Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Gjest navnelapp
Skrevet

Det skader pineal gland området i hjernen (og er også skadelig på mange andre måter).

:-)

Fluor er som salt, vatn og mange andre stoff vi omgir oss med skadeleg i for store dosar. I passe store dosar, derimot, beskyttar det tennene. Å unngå fluor heilt er ein praksis som har kome frå alternativmiljøa i USA, der det er mykje høgare fluorførekomst (naturleg og/eller tilsett) enn her hos oss. Alternativ-folka klarer ikkje å skilje snørr og bart, og fluor vert eit fy-stoff fordi ein les slik informasjon ukritisk. Hadde vi ikkje hatt fluorbruk i Norge hadde vi hatt atskillig dårlegare tannhelse enn vi har.

(Og kvifor kallar du det pineal gland når du snakkar om epifysen?)

• Liker 2
Skrevet

Det skader pineal gland området i hjernen (og er også skadelig på mange andre måter).

:-)

Kilder takk!

Gjest Michelle82
Skrevet (endret)

Men menneskene da, jeg venter fortsatt på bli fortalt hva jeg heter. En av dere klarer å se en terroraksjon før den ser, men neida, navnet mitt klarer dere ikke. *Skuffa*

Endret av Michelle82
Gjest ms_kwang
Skrevet

Epifysen styrer døgnrytmen og påvirker kroppen i forhold til årstidene. Det har ingenting med 6. sans eller slikt tull. Hvorfor blander du inn biologi?

Jeg utfordrer deg.

Først gå inn på : http://www.healingviten.com/chakraendokrin6.html#healinginnholdendokrin2

Prøv det ut, hvordan kan du vite at dette bare er tull og vås, om du aldri har prøvd det ut?

Om du nekter å prøve å meditere, greit nok, men da bør du ikke diskutere her, om ting du ikke aner noe om :)

Kanskje det vil åpne ett nytt syn på deg.....

Who knows...

Skrevet

Jeg ombestemte megg i tanken på å skrive under nick her, når jeg ser hva for noen kommentarer enkelte får tilbake..

Jeg er overhodet ikke synsk. Men både jeg, og flere i min familie, har drømt ting som skjer rettt i ettertid. Ikke store ting som 9/11, men ting som skjer med oss selv, eller noen vi er glad i. Mange ganger har det skjedd store ting med en av oss, og ingen har drømt noenting.

Siste sanndrømmen min var her for noen uker siden. Jeg fikk omtrendt ikke sove, for jeg fikk en ordentlig kvalmende følelse i hele meg. Noe kom til å skje.. Til slutt sovnet jeg rundt 5-6 på morgenen, men bråvåknet igjen ikke særlig lenge etterpå, og mannen min våknet fordi jeg satt å gråt. Han spurte jo selvfølgelig hvorfor. Da sa jeg som det var, jeg har en dårlig følelse om at hesten min er skadet/syk. noe med beina. (skal sies at jeg har hatt hesten i mange, mange år, og aldri vært noe galt med han annet enn forkjølelse og en vond rygg).

Mannen min svarer jo da at neida, det er sikkert bare en vond drøm. Forklarte at jeg var helt kvalm, og at følelsen ikke gav slipp. Så vi ble til slutt enige om at vi prøver å sove litt, så drar vi ut til beitet dagen etterpå (han var frisk og fin sist vi så til han).

Der sto han da, frisk og fin dagen etterpå også. Ikke noe galt her, så slappet litt mer av, og tenkte at jeg bare får følge litt ekstra med de neste dagene.

dagen etter der igjen, ringer de som har beitet. Jeg måtte komme ut nå, for hesten hadde stått å hyla, og han klarte knapt å gå. hastet ut, og tilkalte veterinær. Viste seg at det var noe galt med beinet, han hadde en betennelse i hoven som hadde slått ut, og var forferdelig vondt. Betennelsen hadde jo vært inni hoven en stund, men slo ut da. Er under behandling nå, så han kommer til å bli frisk.

Men det var ganske spesielt å oppleve, for jeg har opplevd før at jeg drømmer ting som skjer, men aldri fortalt det til noen. Denne gangen fikk jeg faktisk sjangsen til det. Og jeg har aldri drømt før at noe er galt med hesten på den måten, så syntes det var litt spesielt.

Men jeg tror ikke dermed at jeg er synsk, for flere i min familie har drømt (og fortalt på forhånd) om ting som skjer, så skjer det. Jeg tror det er noe alle kan oppleve. Det jeg derimot tror blir vrient, er å kontrollere det..

Skrevet

Prøv det ut, hvordan kan du vite at dette bare er tull og vås, om du aldri har prøvd det ut?

Fordi det aldri har blitt bevist?

Om du snakker om meditering, så snakker vi om forskjellige ting.

Skrevet

Men det var ganske spesielt å oppleve, for jeg har opplevd før at jeg drømmer ting som skjer, men aldri fortalt det til noen. Denne gangen fikk jeg faktisk sjangsen til det. Og jeg har aldri drømt før at noe er galt med hesten på den måten, så syntes det var litt spesielt.

Det var ikke så unaturlig akkurat. Hesten betyr mye for deg, og du har sikkert drømt mye om den før. At du drømmer at det er noe "galt med beinet" er også en måte å være åpen for svært mange ulike hendelser. Dersom du hadde drømt at den brakk beinet eller ble påskjørt, så hadde det ikke passet like bra vel? Generelle drømmer treffer naturligvis mye lettere en spesifikke. Om det er noen trøst, så drømmer tusenvis av mennesker hver natt at hesten sin skader seg, uten at det skjer.

Skrevet

Det var ikke så unaturlig akkurat. Hesten betyr mye for deg, og du har sikkert drømt mye om den før. At du drømmer at det er noe "galt med beinet" er også en måte å være åpen for svært mange ulike hendelser. Dersom du hadde drømt at den brakk beinet eller ble påskjørt, så hadde det ikke passet like bra vel? Generelle drømmer treffer naturligvis mye lettere en spesifikke. Om det er noen trøst, så drømmer tusenvis av mennesker hver natt at hesten sin skader seg, uten at det skjer.

Joda, jeg skjønner det, men om det ikke kom godt nok frem i innlegget, så satt jeg med denne følelsen i mange timer før jeg fortalte det til mannen. Og det kom helt ut av det blå, og jeg har hatt han veldig lenge, og aldri følt/tenkt/drømt slikt før. Jeg har jo drømt at han blir påkjørt å sånn mens vi er ute å rir, fordi det er en skrekk for meg, men det har aldri vært sånn før! Jeg har aldri bekymret meg for beina hans, og i alle fall ikke i drømmer/følelser. Og slik de beskrev hva som hadde skjedd, og hvordan han sto, var så likt det jeg drømte, at jeg syntes ikke dette bare var "nåja, dette var ikke så unaturlig". Drømmer du ofte at dine barn / dine dyr / din mann har vondt i beinet?

Når jeg har drømt slikt før, har jeg våknet, pustet lettet ut fordi det var mareritt, og deretter sovnet igjen. Heller ikke hatt en slik følelse/tanke i mange timer før.. Det var så overveldende at jeg ble helt utenfor. Og slik har det aldri vært før. Har fler eksempler fra familie og meg selv, men er ikke noe poeng å dele det, da jeg ikke kan bevise det (annet enn ovenfor de jeg sa det til førr det skjedde/de fortalte ting til meg før det skjedde). Jeg våknet også på samme tidspunkt som bestefar sovnet inn, to min etter at jeg våknet, tikket det en melding inn om det som skjedde.

Mannen min drømte at hans bestefar ikke kunne være med på den planlagte fisketuren dagen etter drømmen, fordi bestefaren sa i drømmen at det var på tide for han å dra.. Morgenen etterpå døde bestefaren av et meget uventet hjerteinfarkt.

Eller min mor som drømte at en kollega (som var frisk og rask) hadde dødd? Når hun kom på jobb på morgenen, fortalte hun det til de andre kollegaene. Neida, da bare humret de, og sa at det var i alle fall ikke noe å bekymre seg over. Fantasi osv vettu. (dette var en kollega i etasjen under, så ikke en hu så eller snakket med så ofte).. Et par timer etterpå fikk de beskjed om at han hadde dødd av hjerteinfarkt.

Mens andre ganger, har det skjedd store ting, helt uventet, som ingen har drømt/følt. Så ingen av oss er synske. Men jeg tror som sagt at alle kan oppleve slikt, men jeg tror det er svert få (eller ingen) som kan kontrollere det.

Gjest ms_kwang
Skrevet

Å det er akkurat derfor mange ikke vil bruke sitt vanlige nick..

å forresten, mitt svar om medtitering kunne hjelpe deg å åpne ditt 3 øye ;)

men hehe...Du beviser jo selv at du ikke vil prøve engang...

så...

Du får leve i din lille boble istedet...

Skrevet (endret)

så...

Mitt 3. øye er allerede åpent, men det kommer ikke så mye fornuftig ut der akkurat.

Som du ser av det andre som ble skrevet, så var det ikke snakk om noe meditering! Vi diskuterer ikke meditering, de andre som diskuterer synskhet har ikke meditert. Jeg tar inn over meg alle livets realiteter. At du vil være åpen for alt mulig rart er fritt opp til deg, men ikke kall de som er kritiske og ikke lar seg lure av alt som høres flott ut for å leve i en boble.

Det er ikke mitt problem at du påstår mye rart som aldri har blitt bevist.

Endret av Ekerilar
Gjest navnelapp
Skrevet

så...

No må du rulle inn. Er heilt saklege, rolege argument frå ein debattant som er ueinig i deg grunn god nok til å vere anonym? Når du allereie er anonym bak eit nick? Det får vere grenser til å vere sensitiv og lettsåra.

• Liker 1
Skrevet

Det eg finner misteksomt med slike som deg, er at det alltid blir fortalt om desse drømmene ETTER at ting har skjedd. Aldri før...

Er jo ingen som vil fortelle om sine unormale opplevelser og drømmer til mennesker som bare håner og fordømmer. Vær litt mere positiv og aksepterende så kan det heller være. Jeg har flere ganger fortalt om ting før det har skjedd men jeg vet aldri nårtid det er fakta før det har skjedd.

Etter å ha lest alle innleggene så stusser jeg litt over at først så er man egoistisk som ikke melder ifra om at man har drømt om en tragedie, mens man i andre svar får høre at det er helt naturlig og ikke noe rart at man drømmer om hestens helsetilstand. Det gjør viss veldig mange rett som det er og man har bare hatt "flaks" når hesten viser seg å være syk.

Vel, her drømte jeg om sjeler som sto i kø for å uttrykke aldeles grusomme følelser. Fem netter holdt det på og så skjedde tragedien. Jeg er ikke synsk og husker sjeldent drømmer men uansett så skal jeg visst ha dårlig samvittighet for at jeg ikke ringte nødnummer og sa ifra. I det minste hadde politiet vert bedre forberedt.....

• Liker 2
Skrevet

Ekerilar: Du viser jo i alle fall at du er meget interessert i dette temaet, da du tydeligvis bruker energi på å svare her. Dog er du kanskje mest interessert i å motbevise andres innsikter, som du forøvrig ikke ennu selv har vært en del av.

Jeg foreslår at du ser innover i deg selv og finner dine egne svar, spesielt mt selvsikkerhet og egenmakt. Dersom du har behov for å få ut noen av dine følelser ved å svare aggresivt og nedverdigende til andre, foreslår jeg at du heller gjør dette i dine personlige nære forhold, med den hensikt å oppklare ting, kanskje først og fremst hva du egentlig er/har rett til å være, ovenfor andre. Da din indre frustrasjon over at du føler at du ikke kan bestemme alt over deg selv gjør at du begynner å forsøke å bestemme over andre (noe du ikke selv er klar over).

Alt som skjer har sin grunn og det er også grunner til at ikke alle er klare for å stige i kunnskaper på sin livsvei, men ting skjer til sin tid.

Du kommer til å forstå alt dette her du og en dag, enn så lenge er det et godt råd til deg og alle andre å jobbe med sin selvinnsikt (der begynner alltid spiren).

Det ser jeg at du spesielt trenger da du ser nedverdigende på både deg selv og andre, noe som igjen fører til for deg i ditt tilfelle at du får opparbeidet en type "stolt" personlighet som gjør at du vil rive igang til kamp med hver og en som måtte si noe i mot ditt livssyn, som forøvrig er mer snevert enn du kanskje er klar over i dette tidspunkt.

Skrevet

Fluor er som salt, vatn og mange andre stoff vi omgir oss med skadeleg i for store dosar. I passe store dosar, derimot, beskyttar det tennene. Å unngå fluor heilt er ein praksis som har kome frå alternativmiljøa i USA, der det er mykje høgare fluorførekomst (naturleg og/eller tilsett) enn her hos oss. Alternativ-folka klarer ikkje å skilje snørr og bart, og fluor vert eit fy-stoff fordi ein les slik informasjon ukritisk. Hadde vi ikkje hatt fluorbruk i Norge hadde vi hatt atskillig dårlegare tannhelse enn vi har.

(Og kvifor kallar du det pineal gland når du snakkar om epifysen?)

Har selv vært fluorforgiftet så har fått min personlige smertefulle oppvekker på det punktet.

Fra Wikpiedia: "Fluor er en gulaktig gass som er svært giftig og etsende. (...) På grunn av fluors ekstreme reaktivitet (reaksjonsvillighet) og giftighet er bruken av rent fluor begrenset. (...) En kinesisk studie i 2003 indikerte at et fluorinntak som samsvarer med den mengden fluor en person får i seg fra drikkevann i USA, senket IQ'en til personene som var med i studiet".

Flour brukes også i rottegift. Å sammenligne dette med salt passer dårlig.

Hvis du virkelig er intr. i temaet kan du jo for eksempel lese denne siden.

Ellers tror jeg ikke du vet hva du snakker om, da pineal gland og epifysen/konglekjertelen er det samme.

Gjest ms_kwang
Skrevet

Har selv vært fluorforgiftet så har fått min personlige smertefulle oppvekker på det punktet.

Fra Wikpiedia: "Fluor er en gulaktig gass som er svært giftig og etsende. (...) På grunn av fluors ekstreme reaktivitet (reaksjonsvillighet) og giftighet er bruken av rent fluor begrenset. (...) En kinesisk studie i 2003 indikerte at et fluorinntak som samsvarer med den mengden fluor en person får i seg fra drikkevann i USA, senket IQ'en til personene som var med i studiet".

Ellers tror jeg ikke du vet hva du snakker om, da pineal gland og epifysen/konglekjertelen er det samme.

Åh! jeg bare elsker deg! :D

Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Men det var jo nettopp det eg sa! I USA er det eit problem med mykje fluor i grunnvatnet. DET ER DET IKKJE HER!Fluor i små dosar, slik vi får det, er bra for tennene. For mykje fluor er dårleg for mange ting, deriblant tennene, faktisk.

Grunnen til at eg reagerte på din bruk av begrepet pineal gland var at du brukte eit engelsk ord som vi har eit adekvat norsk ord. :frustrert:

• Liker 4
Skrevet

Men det var jo nettopp det eg sa! I USA er det eit problem med mykje fluor i grunnvatnet. DET ER DET IKKJE HER!Fluor i små dosar, slik vi får det, er bra for tennene. For mykje fluor er dårleg for mange ting, deriblant tennene, faktisk.

Grunnen til at eg reagerte på din bruk av begrepet pineal gland var at du brukte eit engelsk ord som vi har eit adekvat norsk ord. :frustrert:

Du må jo skjønne det at enten er fluor bra eller så er det farlig, mellom ting eksisterer ikke :ironi:

Vann kan være farlig i store doser, men det betyr jo ikke at en skal slutte å drikke vann for det!

Skrevet

Ja, noen steder er fluor tilsatt i drikkevannet. Fluor får vi i oss i små doser fra før, uten å bruke noe som helst tannkrem eller munnskyllevann. Mer enn det vi naturlig har i kroppen burde ikke anbefales, selv om norske myndigheter selger disse løgnene som mange tror på, til tross for bred forskning som forteller om svært negative virkninger.

Du har tydeligvis ikke lest alt jeg har skrevet da jeg sa at pineal gland er et annet ord for konglekjertelen i begynnelsen her.

Ser ikke helt din grunn for frustrasjon, hvorfor er alt dette sårbare temaer for deg? At andre velger å bruke livet sitt på andre ting enn å sitte og sluke reklamer og ting og tang som "anbefales" til folket, er vel ikke ditt problem, og det er noe du skal få velge selv, i likhet med at du må respektere at andre også kan velge det uten å bli utskjelt av deg.

Men nå synes jeg denne diskusjonen har avsporet, ganske off-topic dette her.

• Liker 1
Gjest navnelapp
Skrevet

Kvar i Norge er fluor tilsett i drikkevatnet?

(Og grunnen til at eg blir frustrert er at det vert sett fram udokumenterte påstandar. Ikkje noko meir dramatisk enn det. Og å føle frustrasjon er vel lov, er det ikkje det?)

• Liker 2
Skrevet

Jeg har tross alt aldri sagt at det er tilsatt fluor i vannet i Norge?

Kan godt forstå at du blir frustrert over mine påstander, dersom du har funnet opp disse påstandene i ditt eget hode.

Men når du sier det, legger ved noen linker og utklipp her:

"Har vi behov for fluor?

Fluor finnes overalt i menneskekroppen mest i skjelettet og dernest i tennene og i de fleste matvarer, særlig i fisk og mange planter. Siden fluor finnes så mange steder i naturen, skulle man kanskje tro at det er et livsnødvendig stoff. Imidlertid har ingen til nå klart å finne noen biologiske funksjoner for fluor. I studier hvor dyr er gitt fluorfritt fôr har man heller ikke funnet mangelsymptomer. Til tross for dette oppgir enkelte medisinske lærebøker tall for hvor mye fluor mennesker bør få i seg.

Skader av fluor

Skader av for mye fluor er vist i en rekke kontrollerte forsøk med alt fra insekter og mus til kaniner, aper og kyr. Skadevirkningene på planter og dyr skyldes blant annet at fluor i relativt lave konsentrasjoner hemmer en rekke enzymer (over 100) fordi fluor binder seg sterkt til kalsium, magnesium, mangan og andre mineraler som kreves for å aktivere enzymene. Fluor er også meget sterkt etsende.

De første tegn på fluorforgiftning er at man får hvite flekker på tennene, såkalt dental fluorose. De langsiktige virkningene på skjelettet, bindevevet, huden, arteriene og annet bløtvev er mer alvorlige, samt at fluor ser ut til å bidra til kreft og skader på arvematerialet. Det er nettopp fluorens giftige egenskaper som gjør at det brukes i rottegift, kjemiske sprøytemidler og cellegifter.

Forgiftningssymptomer

(ved inntak av 0,5-1 mg/kg kroppsvekt fluor pr dag)

• blodig oppkast, diaré, kvalme

• svimmelhet, skjelvinger, forstoppelse

• uvanlig mye spytt i munnen, munnsår

• magekramper/smerter, vekttap

• hudutslett, hvite, brune eller svarte flekker på tennene" Link

Det skal ikke være lovlig å tilsette flour i norskt drikkevann, men det finnes allerede små mengder av det. I fjellbrønner skal dette være et problem, da det skal være ulovlig i opp til en viss mengde pga skadeligheten.

Det skal også finnes naturlige små mengder fluor i det aller meste i naturen slik som frukt og grønnsaker. Dessuten har vi små mengder av fluor i det meste av brus og i en rekke andre matvarer.

Allikevel råder norske helsemyndigheter å gi fluortabletter (spesielt til barna), i tillegg til tannkrem og munnskyldevann.

Fluors historie er jo interessant (kan ta med denne linken nok en gang) "I 1940-1950'erne begyndte man for alvor at få brug for aluminium til flyvemaskinindustrien, og man brugte stenarten kryolit (Na3AlF6) og udskilte aluminium. Meget store, pengestærke og indflydelsesrige virksomheder, både i USA og Europa, som Aluminium Company of America (ALCOA), IG Farben i Tyskland, det engelske Imperial Chemical Industries (ICI), DuPont Standard Oil og flere andre gjorde alt hvad de kunne for at udnytte deres biprodukter og tjene penge på dem. Et af de mest besværlige biprodukter var fluor, som det var meget vigtigt at man fandt anvendelse for, idet det var meget dyrt og vanskeligt at deponere på grund af dets giftighed. Amerikansk storindustri konspirerede både før og efter anden verdenskrig, så det lykkedes at få tilladelse til at bruge det miljøfarlige fluor på anden måde, blandt andet som tilsætning til drikkevandet."

Her er forøvrig en tannlege som snakker om fluor: link

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...