straamann Skrevet 6. august 2011 #1 Skrevet 6. august 2011 (endret) Jeg har gått på antidepressiva (cipralex) i 5 år, etter noen episoder med panikkanfall der legen skrev ut en respet for å "bli kvitt meg". Jeg satser på å slutte med medisinen snarest, men det tar tid da det må skje svært gradvis for å unngå bivirkninger. Det er en kjent sak at antidepressiva kan påvirke potensen og sexlyst, men nå har jeg gått så lenge på disse medisinene at jeg ikke vet/husker om de påvirker ereksjonen min negativt. Noen menn som ikke har opplevd potensproblemer etter bruk av antidepressiva? Det er noen år siden sist forhold jeg var i, da hadde jeg noen episoder med ereksjonssvikt, men jeg tror dette var mest psykisk. Jeg har nemlig ingen problem med ereksjon når jeg onanerer, og får gjerne ereksjon i situasjoner det ikke passer seg også. Imidlertid har jeg sjelden morgenbrød, men det er vel fordi jeg pleier å tømme meg ganske grundig på kvelden. Endret 6. august 2011 av straamann
AnonymBruker Skrevet 6. august 2011 #2 Skrevet 6. august 2011 Jeg har gått på antidepressiva (cipralex) i 5 år, etter noen episoder med panikkanfall der legen skrev ut en respet for å "bli kvitt meg". Jeg satser på å slutte med medisinen snarest, men det tar tid da det må skje svært gradvis for å unngå bivirkninger. Det er en kjent sak at antidepressiva kan påvirke potensen og sexlyst, men nå har jeg gått så lenge på disse medisinene at jeg ikke vet/husker om de påvirker ereksjonen min negativt. Noen menn som ikke har opplevd potensproblemer etter bruk av antidepressiva? Det er noen år siden sist forhold jeg var i, da hadde jeg noen episoder med ereksjonssvikt, men jeg tror dette var mest psykisk. Jeg har nemlig ingen problem med ereksjon når jeg onanerer, og får gjerne ereksjon i situasjoner det ikke passer seg også. Imidlertid har jeg sjelden morgenbrød, men det er vel fordi jeg pleier å tømme meg ganske grundig på kvelden. Går på cipralex jeg også. Mistet ereksjonen min kort tid etter at jeg startet, og har egentlig hatt ereksjon færre enn 5-6 ganger på over et år, og hver ereksjon har vart i under minuttet...
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2011 #3 Skrevet 6. august 2011 Da jeg gikk på antidepressiva så hadde jeg aldri ereksjonsproblemer. Men jeg opplevde at jeg hadde vanskeligheter med å få utløsning. I tillegg så kan antidepressive gjøre en steril, så det gjelder å være forsiktig med bruk av disse medikamentene.
Gjest aMan4U Skrevet 6. august 2011 #4 Skrevet 6. august 2011 Har gått på Cipralex i ca 3 år nå. Må først få si at dette er en meget god medisin som gir en overskudd, humør og energien tilbake. Merket ikke noe særlig ereksjonssvikt, men det tar lengre tid før jeg får utløsning og det kan være en fordel siden jeg normalt kom før konen. Nå holder jeg ut mye lenger. At en ikke får morrabrø lenger har også noe med alderen å gjøre. Dessuten henger ereksjonsevne mye sammen med: vekt/overvekt, røyking, alkoholbruk, alder som nevnt, om en holder seg i form, stress og sikker mye mer. Vi menn tror jo lett vi skal ha like ofte stå som da vi var 16 når vi har passer 40. Beklager folkens - Sånn er det ikke.
straamann Skrevet 6. august 2011 Forfatter #5 Skrevet 6. august 2011 Har gått på Cipralex i ca 3 år nå. Må først få si at dette er en meget god medisin som gir en overskudd, humør og energien tilbake. Merket ikke noe særlig ereksjonssvikt, men det tar lengre tid før jeg får utløsning og det kan være en fordel siden jeg normalt kom før konen. Nå holder jeg ut mye lenger. At en ikke får morrabrø lenger har også noe med alderen å gjøre. Dessuten henger ereksjonsevne mye sammen med: vekt/overvekt, røyking, alkoholbruk, alder som nevnt, om en holder seg i form, stress og sikker mye mer. Vi menn tror jo lett vi skal ha like ofte stå som da vi var 16 når vi har passer 40. Beklager folkens - Sånn er det ikke. Trist å lese om dere som nesten har mistet ereksjonen helt. Men fint å høre din erfaring også, at du synes medisinen har virket og at den eneste "egentlige" bivirkninge for ditt vedkommende er at det tar noe lengre tid å komme. Personlig har jeg ingen problemer med ereksjonen så lenge jeg slapper av og får nok stimulans. Var sammen med en dame som var virkelig dårlig på oralsex, og da mistet jeg ereksjonen i munnen hennes.... haha! Det kan ha noe å gjøre med hennes teknikk, pluss at jeg var litt "mettet". Når man har gått noen dager uten utløsning, så får jeg ereksjon rett som det er, til tross for at jeg går på cipralex.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2011 #6 Skrevet 7. august 2011 Brukte Fontex i ca 3 år. Ingen slike problemer. Fikk en forståelse av at det er viktig med riktig medisin i forhold til typen depresjon/problemer, og det finnes "et hav" av ulike medisiner. Det gjør at en er prisgitt fagkunnskapene til den som skriver ut resepten. I mitt tilfelle var det en lege med spesialistkompetanse (psykiater), og han kunne det med medisiner. Dessuten var medisiner ikke eneste behandlingsform, men akkurat det tror jeg ikke i seg selv var avgjørende. Min erfaring er at en skal være oppmerksom på problemet uten å overvurdere det.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2011 #7 Skrevet 7. august 2011 Min mann går på Cipralex men har ikke minstet potensen.Har kun vært et tilfelle der han faktisk ikke fikk orgasme,men ingen andre ting enn det .Han har like mye lyst som før og får ereksjon like fort. Om sexlivet lider mye ,ville jeg tatt dette opp med legen,det kan være dosejustering eller andre medisiner som kan virke bedre. Poster som AB her
straamann Skrevet 9. august 2011 Forfatter #8 Skrevet 9. august 2011 Hadde massiv ereksjon i hele går formiddag :gjeiper: O lykke, tror ikke cipralexen er noe problem for meg likevel.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2011 #9 Skrevet 9. august 2011 En kamerat har gått noen mnd på antideppresiva, vet ikke hvilket merke det er snakk om. Men han sier han ikke har ereksonsproblemer, men derimot problemer med å få orgasme.
straamann Skrevet 9. august 2011 Forfatter #10 Skrevet 9. august 2011 En kamerat har gått noen mnd på antideppresiva, vet ikke hvilket merke det er snakk om. Men han sier han ikke har ereksonsproblemer, men derimot problemer med å få orgasme. Ingen orgasmeproblemer her, men det kan ta ganske lang tid sammen med partner. Noe som ikke trenger å være en ulempe. :gjeiper:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå