osv. At han fortsatt har et tonn brev og bilder liggende, av henne og av andre ekser og venninner, gjør ikke saken bedre! Sammen med haugen av brev fra denne jenta( og andre han hadde bravvekslet litt med før) fant jeg nakenbilder av eks-dama som det ble slutt med 3 år før han traff meg...Jeg har sagt at jeg ikke liker hans behov for å ta vare på gamle brev og sånn, fordi jeg føler at han ikke klarer å bli ferdig med fortida. Det er dessuten sårende at når han vet hvor mye det betyr for meg, så synes han likevel det er viktigere å ta vare på brev fra gamle flammer, -enda han vet det sårer meg, og går ut over forholdet vårt, fordi jeg får ambivalente følelser for han, og synes den siden av han er kvalmende. Han sier at han ikke LESER brevene, han vil bare ha dem liggende av "melankolske" grunner...Jeg mener at hvis han ikke leser dem, så kan han jo bare kaste dem...Og jeg synes det at han

IKKE vil kaste dem er et bevis på at han leser dem, og at dem betyr noe for han...Så, da mener jeg at siden han ikke vil gjøre seg ferdig med fortida, og andre kvi8nnfolk fortsatt betyr noe for han, så ønsker ikke JEG å fortsette å være sammen med han,- siden jeg har problemer med dette, og det går på sjølrespekten løs...

Hvor synes du grensa går når det gjelder sånne ting? Synes du det er greit å ta vare på gamle brev og bilder? Har du behov for det, hvis du er ferdig med eksen? Føler du at kjæresten din holder ting skjult for deg, e-mail, brev osv - og synes du det er greit?

Bare lurer på om det er jeg som er urimelig?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei...

Trist at du har det så leit akurat nå icon_frown.gif

Min sambo har også til bilder og brev fra hans tidligere kjærester, og det synes jeg i grunnen er helt greit, så lenge jeg vet at han er ferdig med henne... (Jeg har jo også noe liggende ett eller annet sted)

Jeg forstår at han har litt "problemer" med å kvitte seg med dette (og noen andre ting) da de har delt så mye sammen (=7 år)

MEN....

Jeg aksepterer IKKE at han tar dette opp i stua så jeg ser det!!! (OK - fotoalbumen er OK da!!) Men jeg TROR heller ikke at han gjør det når jeg ikke er der... Han sier at han er ferdig med henne, og det MÅ jeg bare tro på...

Men tilbake til det du spørr om:

Jeg tror nesten du og kjæresten din sammen må finne ut hva som er akseptabelt i deres forhold.. Snakk med han, og "snu litt på flisa"! Spørr hva han hadde sagt dersom det var du som hadde spart på alle disse gamle tingene...

Det er vel det eneste rådet jeg kan gi...

LYKKE TIL

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vel ikke at du er urimelig og skjønner godt at du er litt frustrert.

Men jeg kan jo fortelle om min forhold til brev og bilder. Har fortsatt brev og bilder fra eksen(e) mine liggende. Har ingen kontakt med dem lenger, men leser brevene innimellom. Samboeren min vet om disse brevene, men jeg har bedt ham om å holde seg unna da han er ganske sjalu og fantaserer mye.

Jeg har også skrevet mange brev til venninner o.l. Det har hendt at han har funnet disse og leser dem. Det blir alltid trøbbel! Han leser så mye mellom linjene. Hvis jeg skriver at jeg kjeder meg ( i skrivende stund) spør han om jeg synes at han er kjedelig osv.

Pass på så du ikke gjør dette! Spør kjæresten din om sannheten. Og hold deg unna brevene hans. Dette trenger ikke å være noen trussel for deg! Hun bor jo i Thailand og han kan jo ikke være utro i praksis uten at han eller hun reiser til hverandre.

Når det gjelder bilder synes jeg at det er greit. Nakenbilder eller ikke! Men han bør jo ikke legge dem slik at du kan se dem. Og hvis du har "snoket" må du nok ta litt av skylden selv også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er alle minnene hans brev, bilder osv -det er etter min mening hans sak, og du skader bare deg selv ved å bry deg om det (lettere sagt enn gjort kanskje...)

MEN når det gjelder brevveksling med en sånn karrakter ETTER at dere har blitt sammen!!!! FY FLATE!! Skjønner godt at det går løs på selvrespekten din! Sett klare grenser for hva som er greit for deg av krumspring fra hans side. Dersom han har forbrutt seg i forhold til dine grenser før, og for ikke lang tid siden, lurer jeg på om han kommer til å endre seg? Tror du det? Dette er det bare du som kan svare på. Uansett er det å stole på hverandre helt essensielt i et forhold (min mining icon_smile.gif)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg tar vare på de brevene og bildene, som eg har fått av eksene mine. De er mine og de er VELDIG private. Hvis typen min hadde lest dem, hadde eg hatt vanskelig for å tilgi dette, blandt annet fordi at disse brevene er sendt til meg i al fortrolighet av noen, som var glad i meg og som betød mye for meg dengang. Eg tar vare på dem, fordi de er en del av min historie og derfor en del av meg.

Det betyder ikke at eg vil ha den tiden og den mannen tilbake. Så der synes eg at du er urimelig.

MEN... At han brevveksler med en annen jente og lover henne både det ene og det andre mens dere er sammen, er en helt annen sak. Han har vært "mentalt utro" mot deg og en feig slask mot henne.

Skjønner at du sliter med å stole på han, vet ikke helt hva du kan gjøre, men ikke tving han til å kaste brevene og bildene, det har du ingen rett til, og det kommer ikke til avgjøre om han er utro eller ei.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at du henger deg opp i gamle brev og bilder. OK, han trenger ikke akkurat å tapetsere soverommet deres med dem, men det er dårlig gjort av deg å ville få ham til å ødelegge fortiden sin. Han *har* faktisk en fortid, og du kan ikke forlange at han visker ut minner fordi du ikke takler dem. Men dere kan kanskje skaffe dere hver deres fine eske som dere putter gamle ting i, og putter dem på loftet eller et annet sted som ikke er så opp i fjeset på deg.

Men at han fortsetter å skrive brev til damen i Thailand er jo dårlig gjort, både mot deg og henne! Hvis han har sluttet med det, så er det fint, og det får du bare leve med. Med mindre du snoker, så vet du jo ikke helt hva han driver med, og da må du bare stole på ham.

Og så får du fortelle ham i saklig og nøytral klartekst hva du synes om dette, og så får dere komme til en enighet rundt gamle og nye brev. Menn har det med å oppfatte alvoret lettere hvis ting blir lagt fram på en saklig måte, og ofte trenger de litt tid på å tenke seg om før de kommer med tilbakemelding. Du kan ikke forvente at han danser etter din pipe, men du kan forvente at han hører hva du sier og er ærlig når han forteller deg hva han synes om saken.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Min samboer kastet brev og bilder av sin eks kjæreste da vi hadde vært sammen en stund. Ikke fordi jeg sa noe, men han ønsket å gjøre det... for meg...??? Jeg spurte vel i grunnen aldri.. jeg bare registrerte at han nærmest VISTE meg at han hev dem icon_lol.gif

Jeg har vært gift, og jeg har bilder, og jeg kommer aldri til å kvitte meg med bildene. Det er jo bilder av barnas far, og ved å utslette alle spor ettet ham, blir jo som å "viske" ut barnas fortid.

X-er og Y-er må man bare leve med... enten det er slik eller sånn...

Men romantisk brevveksling... det er å gå over streken...!!!!

Og jeg kjenner meg selv så godt at jeg vet at JEG hadde snoket til jeg VISSTE.

________

You know I'm bad, I'm bad, I know it, I know...................

Klem fra Cassandra icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

heisann!

jeg syntes at dette var veldig trist å høre.Jeg er så glad min kjærest ikke har data maskin....Men jeg mener at det er lov til å ha bilder av x...det er ikke farlig.jeg har også noen bilder av mine gamle "flammer", MEN nakenbilder er IKKE lov!!!!!!!!! det er det mest ufordragelige og dårlig gjort , jeg vet om. Tving ham til å kaste nakenbildene og så til brevene, jeg er helt oppgidd over at han kan gjøre noe slikt.han har ikke lov til å sende kjærlighets brev til noen andre og holde henne for narr er også dårlig gjort.Kan ikke du ta og si til typen din at du vil at han skal kutte ut med å skrive slikt.Eller tar du adressen til den jenta og ødeleggger brevene selv.Venninda mi fant et naken bilde hjem til kjeresten sin av x hans (det var mange) så hun brente det ene å ropte på han . Kjetil her er bilde av guro...Kjetil bare ok....brydde seg ikke så hun var glad for at han ikke begynnte å kjefte....vær tøff.å vist han ikke gjør det slik du mener er rett . hvert fall med bildet og BREVENE KICK HIM TOO THE CURV!!!

*CaMilla*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner er minner. De må man få lov å ha.

Nåværende flørting som du beskriver er uakseptabelt.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brumm-brumm,

klara litt arg nå.

Å si til eller kreve av sin kjæreste at han/ hun må kaste personlige bilder og brev for å bevise sin kjærlighet, det mener jeg er følelsesmessig utpressing. Og det er fy-fy!! Selv om det er nakenbilder. Nei, det er ikke kult når partner'n mimrer for mye over sine deilige ex'er, sier ikke det.

Men ærlig talt, vær litt voksen, ha tillit til at partneren er sammen med deg fordi han elsker deg, fordi det er DEG han vil ha. DET er jo det viktigste spørsmålet av de alle i et parforhold. Så snakk om DET da, i stedet for å lete inn signaler og intensjoner i nakenbilder av ex'n... chill out....

Når det gjelder brevvekslingen... så synes jeg det mest bekymringsfulle i denne saken er at han tydeligvis har en side som han skjuler for deg. Siden kan være en leken, livsbejaende og flørtende - eller snakker vi om mer alvorlige saker, som at han faktisk går bak din rygg og driver dobbeltspill? Det første alternativet, at han er en glad, leken og flørtende person - jeg håper du også drar nytte av det, at det ikke er noe han gjemmer for deg? Og hvis det er noe av hans personlighet du setter pris på... vel, da må du vel dele den med andre.

Skjønner du hvor jeg vil? Dere må helt klart jobbe med tillit. Hvis han forteller deg på en troverdig måte at det ER deg han vil ha og ingen andre, så må du tillate deg å stole på ham. La ting ligge. Det er bare brev, så langt en flørt som helt sikkert har gitt ham en god bekreftelse.

Generelt så synes jeg ofte vi blir altfor egoistiske på det punktet: Vi skal på død og liv være det eneste menneske på jord som kan gi bekreftelse til vår partner. Blir rasende og sjalu hvis partneren har det godt som følge av oppmerksomhet fra andre enn meg. Jeg tror mye hadde vært enklere om vi var rundere på dette. Men klart, det krever trygghet.

Skal vi kunne gi det spilleromme til partneren, må partneren være sabla flink til å fortelle tilbake at det er DEG han/ hun vil ha, og ingen annen.

Og Anonym,

hvor lenge har dere vært sammen? I det minste ett år kan jeg skjønne, men kanskje ikke så mye lenger? Bor dere sammen? Jeg husker i begynnelsen av forholdet til han jeg er sammen med nå. Javisst ble jeg sjalu og usikker da han hadde sporadisk mailkontakt med en spennende ex-flamme...! Selvsagt er det truende! Men hva kan man gjøre? Egentlig ingenting annet enn å stille ham til veggen, *gently of course*, med spørsmålet: Velger du meg i dag, elsker du meg, er det MEG du vil ha? Og hvorfor det egentlig?

Om man er så heldig at man har en fyr som svarer troverdig på det spørsmålet, da må man vel bare stole på at han er voksen og oppegående og moralsk rakrygget nok til ikke å lyve til deg. Føler man seg elsket, og er trygg på at man er elsket, så unner man også sin partner det å skrive litt flørtende med en annen dame.

Trur eg... icon_wink.gif

(hvertfalll sånn i teorien dah)12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Fant ut det samme og snoket til de grader. Sjekket mobilen hans kontinuerlig, sjekket Pc, bankutskrifter og fant desverre ut at han bedro meg fra dag en. Jeg visste dette innerst inne, ellers hadde jeg aldri holdt paa slik, har aldri gjort liknende.

Mitt poeng er at stol paa instinktet ditt, det er aldri uten grunn at man plutselig blir sykelig sjalu uten aa ha vaert det tidligere. Vet hvordan du har det men ikke forlang at han kaster fortiden, loftet som ble nevnt var et bra forslag. Naar det gjelder brevvekslingen vet du naa hva jeg hadde gjort. Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!

kjente meg igjen her. Syns ikke du er urimelig!

Vet hvordan det er å finne ut slike ting..

At kjæresten har skriver slik du nevnte til en annen jente.

Hadde lenge passordet til kjæresten(han visste det), han fikk jevnlig mail fra et par jenter. Greit nok-til det begynte å stå ting jeg reagerte på.

Hun ene var fra sverige..han skulle visst komme til henne osv..

Konfronterte han med det, og han påstod det bare var noe han sa for å gjøre henne glad..

Etterhvert endra han passordet så ikke jeg skulle se.. Ville visst slippe slike krangler.

Joda, er kanskje galt å snoke. men gutten er en flørt,det vet jeg. Så er ofte mistenksom.

Lot det være en god stund, før jeg "tok han på senga" og ba om å få se mailen hans.

Han ble så paff at han ikke turte annet.

Var flere mail fra hun svenske..

De savna hverandre og masse dull fra henne.

Er ikke lett å vite hvordan man skal tolke det som står.

Man får liksom beskjed om at det "virker værre enn det er"

Gav han et valg jeg;

fortsette denne kontakten med jenta-eller meg.

Vi fikk snakka lenge og mye rart rant ut av han. Men kort og godt var han ikke så interresert i å holde kontakten med henne, og det tror jeg på nå.

Det kommer en mail fra henne innmellom, lurer på hva som er skjedd. Men han forteller meg det..

Deilig å slippe å "ikke vite"

Ang bilder av exer.. han har jo det,og de sier jeg ikke noe på.

Han har revet istykker et par, men noen vil han ha.

Greit nok, så lenge det ikke står i en ramme på natbordet:)

Nakenbilder=nei!

Absolutt ikke greit.. hva i all verden skal han med dem?

Trenger ikke kaste dem.. be han levere dem til den de burde være hos-exen.

Ble langt og rotete dette.

Sorry,men lykke til:)

"anonym jente"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jada, det er vel og bra å respektere den andres privatliv, tro ham på det han sier o.s.v.HVIS han er til å stole på! Det har jo denne mannen vist at han ikke er, han har jo en noe lettvint forhold til sannheten...

Synes ikke man skal kreve at hun tillater alt når han helt tydelig har vage grenser på hva som er OK i et forhold. Spør du meg er det umotent å ha så lite innblikk i hva som er sårende for en kjæreste. Det er IKKE følelsesmessig utpressing å forvente at noen skal være i stand til å legge fortiden bak seg!

Jeg er helt enig med deg, jeg synes i grunnen at alt dette er uakseptabelt. Jeg ville ikke funnet meg i det. Hvorfor har noen behov for å minnes forhold som er slutt? Jeg skjønner det ikke. (men jeg er nok svært mye "strengere" enn de fleste her inne...)

Stol på magefølelsen, så finner du ut hva du skal gjøre. Lykke til, du har lov til å føle deg skuffet (uansett hva andre måtte mene)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ting som har skjedd i fortid har man, etter min mening, ikke noe med.

Men det er helt UAKSEPTABELT å skrive flørtende "du-er-min-vakre-prinsesse-brev" til en annen kvinne når man er i et forhold!!

Dette hadde jeg aldri godtatt.

Nelle icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig nøye på å ta vare på ting og tang fra fortida mi.Bilder,brev og div. er tatt vare på og kommer til å bli det i laaaaang tid fremover.Ikke bare av eks typer og gamle ferie flammer men også av familie,venner osv.Det morsomste jeg vet er å sette meg ned og titte gjennom gamle minner og bare mimre om ting som har vært.Men dette har ikke noe med at jeg ikke har kommet over de jeg har vært sammen med,for da hadde jeg jo stått stille i 10-12 år da?

Men fordi dette er ting jeg har opplevd og vært igjennom og fordi summen av alle disse tingene jeg har opplevd utgjør den jeg er.

Uten disse eksene eller små forelskelsene hadde jeg ikke vært den jeg er i dag.

Og det både på godt og vondt.

Så jeg synes virkelig ikke at du skal henge deg opp i at han bevarer minnene sine,for det gjør ethvert menneske på en eller annen måte.

Om du føler du ikke kan stole på han så er ikke dette forholdet noe å satse på.Jeg vet hvordan det er å være i et forhold der tilliten gradvis blir mindre og mindre og det er så absolutt ikke godt.Hverken for deg eller forholdet du prøver å bevare.

Lykke til uansett hva du velger å gjøre.Det ordner seg nok til slutt icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker som om det er mest fokus på hvorvidt man skal akseptere en fortid eller ikke her -men var ikke problemstilingen det at typen hennes FREMDELES driver og skriver brev med den Thailandske kvinnen??

Nelle icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Akkurat det samme problemet har jeg også..Fant ut for noen dager siden at min samboer skriver temmelig flørtende brev med ei tysk dame han traff for et par år siden..Han synes det er jeg som er problemet,at jeg er alt for sjalu..Har ikke nekta han å ha kontakt med henne el.noe,selv om det er det jeg har lyst til..synes det er naturlig å bli sjalu jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

NAKENBILDER AV EKSEN?!?!? Dere som synes dette er OK har tydeligvis et stort behov for å virke selvikker og trygg i deres parforhold, men jeg tviler på at NOEN av deres menn har nakenbilder av sine ekser liggende. Det er ingenting unormalt i å reagere negativt på noe sånt. Tvert imot. Dersom man IKKE reagerer er man kanskje ikke så lidenskapelig i forhold til mannen sin lenger? Makan til tøv har jeg ikke lest på lenge!

Du som startet tråden, jeg hadde reagert nøyaktig likt som deg, med stor skepsis. Mannen hadde fått et ultimatum, å kvitte seg med alt sammen eller finne seg en av disse selvsikre damene som godtar sånt vissvas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg "snoket" litt og fant middel for kjønnsvorter jeg.. Han har ikke sagt noe!! Kan du tro det, han har hatt ubeskyttet sex med meg, og mest sannsynlig smittet meg???!!! Er utrolig skuffet, og vet ikke hvordan jeg skal ta det opp, siden jeg egentlig ikke har sett middelet.. Og vi snakkes dårlig..

Vel.. Mye håpløst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...