Gjest Uviten Skrevet 23. november 2003 #1 Skrevet 23. november 2003 Hei alle natur-intresserte sjeler! Har ett lite spørsmål jeg, og håper noen vil svare. Hvorfor finner man ikke kloroplaster i cellene i jorda? Takk!
chimp Skrevet 23. november 2003 #2 Skrevet 23. november 2003 Har ikke kloroplaster noe m klorofyll å gjøre??? Altså fargeceller i plantemateriale for å lage grønnfargen som bidrar til fotosyntesen??? Er vel derfor jord ikke inneholder kloroplaster.......
Gjest Anonymous Skrevet 23. november 2003 #3 Skrevet 23. november 2003 Har ikke peiling, jeg, chip.. derfor jeg spør
Gjest *biolog - anonyma* Skrevet 23. november 2003 #4 Skrevet 23. november 2003 Regner med at du tenker på cellene i plantedeler under jorda? Det stemmer som chimp sier at det grønne i kloroplastene er klorofyll som er med i energidannelsen (fotosynesen) i cellene. Fotosyntesen er avhengig av lys og under jorda er det jo ikke lys. Derfor bidrar ikke cellene her i fotosyntesen og har heller ikke klorofyll/kloroplaster.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå