Gå til innhold

Penger i gave

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har som ett av ønskene våre at vi ønsker oss penger til baderomsinredning! Vi skal gifte oss i utlandet så ta med store summer er kanskje ikke så smart! Går det an å gi ut kontonr (som vi oppretter for formålet) sammen med ønske om de pengene? eller er det frekt? vi har en del andre ting på ønskelista vår også!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge det ikke står bare penger på ønskelisa så burde det være greit.

Dere har jo også et klart mål om hva pengene skal brukes til.

Stesønn skal snart gifte seg, å når jeg spurte om å få ønskeliste, så sa han at de ville kun ha penger, å det holdt at vi ga dem 7-8000. De trenger penger da de også skal ha barn snart.

Det syns jeg var frekkt.

Jeg mener også at hvis de er avhengig av pengegaver for å skaffe barneutstyr, så burde de hverken gifte seg enda eller få barn.

• Liker 3
Skrevet

Kan dere ikke skrive kontonummeret og en liten forklaring på at dere ikke ønsker å ha så mye kontanter med dere og hva pengene skal gå til. Jeg hadde satt pris på det som gjest hvertfall :)

AnonymBruker
Skrevet

Kan dere ikke skrive kontonummeret og en liten forklaring på at dere ikke ønsker å ha så mye kontanter med dere og hva pengene skal gå til. Jeg hadde satt pris på det som gjest hvertfall :)

Enig.

De har jo en plan om hva pengene skal brukes til.

Jeg er ellers negativ til å gi pengegaver som går med i det store sluket til de som gifter seg.

Har de ikke råd til å forsørge seg så får de heller ta et enkelt bryllup med kun de nærmeste.

AnonymBruker
Skrevet

Enig.

De har jo en plan om hva pengene skal brukes til.

Jeg er ellers negativ til å gi pengegaver som går med i det store sluket til de som gifter seg.

Har de ikke råd til å forsørge seg så får de heller ta et enkelt bryllup med kun de nærmeste.

VI ønsker oss penger til bryllupet, men det betyr ikke at vi ikke har penger til å gifte oss eller forsørge oss! Men vi trenger ikke masse dill dall som bestikk, service og masse andre pyntegjenstander osv. Dette er ting vi har fra før av, og vi har ikke behov eller plass til enda mer.. Derfor ønsker vi oss heller penger.

Skrevet

takk for svar :-)

Skrevet (endret)

Jeg ville foretrukket å gi penger til et slikt formål fremfor å kjøpe noe som muligens ikke falt i smak (greit nok med konkrete ønskelister i butikkene og sånt, men det er jo ikke alle som har behov for noe særlig derfra).

EDIT: Og kontonr er jo en kjempeenkel og lettvint måte å gjøre det på. Mest praktisk for både giver og mottaker, og dessuten tryggere mtp transport av kontanter.

Endret av Moscato
Gjest Spinell
Skrevet

EDIT: Og kontonr er jo en kjempeenkel og lettvint måte å gjøre det på. Mest praktisk for både giver og mottaker, og dessuten tryggere mtp transport av kontanter.

Enig.

Du kan enten opprette en ny konto som kun er beregnet til dette formålet, eller du kan oppgi nummeret til en konto dere allerede har, og be de som eventuelt vil sette inn penger om å merke innskuddet med "bryllupsgave-baderomsinnredning" e.l.

Skrevet

ønskelista vår er lagt ut på nett så er litt usikker på hvordan vi skal gjøre det. noen forslag?

Gjest Badabing
Skrevet (endret)

Lag en egen konto som dere kaller bryllupskonto og gi med kontonummeret til denne sammen med ønskelista (om det nå er på et medfølgende ark). Ev. kan dere skrive at svigermor på tlfnr ditt og datt kan opplyse kontonr. Det gjorde i alle fall et vennepar av oss. Spesifisér at pengene skal gå til baderomsinnredning. Tror de fleste har forståelse for dette siden bad er svindyrt, og dessuten har dere jo annen ønskeliste i tillegg.

Endret av Badabing
Skrevet

eller ønske dere gavekort fra der dere har tenkt til å kjøpe innrdningen. hvis dere vet det da vel og merke ;)

Skrevet

Til bryllupet vårt oppga vi ikke kontonummer da vi syntes det virket en smule frekt, vi fikk da i steden enten kontanter eller sjekker.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Er det noen som bruker sjekk fremdeles? Jeg ser hvorfor noen synes kontonr virker frekt, men det er jo langt tryggere og mer praktisk for de fleste.

Skrevet (endret)

Sjekk er ikke vanlig, men ift store beløp så er ikke det så uvanlig. Det er ikke akkurat en sjekk som i form av gammelt sjekkhefte, men et papir man tar med til banken slik at de setter inn pengene. Vi fikk mange sjekker og syntes det fungerte veldig greit.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...