Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest navnelapp
Skrevet

Dejá vu er at hjernen lurer deg, ja. Eg har også hatt veldig livaktige opplevingar av at dette har skjedd før, men det er ein forsinkelse i oppfattelsen i hjernen som gjer at ein opplevere det slik.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Vet du hva stakkars stakkars ekerilar, det er AKKURAT pga sånne som deg at jeg såvidt gadd å poste de tingene jeg har postet, jeg drømte om utøya DAGEN FØR/NATT TIL da det skjedde, og da det skjedde sa jeg til alle at det var rart fordi jeg drømte det inatt. Jeg har ikke NOE SOM HELST behov for å imponere noen med synskhet eller klarsynte drømmer, da ville jeg ikke postet som anonym på et nettforum. Sånne som deg er så TOTALT HJERNEVASKET at jeg faktisk angrer på at jeg fortalte om dypt personlige ting for å bli utsatt for BARNSLIG hets fra sånne som deg, joda jeg følte egentlig bare for litt ekstra oppmerksomhet idag og diktet opp alt sammen så jeg kunne gjøre meg interessant, lykke til videre med det fattige åndslivet ditt A4 inni den godt gjenspikra boksen din.

Dersom jeg hadde opplevd det du sier, vet du hva jeg hadde gjort da? Jeg hadde ikke snakket om det som anonym på diskusjoner på internett. Jeg hadde ført en logg! Jeg hadde skrevet ned alt jeg drømte hver morgen, og så hadde jeg lastet det opp på internett slik at det hadde sått klokkeslett og dato der. Dette hadde jeg fortsatt med i MINST et år! Jeg hadde skrevet ned hver eneste drøm og lastet opp! Og i ettertid så kunne jeg både sjekke hvor ofte jeg drømte noe som senere skjedde, og minst like viktig, jeg kunne dokumentere det. Resultatet av dette kunne være å redde mange liv og unngå store ulykker.

Dersom du hadde informasjon som kunne forhindre at 67 uskyldige mennesker ble drept, så synes jeg du skal gjøre noe med det, istedenfor å skryte av det i ettertid, uten noen form for dokumentasjon. Jeg synes det er direkte kvalmt å skulle prøve å få en slags oppmerksomhet på grunn av en slik tragedie. Du visste hva slags reaksjoner du får når du forteller historier av den typen du nettopp serverte. Og du visste at du ikke kunne dokumentere det. Og så skal du følre deg tråkket på nå, og innbille oss om at du er offeret?

Endret av Ekerilar
  • Liker 5
Skrevet

Ja jeg tror jeg skal slutte i jobben min og gi opp livet mitt generlt for å skrive ned alle drømmene mine på internett, tusen takk for tipset, at jeg ikke har tenkt på det før. Når det gjelder sånne drømmer så vet man jo ikke at man er sanndrømt før det faktisk skjer det man drømmer, man kan aldri vite hvilke drømmer som blir virkelighet.Jeg prøvde dessuten overhodet ikke å skaffe meg oppmerksomhet, jeg sa også at jeg ikke regnet meg selv som klartsynt, mitt poeng var det motsatt- at mine opplevelser ikke var spesielle og at mange mennesker opplever slikt.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Ja jeg tror jeg skal slutte i jobben min og gi opp livet mitt generlt for å skrive ned alle drømmene mine på internett, tusen takk for tipset, at jeg ikke har tenkt på det før. Når det gjelder sånne drømmer så vet man jo ikke at man er sanndrømt før det faktisk skjer det man drømmer, man kan aldri vite hvilke drømmer som blir virkelighet.Jeg prøvde dessuten overhodet ikke å skaffe meg oppmerksomhet, jeg sa også at jeg ikke regnet meg selv som klartsynt, mitt poeng var det motsatt- at mine opplevelser ikke var spesielle og at mange mennesker opplever slikt.

Dersom du drømte at en enorm bombe sprang i Oslo og at en ekstrem massaker skjedde på Utøya dagen før det skjedde, da burde du virkelig ta tak i det. Hadde dette skjedd med meg, så hadde livet mitt vært opp-ned nå. Det virker som det eneste du har gjort er å fortelle det er på internett.

Hvis det hadde skjedd med meg, så ville jeg automatisk følt en trang til å finne ut av dette her. Kommer det til å skje igjen? Finnes det et mønster? Du hevder selv at du sitter på en unik evne som kan redde kjempemange menneskeliv. Også sier du nå at du ikke vil ofre jobben og livet ditt for det? For å bruke 5 minutter hver morgen til å skrive ned noen linjer om hva du drømte? Det synes jeg er en skammelig holdning!

Det er omtrent som å si "jeg har muligheten til å redde mennesker, men jeg gidder ikke".

At mange mennesker opplever slik, har å gjøre med at milliarder av mennesker drømmer milliarder av drømmer hver natt. Det er helt umulig at ingen av disse drømmene ligner på hendelser som kommer til å skje dagen etter. Det er ren umulighet! Men så må du også se at majoriteten av drømmene er ren fantasi som ikke har noe å si for virkeligheten. Det som drømmes kommer aldri til å skje.

For eksempel så drømmer noen, hver eneste natt at den amerikanske presidenten blir drept. Dersom han blir drept, så kan du banne på at noen har drømt om det! Men det du ikke hører om, er alle gangene folk drømmer om det så lenge han lever.

Endret av Ekerilar
  • Liker 4
Gjest ms_kwang
Skrevet

om du lurer på sånne ting, hvorfor ikke bare kjøpe en tarot bok med kort, spå deg selv, trenger ikke å være klarsynt for å holde på med slike ting, start med numerologi, eller kjøp deg en bok om å hvordan lese linjene i hånda di..

man trenger absolutt ikke å gå til en klarsynt.

Om man ikke tror på de tingene jeg nevnte ovenfor, så har du lite tro på klarsynte.

Klart, 90% av de som utgir seg å være klarsynte er juks og bedrag, men så har du den lille ti prosenten, som faktisk er fakta..

Jeg kjenner noen, skulle gitt deg nummeret, men...de lærte seg opp til den evnen å bli klarsynt via tarotkort...så muligheten er der..

Men som sagt...

du må tro, for å få det til.

eier man ikke tro..

vel...da kommer man ikke langt! :D

Skrevet

om du lurer på sånne ting, hvorfor ikke bare kjøpe en tarot bok med kort, spå deg selv, trenger ikke å være klarsynt for å holde på med slike ting, start med numerologi, eller kjøp deg en bok om å hvordan lese linjene i hånda di..

Det er jo stort sett bare skrullinger som holder på med numerologi. Vil det ikke være bortkastede penger å kjøpe slike bøker? Hvilke fakta er det disse bøkene baserer seg på?

Klart, 90% av de som utgir seg å være klarsynte er juks og bedrag, men så har du den lille ti prosenten, som faktisk er fakta..

Hvor får du disse tallene fra? 90% juks og 10% ekte? Hva med de faktiske tallene? 100% juks. Det finnes ingen "10% som faktisk er fakta". Hvis de finnes, så vis fakta! Eller drar du disse tallene ut av ræva?

Men som sagt...

eier man ikke tro..

Det du sier her er at man må la seg lure for å bli lurt. Dersom du ikke er lettlurt, så blir du heller ikke lurt.

• Liker 2
Gjest ms_kwang
Skrevet

Det er jo stort sett bare skrullinger som holder på med numerologi. Vil det ikke være bortkastede penger å kjøpe slike bøker? Hvilke fakta er det disse bøkene baserer seg på?

Hvor får du disse tallene fra? 90% juks og 10% ekte? Hva med de faktiske tallene? 100% juks. Det finnes ingen "10% som faktisk er fakta". Hvis de finnes, så vis fakta! Eller drar du disse tallene ut av ræva?

Det du sier her er at man må la seg lure for å bli lurt. Dersom du ikke er lettlurt, så blir du heller ikke lurt.

Ja men du tror jo ikke da....

hvorfor svare når du ikke tror?

Jeg tror på det, men det betyr ikke at du skal tro på det samme som jeg gjør?

der er ok, bare kall meg skrulling, gærning osv osv, det får deg jo til å føle deg enda mye bedre, at du er bedre enn andre...

la oss ty til vitenskap, fordi det kan bevises..

Hvorfor skal JEG vise deg noe, som du ikke engang tror på??

Jeg kan ikke bevise noe som helst, selvom jeg legger fakta opp i trynet ditt, så kommer du uansett til å si " bare løgn,vrøvl,bløff" osv osv, selvom jeg beviser deg, så kommer du UANSETT ikke til å tro >.<

jeg gidder rett å slett ikke å vise deg noe som helst...

en person som deg som BARE tenker med ræva..

Å ikke åpner seg for andre ting!

Skrevet

Ja men du tror jo ikke da....

hvorfor svare når du ikke tror?

Jeg tror på det, men det betyr ikke at du skal tro på det samme som jeg gjør?

der er ok, bare kall meg skrulling, gærning osv osv, det får deg jo til å føle deg enda mye bedre, at du er bedre enn andre...

la oss ty til vitenskap, fordi det kan bevises..

Hvorfor skal JEG vise deg noe, som du ikke engang tror på??

Jeg kan ikke bevise noe som helst, selvom jeg legger fakta opp i trynet ditt, så kommer du uansett til å si " bare løgn,vrøvl,bløff" osv osv, selvom jeg beviser deg, så kommer du UANSETT ikke til å tro >.<

jeg gidder rett å slett ikke å vise deg noe som helst...

en person som deg som BARE tenker med ræva..

Å ikke åpner seg for andre ting!

Datamaskinen du skriver på, den fungerer uansett om du tror eller ikke. Mobiltelefonen ringer uansett om du tror eller ikke. Men synskhet, det fungerer bare hvis man tror?

Jeg svarer, fordu du sier at det fungerer. Dersom det fungerer, så fungerer det. Dersom det er fakta så er det fakta. Uavhengig av tro. Dersom du legger frem fakta, så er jeg villig til å endre standpunkt. Problemet for din sak er at det så langt ikke finnes noen fakta. Mange har prøvd, men stort sett det eneste som blir brukt er anekdoter fra ukonrollerte omgivelser. Og det er vel ikke dette du kaller fakta?

Jeg tror at solen er en gudinne som blir dradd av en vogn over himmelen. Men jeg sier ikke dette i en diskusjon som om det var fakta. Hvis jeg skulle si noe så sprøtt, så måtte jeg sørge for å bevise at det var fakta. Det jeg derimot kan si, er at solen er gass som fusjonerer.

• Liker 2
Gjest ms_kwang
Skrevet

Datamaskinen du skriver på, den fungerer uansett om du tror eller ikke. Mobiltelefonen ringer uansett om du tror eller ikke. Men synskhet, det fungerer bare hvis man tror?

Jeg svarer, fordu du sier at det fungerer. Dersom det fungerer, så fungerer det. Dersom det er fakta så er det fakta. Uavhengig av tro. Dersom du legger frem fakta, så er jeg villig til å endre standpunkt. Problemet for din sak er at det så langt ikke finnes noen fakta. Mange har prøvd, men stort sett det eneste som blir brukt er anekdoter fra ukonrollerte omgivelser. Og det er vel ikke dette du kaller fakta?

Jeg tror at solen er en gudinne som blir dradd av en vogn over himmelen. Men jeg sier ikke dette i en diskusjon som om det var fakta. Hvis jeg skulle si noe så sprøtt, så måtte jeg sørge for å bevise at det var fakta. Det jeg derimot kan si, er at solen er gass som fusjonerer.

Don't feed the troll....

Gjest ms_kwang
Skrevet

Å forresten...

Du hører ikke helt til her Ekerilar...

hvorfor skal de fleste menn krangle å egle seg til på forum, som består mest av kvinner?

Håper du å få deg noe her, er det derfor du skal krangle på alt mulig?

Menn som deg, er tragiske folk, som absolutt må krangle på hver eneste liten ting.

Å hvorfor er du aktiv på så og si BARE religion og livssyn?

Bare for å krangle med folk eller?

Slik at DU kan føle deg glad etterpå?

Slik at du kan snakke med dine venner etterpå " Herre...kvinnfolk er så rare blablabla"

Ja vi er rare og så da?

Kvinner er fra Venus, Menn er fra mars veit du..

Vet du ikke at det du skriver kan såre andre folk her?

Selvom de bruker AB, så sårer det følelser til folk

Har du ikke lært deg å respektere andres sine svar?

Istede for å krangle på det.

Kan du ikke bare la ting være som det er, istedet for å trolle på alle trådene??

Uansett hva du sier, så holder jeg fast på min tro,

å hadde jeg giddet, så hadde jeg Gannet på deg i tillegg,

men jeg orker ikke.

Fordi du er ikke verdt det!

sorry veldig offtopic!

men slike mennesker irriterer meg!

Skrevet (endret)

Beklager at jeg såret deg. Jeg er ikke noe troll. Jeg liker å diskutere, særlig når det gjelder det jeg er uenig i.

Vil du ha et forum der du kan si det du vil, uten at noen skal få stille spørsmål eller være kritiske? Skal religionsforumet være fritatt for fornuft og virkelighet? Skal det være et forum hvor fantasi skal flyte fritt?

Eller skal vi holde beina på bakken også her?

Dersom du sier noe, du sier at det er fakta, at verden er slik og slik. Men når noen spør "hvorfor det?" så kan du ikke føle deg krenket. Mennesker irriterer også meg. Særlig mennesker som påstår utrolige ting og sier det er fakta, men som nekter å forsvare sine uttalelser.

Så derfor velger jeg bare å si:

-Hvorfor er det slik du sier det er? Hvordan kan 10% være synske? Hvordan kan det fungere i virkeligheten?

Endret av Ekerilar
  • Liker 2
Skrevet

Dette handler som regel ikke om å tro eller ikke tro, men å få sin eventuelle ikke-tro motbevist pga. bevis. Det er på denne måten jeg, og mange andre har innsett at det eksisterer realiteter ut ifra et litt bredere perspektiv enn hva man før hadde trodd.

Enkelte mener at de som "går utenfor bobla" og tenker selv samt baserer ting på egne erfaringer, er "skrullinger", dem om det - men mange "skrullinger" har det vært som i ettertid har blitt hyllet som genier.

Alle skal til 'døden' uansett, så alle vil jo oppdage ting for en dag, derfor er det kanskje dumt å krangle om hvorvidt man tror eller ikke tror i mellomtiden. Det er greit med sakelig diskusjon og aller helst litt utveksling av erfaringer, slik at man kan lære litt av hverandre ...(?) Og for å i det hele tatt ha et ønske om å lære mer, uansett hva det gjelder, må man helst selvsagt være åpen for å utvide sine livssyn.

Det er jo svært mye informasjon ute om relaterte temaer, blant annet har vi til og med tv-serier om 6. sans (klarsynthet), samt dokumentarer om nær-døden opplevelser, ect ect. Den som er interessert i faktiske tema må jo gjerne undersøke dette nøyere og gjør dette ut i fra sin egen frie vilje. Nettet er tilgjengelig for de fleste av oss som sitter her skulle man tro. Jeg synes da vi har kommet langt her i landet siden den gang de med evner ble brent på bålet.

Men sier som Bob Dylan: "Ikke kritiser det du ikke kan forstå".

Forresten, dersom noen vil se bilder av ånder og slikt "skrull" som jeg og en del andre tror på er det bare å sjekke alternativt nettverk, her har jeg blant annet lagt ut noen av mine egne bilder.

For de som ikke har bruker der er det f.eks. bare å sjekke ut LINK for noen bilder og slikt. Grunnen til at jeg nevner dette med ånder (altså "døde" mennesker) er at de fleste som åpner opp for sitt klarsyn ser etter hvert at det noen litt flere virkeligheter enn kun vår materielle/fysiske også.

Uansett, få snakker om det blant "hvem-som-helst" da det er et tabu tema i samfunnet generelt. Religiøse mener vi er demonbesatt, ateister mener vi er skrullinger.

• Liker 1
Skrevet

man trenger absolutt ikke å gå til en klarsynt.

Om man ikke tror på de tingene jeg nevnte ovenfor, så har du lite tro på klarsynte.

Jeg kjenner noen, skulle gitt deg nummeret, men...de lærte seg opp til den evnen å bli klarsynt via tarotkort...så muligheten er der..

Men som sagt...

eier man ikke tro..

Vel, tarotkortene funker ikke uten en stor dose intuisjon, så det er ikke noe man bare kan lære seg via en bok. Det er nok lettere for de som har hatt disse egenskapene siden barnsben av, enn de som begynner å utforske dette i voksen alder, vil jeg tro.

Skrevet

Forresten, dersom noen vil se bilder av ånder og slikt "skrull" som jeg og en del andre tror på er det bare å sjekke alternativt nettverk, her har jeg blant annet lagt ut noen av mine egne bilder.

For de som ikke har bruker der er det f.eks. bare å sjekke ut LINK for noen bilder og slikt.

Jeg var inne på linken din og så ingen bilder med ånder og skrull...?

• Liker 1
Skrevet

Det eneste jeg lærer av andre her, er at hjernen ikke er et nøyaktig instrument man kan stole 100% på.

• Liker 3
Skrevet

Jeg var inne på linken din og så ingen bilder med ånder og skrull...?

Du kan ikke ha sett nøye etter..? ;-) Energier/ånder sees som oftest ikke som menneskelige skikkelser på bilder, da de er i energiform. Åndelig nærvær vises ofte som såkalte orber på bilder. Har man et kraftig nærvær kan man også få bilder av en kraftig røyklignende masse, denne ser ikke ut som vanlig røyk men har som regel fargeskjær.

Skrevet

Det eneste jeg lærer av andre her, er at hjernen ikke er et nøyaktig instrument man kan stole 100% på.

... der lærte du langt mer enn du tror, meditasjon og "6. sans" går faktisk mye på det å droppe å tenke for mye. Tankene om hvordan du ser virkeligheten (vs dine meninger osv) fungerer ofte som skylapper for disse evnene.

Vår virkelighetsoppfatning er basert på våre erfaringer i dette liv, og våre tanker rundt det. Slik sett er man gjerne ubevisst fanget i sitt eget tankemønster - og man vil ikke tro på noe annet enn sin forestilling, ikke en gang hvis man har det rett forran øynene. Som et eksempel kan man ta religiøs overbevisning, fanatisk ateisme kan jo godt sammenlignes.

For å oppnå "6. sans"/aktivering av konglekjertelen altså "3. øye" (pineal gland på engelsk), kan det lønne seg å meditere, bruke pusteteknikker og stilne tankekjøret så godt man kan. Det vil også være lurt å unngå fluor.

Man blir lett deprimert når "3. øyet" ikke er særlig i bruk, - man vil gjerne da kun ha nederste chakraer i bruk, noe som fører til at man blir både egoistisk, pessimistisk og det som fører med.

Det er en vel dokumentert sak at meditasjon gir mange helsefordeler, og dette blir mer og mer populært. Man vil generelt bli et lykkeligere menneske om man føler litt også, i stede for å bare tenke. Undertrykte følelser skaper de fleste sykdommer. For mange er det umulig å koble ut av sin alminnelige hverdag pga stress, masse tanker ect og alt det fører med seg, og her kan meditasjon være en god begynnelse (uavhengig av om man ønsker å oppnå gevinster slik som å åpne sin intuisjon/"6. sans" eller ikke).

Skrevet

Det vil også være lurt å unngå fluor.

Unngå fluor? Kvifor..?

• Liker 2
Skrevet

Unngå fluor? Kvifor..?

Det skader pineal gland området i hjernen (og er også skadelig på mange andre måter).

:-)

Skrevet

Epifysen styrer døgnrytmen og påvirker kroppen i forhold til årstidene. Det har ingenting med 6. sans eller slikt tull. Hvorfor blander du inn biologi?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...