Gå til innhold

Forbanna Lindorff-faen..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Herregud jeg er så forbanna akkurat nå.. Må bare KLAGE LITT!!!!!

At ikke Lindorff bare kan se LITT igjennom fingrene på ting..

Jeg er pliktoppfyllende økonomisk, har aldri fått en purregebyr før, for ikke å snakke om en inkasso!!

Så får jeg to regninger i posten som jeg trodde jeg hadde betalt. Jeg betaler jo alle regninger. Dette var en purring hvor det stod at "om du har betalt kan du se bort fra denne purringen". Okei tenker, jeg, den er betalt.

Så er det midt i fellesferien, og jeg er innom for å hente posten min før vi reiser videre til neste destinasjon. Da har jeg fått en inkassovarsel, og dette er på en fredag. Vi reiser, og jeg betaler regningen når vi kommer hjem den onsdagen. Fristen for regningen var den mandagen, men vi hadde ikke med PC og befant oss langt inne i Sunnmøre hvor det ikke engang er 3G-nett..

Regningen blir betalt, og jeg glemmer det.

Plutselig får jeg inkasso på BEGGE regningene, dobbel sum..! Jeg snakker med kjærringa på Lindorff, og hun sier jeg må betale det fordi jeg ikke hadde betalt inkassovarselen fort nok. Denne hadde de sendt ut MIDT I FELLESFERIEN, og jeg hadde betalt den før de hadde fått sendt ut brevet til og med! Jeg forklarer på en grei måte at jeg var på ferie, at det var midt i fellesferien og at jeg betalte så fort jeg fikk mulighet.. Men neida, kjærringa sier med en spydig tone at "regninger kommer selv om du er på ferie skjønner du".

Jævla fitte. Man trenger ikke å være spydig!!!!! Og hvorfor i HELVETE kan de ikke se imellom fingrene på slike ting??????? Har virkelig ikke råd til dette, jeg har en liten en som begynner i barnehage nå og trenger matbokser og regnklær og barnehagesekk og nye sko... FAEN!!! :tristbla: :tristbla: :tristbla:

Kan ikke noen få meg til å føle meg litt bedre da, har lyst til å SKRIKE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du skal prøve å få orden på økonomien din? Og ærlig talt - slik omtaler man virkelig ikke andre mennesker. Vask munnen din med grønnsåpe!

Endret av Rosalie
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på kundeservice selv og vet hvordan dette fungerer. Mitt bidrag er: Slutt og klag, betal regninger og ikke forvent at alt skal snurre rundt deg. Du fikk varslene, godta at sånn er det. Om alle skulle få ekstra sjanser, alle skulle få sett igjennom "fingrene", hvordan i alle dager skulle det da ha gått?

Virker som det er vanskelig for mange å forstå. Det er ikke Lindorf sin skyld at du ikke betalte, og det er iallefall IKKE "kjerringa" du snakket med sin feil. Så å kalle henne noe slikt fordi hun gjør jobben sin syns jeg er ynkelig.

Endret av hederlig
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo betalt den ene?! Da trekker du fra det som er betalt og betaler resten.

Feil kan alle gjøre, men det er vel strengt tatt ikke dama på Lindorff sin feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fellesferie eller ikke, er jo din feil at du ikke har betalt. Hvis alle "jammen jeg glemte, jeg trodde, ja men ja men" skulle godtas som unnskyldinger da hadde jo ingenting fungert.

Forstår at det er frustrerende, men her må du bare være frustrert med deg selv og ikke skylde på andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo betalt den ene?! Da trekker du fra det som er betalt og betaler resten.

Feil kan alle gjøre, men det er vel strengt tatt ikke dama på Lindorff sin feil.

TS her

Nei, begge er betalt. Jeg skjønner at jeg må betale, men det er da faen ikke nødvendig å være så spydig mot folk som prøver å forklare sine feil! For det var en ærlig feil, og jeg har aldri fått så mye som en purregebyr før..

Nei, kjærring. Hu kan faenmeg ringe sjefen sin og be om et kurs i kundebehandling og empati. Man latterliggjør ikke kundene på den måten der, eller ser ned på dem.

Jeg ville ikke hatt problemer med å betale regningene om kjærringa ikke hadde sukket og kommer med "ja men hvis du hører på hva jeg sier"-taler som om jeg er tilbakestående. Man latterliggjør ikke folk som allerede er i en sårbar situasjon.

Kjærring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her

Nei, begge er betalt. Jeg skjønner at jeg må betale, men det er da faen ikke nødvendig å være så spydig mot folk som prøver å forklare sine feil! For det var en ærlig feil, og jeg har aldri fått så mye som en purregebyr før..

Nei, kjærring. Hu kan faenmeg ringe sjefen sin og be om et kurs i kundebehandling og empati. Man latterliggjør ikke kundene på den måten der, eller ser ned på dem.

Jeg ville ikke hatt problemer med å betale regningene om kjærringa ikke hadde sukket og kommer med "ja men hvis du hører på hva jeg sier"-taler som om jeg er tilbakestående. Man latterliggjør ikke folk som allerede er i en sårbar situasjon.

Kjærring.

Jeg er sikker på at det er en grunn til at hun sa dette.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud jeg er så forbanna akkurat nå.. Må bare KLAGE LITT!!!!!

At ikke Lindorff bare kan se LITT igjennom fingrene på ting..

Jeg er pliktoppfyllende økonomisk, har aldri fått en purregebyr før, for ikke å snakke om en inkasso!!

Så får jeg to regninger i posten som jeg trodde jeg hadde betalt. Jeg betaler jo alle regninger. Dette var en purring hvor det stod at "om du har betalt kan du se bort fra denne purringen". Okei tenker, jeg, den er betalt.

Så er det midt i fellesferien, og jeg er innom for å hente posten min før vi reiser videre til neste destinasjon. Da har jeg fått en inkassovarsel, og dette er på en fredag. Vi reiser, og jeg betaler regningen når vi kommer hjem den onsdagen. Fristen for regningen var den mandagen, men vi hadde ikke med PC og befant oss langt inne i Sunnmøre hvor det ikke engang er 3G-nett..

Regningen blir betalt, og jeg glemmer det.

Plutselig får jeg inkasso på BEGGE regningene, dobbel sum..! Jeg snakker med kjærringa på Lindorff, og hun sier jeg må betale det fordi jeg ikke hadde betalt inkassovarselen fort nok. Denne hadde de sendt ut MIDT I FELLESFERIEN, og jeg hadde betalt den før de hadde fått sendt ut brevet til og med! Jeg forklarer på en grei måte at jeg var på ferie, at det var midt i fellesferien og at jeg betalte så fort jeg fikk mulighet.. Men neida, kjærringa sier med en spydig tone at "regninger kommer selv om du er på ferie skjønner du".

Jævla fitte. Man trenger ikke å være spydig!!!!! Og hvorfor i HELVETE kan de ikke se imellom fingrene på slike ting??????? Har virkelig ikke råd til dette, jeg har en liten en som begynner i barnehage nå og trenger matbokser og regnklær og barnehagesekk og nye sko... FAEN!!! :tristbla: :tristbla: :tristbla:

Kan ikke noen få meg til å føle meg litt bedre da, har lyst til å SKRIKE!

Tror man skal få 2 purringer før innkassovarsel?

Dessuten har du jo betalt grunnbeløpet på regninga, så da er det vel bare de ekstra rentene/gebyret som kom i tillegg på innkassoregninga du trenger å betale :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gebyrene må du nok betale og generelt sett er jeg enig med deg i at spydighet hører ingensteds hjemme.

Hva forsøkte du å oppnå med samtalen? Reduksjon eller sletting av gebyr, eller klarhet i hvor mye du skulle betale? Hvis hun oppfattet deg som en som tror at en forklaring sletter forpliktelsen har hun muligens tenkt at "teskje-metoden" må brukes.

Ikke bruk energi på det, gjort er gjort, betal og glem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikker på at det er en grunn til at hun sa dette.

TS her

Nei, jeg har såppas selvinnsikt at jeg vet når folk er unødvendig spydige og nedlatende. Hvis ikke ville jeg ikke reagert så sterkt. Alt jeg prøvde var å forklare henne situasjonen.

"Heldigvis" er å skrive stygge innlegg på forum det eneste jeg tør når det kommer til å bli forbanna på folk. Skulle ønske jeg hadde guts nok til å si ifra når folk oppfører seg unødvendig spydig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har gjort en feil. Lær av den og gå videre...

(Og om du snakket til Lindorff slik som du skriver her på KG, så er det kanskje ikke så merkelig at du får "dårlig kundebehandling").

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gebyrene må du nok betale og generelt sett er jeg enig med deg i at spydighet hører ingensteds hjemme.

Hva forsøkte du å oppnå med samtalen? Reduksjon eller sletting av gebyr, eller klarhet i hvor mye du skulle betale? Hvis hun oppfattet deg som en som tror at en forklaring sletter forpliktelsen har hun muligens tenkt at "teskje-metoden" må brukes.

Ikke bruk energi på det, gjort er gjort, betal og glem.

TS her

Først prøvde jeg å forklare og høre om det var mulig å få den slettet, men når jeg skjønte at hun ikke hadde tenkt å høre på hva jeg sa, men avbrøt meg og kom med "barnespråk" til meg, så prøvde jeg litt mer irritert å høre hvor mye jeg egentlig skulle betale siden jeg allerede hadde betalt selve regningen.. Men neida, hun sa jeg skulle betale hele beløpet på begge. Inkompetente kjærring. Prøvde å forklare henne hva jeg mente, men hun bare fortsatte å være spydig med overdreven "hvis du hører på hva jeg SIER"-prat og åpenlys himling med øynene..

Jeg måtte bare legge på, jeg ble helt på gråten, for hun ville virkelig ikke møte meg i det heletatt uansett hva jeg sa..

Jeg er vel egentlig ikke forbanna fordi jeg måtte betale, selv om det er surt, men man skal da for faen ikke være spydig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Man skal få en purring før man får inkassovarsel. Man skal få inkassovarsel før saken faktisk går til inkasso. Har saken først gått til inkasso er salærer allerede påløpt. Er man så grauta dum at man overser et inkassovarsel uten å sjekke om regningen er betalt så er det ikke damen på inkassoselskapet sin feil at det påløper kostnader.

Alle vet at det er juli og fellesferie. Inkludert trådstarter. Det tar vanligvis 14 dager fra regningen er forfalt til det kommer purring og det skal gå minst 7 nye dager etter purringen før inkassovarselet kommer. Mao. har trådstarter tenkt med rævva og oversett regningen i over en måned og så skylder hun på fellesferien og inkassobyrået når det går galt.

Ingen sympati.

Hvis språkbruken pr telefon var i nærheten av det som er skrevet i denne tråden så er det jo ikke rart at damen på inkassobyrået blir nedlatende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har gjort en feil. Lær av den og gå videre...

(Og om du snakket til Lindorff slik som du skriver her på KG, så er det kanskje ikke så merkelig at du får "dårlig kundebehandling").

TS her

Selvfølgelig gjorde jeg ikke det, jeg snakker ikke slik til folk. Derfor skriver jeg heller anonyme innlegg på KG :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

Selvfølgelig gjorde jeg ikke det, jeg snakker ikke slik til folk. Derfor skriver jeg heller anonyme innlegg på KG :P

Hvorfor måtte hun be deg høre etter hvis stille og fredlig la frem saken for så å lytte på hva hun hadde å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal få en purring før man får inkassovarsel. Man skal få inkassovarsel før saken faktisk går til inkasso. Har saken først gått til inkasso er salærer allerede påløpt. Er man så grauta dum at man overser et inkassovarsel uten å sjekke om regningen er betalt så er det ikke damen på inkassoselskapet sin feil at det påløper kostnader.

Alle vet at det er juli og fellesferie. Inkludert trådstarter. Det tar vanligvis 14 dager fra regningen er forfalt til det kommer purring og det skal gå minst 7 nye dager etter purringen før inkassovarselet kommer. Mao. har trådstarter tenkt med rævva og oversett regningen i over en måned og så skylder hun på fellesferien og inkassobyrået når det går galt.

Ingen sympati.

Hvis språkbruken pr telefon var i nærheten av det som er skrevet i denne tråden så er det jo ikke rart at damen på inkassobyrået blir nedlatende.

TS her

Hvis du leser innlegget skikkelig så ser du at jeg trodde jeg hadde betalt regningen (hva som har skjedd vet jeg ikke, men regningene ligger merket "betalt" i betalt-bunken), og jeg fikk en purre-regning hvor det står "overse denne purringen om regningen allerede er betalt". Det gjorde jeg, fordi jeg trodde den var betalt. Så gikk det en tid og jeg tenkte naturligvis ikke mer over det, før jeg fikk en inkassovarsel i posten mens jeg var på ferie. Denne tok jeg med meg på ferie, og betalte den med en gang jeg fikk mulighet (tilgang på internett og pc). Den ble altså ikke oversett, den ble betalt, men det 2 dager for sent fordi jeg var på ferie.

Inkassoen fikk jeg etterpå, og brevet var sendt ut etter at jeg hadde betalt regningen.

Ingen regninger ble oversett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man skal få en purring før man får inkassovarsel. Man skal få inkassovarsel før saken faktisk går til inkasso. Har saken først gått til inkasso er salærer allerede påløpt. Er man så grauta dum at man overser et inkassovarsel uten å sjekke om regningen er betalt så er det ikke damen på inkassoselskapet sin feil at det påløper kostnader.

Alle vet at det er juli og fellesferie. Inkludert trådstarter. Det tar vanligvis 14 dager fra regningen er forfalt til det kommer purring og det skal gå minst 7 nye dager etter purringen før inkassovarselet kommer. Mao. har trådstarter tenkt med rævva og oversett regningen i over en måned og så skylder hun på fellesferien og inkassobyrået når det går galt.

Ingen sympati.

Hvis språkbruken pr telefon var i nærheten av det som er skrevet i denne tråden så er det jo ikke rart at damen på inkassobyrået blir nedlatende.

Det varmer ett kundeservicehjerte og lese slikt, kunne ønske flere klarte å se sammenhengen og ikke skylde på "alle andre".

Damen som sitter på Lindorf er nok vant til å høre mange dumme unnskyldninger i tillegg, siden det faktisk kun omhandler den delen av kundeservice jeg hater mest: penger og faktura. Ingen områder på kundeservice er verre enn akkuratt det. Man får aldri surere kunder enn de som er sinte på grunn av kostnader. Takk og lov for at jeg ikke jobber på Lindorf.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor måtte hun be deg høre etter hvis stille og fredlig la frem saken for så å lytte på hva hun hadde å si?

Fordi jeg prøvde å forklare at jeg hadde betalt regningen, og lurte på hva jeg da måtte betale av summen. I stedet for å la meg snakke ferdig kom jeg gang på gang kun fram til at "jeg har betalt regningen" før hun gang på gang avbrøt med "hvis du hører på hva jeg SIER så betalte du den FOR SENT!".. Når poenget mitt var at jeg lurte på hvor mye jeg skyldte i mellomlegg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte Lindorf for en mnd tid siden, og jeg fikk samme krasse nedlatende svar fra en kundebehandler.

Jeg var langt ifra spydig, hadde en fin tone i stemmen, dog en trist en siden jeg var helt fortvilet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

Hvis du leser innlegget skikkelig så ser du at jeg trodde jeg hadde betalt regningen (hva som har skjedd vet jeg ikke, men regningene ligger merket "betalt" i betalt-bunken), og jeg fikk en purre-regning hvor det står "overse denne purringen om regningen allerede er betalt". Det gjorde jeg, fordi jeg trodde den var betalt. Så gikk det en tid og jeg tenkte naturligvis ikke mer over det, før jeg fikk en inkassovarsel i posten mens jeg var på ferie. Denne tok jeg med meg på ferie, og betalte den med en gang jeg fikk mulighet (tilgang på internett og pc). Den ble altså ikke oversett, den ble betalt, men det 2 dager for sent fordi jeg var på ferie.

Inkassoen fikk jeg etterpå, og brevet var sendt ut etter at jeg hadde betalt regningen.

Ingen regninger ble oversett.

Men det hjelper ikke å tro. Du skulle gått inn på nettbanken din og sjekka at regninga var betalt (noe den ikke var). For øvrig finnes det internettkafeer og slikt på de aller fleste steder nå, så du kunne fint betalt regningen i løpet av ferien. Om du hadde giddet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...