Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nokon som såg/høyrde han i går! Gler meg allereie til finalen eg... :D

Eg veit eg har omtalt han før her, og ja - kjenner han bittelitt, men det er ikkje difor eg skryt så fælt - synst berre han er ei av dei største norske stemmene eg har høyrt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hørte på og synes han var veldig flink! Men så ELSKER jeg O helga natt også da...

Skrevet

Jeg så på jeg..... og jeg ga han min stemme!

Han hadde en praktfull, flott stemme. :digge:

Skrevet

Han sang helt vidunderlig!! Satt med tårer i øynene jeg :oops: .

Skrevet
Han sang helt vidunderlig!! Satt med tårer i øynene jeg :oops: .

Jeg og.

Han var utrolig flink!

Dessuten elsker jeg den sangen.......

Skrevet

Hva syntes dere om de første da?

Gjest Anonymous
Skrevet
Hva syntes dere om de første da?

Bandet? Stilig melodi, flinke til å spille og bra vokal med utstråling. Jeg hadde sansen! Han kloningen av Jussi Björling fikk jeg ikke sett, og uansett kaster jeg aldri bort penger på slike avstemminger.

Skrevet

Jeg vet ikke, jeg. Joda, han sang flott, og hadde veldig bra kontroll over registeret. Men han sang litt flatt, han benyttet ikke dynamikken før på den aller siste frasen der alle forventer det. Det var en litt tam versjon av den flotte sangen. Jeg tipper at han har mye mer inne.

Men jeg skjønte helt fra introduksjonen at han kom til å vinne TV-seernes stemmer. En av våre mest kjære julesanger, i slutten av november, når det er et år siden sist og vi ikke har rukket å bli lei av den enda....det måtte jo bare bli slik.

Jeg synes det var veldig bra at harpespilleren fikk en god slump, det ligger ufattelig mange treningstimer bak for å bli så dyktig. Dessuten er det en dyr hobby, en ny harpe koster mer enn det han fikk. I tillegg er det et instrument det finnes få som spiller på profesjonelt nivå i Norge (tror det er tre), så det finnes muligheter i fremtiden.

Det var trist at ikke bandet fikk mer penger. De fikk jo knapt nok til å lage en decent demo, de fortjente mer. Utstråling, spilleglede, moro med egne sanger.

For å ta dem alle: Solisten som var nummer tre - jeg kjenner minst ti stykker som kunne sunget den sangen minst like bra.

Helt til slutt - jeg stemte ikke på noen...boikotter kombinasjonen TV/SMS så ofte jeg kan.

Skrevet

Jeg synes både syngedama og bandet var blottet for utstråling.

De hadde mange fakter og så veldig kule ut, men det virket tilgjort.

Skrevet

Rein Alexsander var virkleig bra. Har bare en liten ting å utsette på ham, eller faktisk to, han må holde frasene litt lenger, merket det særlig på slutten av sangen, og han bør dempe vibben litt bitte grann. Forresten, harpespillleren var hetl fryktelig synes jeg. Harpe er et av de nydeligste instrumentene jeg vet, men han var ikke særlig flink, enkelt og greit.

Skrevet

Ville berre tipse om at Rein skal vere 'Tett på nett' på torsdag - send inn spørsmål her. :wink:

Skrevet

Jeg synes han sang helt utrolig bra!! Må innrømme at jeg som oftest ikke er særlig glad i "opera-stemmer", eller hva man skal kalle det :wink: , men jeg fikk altså helt gåsehud av å høre han synge O Helga natt - det var en mektig opplevelse rett og slett!! Håper å høre mer fra han ja :wink:

Skrevet

...minner om at i kveld er det finale!

Rein skal synge 'Nella fantasia' (Også kjent som Gabriels oboe).

Skrevet

Hva synes dere om de andre da?

Hun Enya-dama fra sørlandet synes jeg var kjempeflink. Hun dansedama var.. vel, overrasket meg at hun kom i finalen.. I den siste gruppa syntes jeg det var litt urettferdig, to veldig gode stemmer. Hvis de hadde vært i hver sin gruppe så hadde hun georgia-dama også komme til finalen tror jeg. Ivertfall hvis hun hadde vært i gruppe to hvor hun dansedama vant.. hun med fiolinen var jo dødsgod.

Skrevet

Eg synst òg Catharina Chen (?) var fabelaktig. Ho discodama gjorde liksom ikkje noko uutsletteleg inntrykk... altså, ufatteleg veltrent og smidig og sånn, men eg syntest det minna meir om sport... på ein måte.. Overraska meg litt at ho kom til finalen, og trudde aldri ho kom til å hevde seg der.

Ho Bøksle (ho du kallar Enya-dama, sant?) synst eg var betre første gongen (då såg eg faktisk!) - var liksom ikkje heilt vellukka å 'fornye' ein så tradisjonell julesong... Trur ho hadde gjort det betre med eit anna nummer.

Mange talent der - og dei fleste fekk jo med seg ein god slump pengar, som vonleg vert brukt til vidareutvikling. Bra programkonsept i alle fall!

(Og eg er jo som kjent svært fornøgd med vinnaren...)

Skrevet

Han sang helt nydelig i går, synes jeg - fortjente å vinne - MEN det gjorde jammen hun fiolinisten også.. hun var utrolig flink!! :D

Skrevet

Han sang fantastisk bra, men mangler totalt utstråling, glød, innlevelse...og pasjon...

....men det kommer vel når han blir mer rutinert...

Skrevet

Tror han gjorde et clue m hensyn til valg av sang........Gabriels obo er fantastisk vakker melodi, og har seerappell. Det hadde jeg følelsen av på forhånd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...