Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan forøvrig si at jeg er den eneste i norge med mitt navn, 1,2,3 eller ferre som ssb sier.

Nå ble jeg nysgjerrig på hva du heter *

Et fint, norsk navn som fortsatt er veldig sjeldent, er Weni / Wenie.

Skrevet

Elendig, det blir som at noen i statene skulle navngi barnet Hordaland.

Savannah er jo også det engelske ordet for savanne.

Syns det er utrolig flott i engelsktalende land! :)

Skrevet

Tenker på katterasen jeg når jeg leser Savannah.

Synes det er et fint navn, men klarer ikke å tenke på annet enn katter når jeg hører det :P

Hadde ikke kalt ungen min det tror jeg, og hadde ikke kalt den "Bengal" eller "Devon" heller ;)

AnonymBruker
Skrevet

jeg skrev tidligere i tråden at jeg fikk vel ideen fra filmen / boka "Dear John" i boka til Nicholas Sparks, evt. tv-serien "Savannah". Jeg er forresten 30 år (ts) om noen lurer :)

ok, gått glipp av d innlegget jeg... er en fin film det... har ikke lest boken...

AnonymBruker
Skrevet

Nå ble jeg nysgjerrig på hva du heter *

hehe. jeg er veldig fornøyd med det, og gjort at jeg ikke kan tenke meg å kalle barnet mitt for noe "som alle heter". Min samboer har ett typisk "per hansen" navn som han synest er slitsomt i mange sammenhenger.

Skulle gjerne sagt hva det er, men da vet jo alle kjente hvem jeg er. hehe. ikke akkurat kun meg i omgangskretsen her inne :fnise:

Gjest Daenerys
Skrevet

Jeg syns ikke det er et fint navn, passer ikke til et barn etter min mening.

AnonymBruker
Skrevet

Savannah er harry, skikkelig "white trash", i hvert fall i norsk sammenheng.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes navnet Savannah i seg selv er et fint navn, men om det passer eller ikke vil komme an på hva slags etternavn dere eventuelt kombinerer det med. Savannah Hansen? Mnjeeii....

Gjest Thessie!
Skrevet

Jeg synes navnet Savannah i seg selv er et fint navn, men om det passer eller ikke vil komme an på hva slags etternavn dere eventuelt kombinerer det med. Savannah Hansen? Mnjeeii....

Jeg har aldri tenkt over om fornavnet og etternavnet til en person passer passer sammen før, og tviler på at så mange andre gjør det. Du sier jo gjerne ikke hele navnet i alle sammenhenger heller. Synes forresten ikke Savannah Hansen var så gale jeg då...

Skrevet

Skrevet

Nei jeg liker ikke Savannah så godt. I det minste burde man ta bort h-en.

Vi har valgt et norrønsk navn til den kommende gutten, og det er jeg fornøyd med. Jentenavnet vi eventuelt hadde valgt/velger til framtidig datter, er også veldig norskt, og fint. Ikke så mange som heter det heller. :)

AnonymBruker
Skrevet

Savannah på en norsk jente høres ut som datteren til noen som røyker rullings, har campingvogn og er håndtverker. Så dersom det er en god beskrivelse på foreldrene så høres det ut som et glimrende navn. :takke:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

mannen min (ts) er engelsk, så det blir ikke et norsk etternavn ;)

enig i det du skriver det, synes også at fornavn og etternavn burde passe litt sammen.

Skrevet (endret)

Savannah på en norsk jente høres ut som datteren til noen som røyker rullings, har campingvogn og er håndtverker. Så dersom det er en god beskrivelse på foreldrene så høres det ut som et glimrende navn. :takke:

Jeg får mye mer følelse av en blond pappajente som får alt hun peker på, sånn type paradise-rosablogger-mentalitet, jeg da.

Men det kommer jo an på i hvilke sammenhenger man er vant til å høre navnet. Hvis man er vant med at Savanna er jenter med integritet og gode karrierer så er det det man vil assosiere dem med. Så sånn sett er ikke hva man forbinder et navn med så relevant, for det vil alltid være noen som missliker det eller det navnet fordi man har kjent/vist om en eller flere som var sånn eller sånn.

Sikkert de som får samme vibbene av navnet mitt, hehe.

Endret av Teriyaki
  • Liker 2
Skrevet

Eg ser også for meg rosa pappajente :fnise: Og heilt klart "Paradise Hotel"-faktor.

Annonse
Skrevet

Savannah, da tenker jeg avkom etter trygdet alenemor som har forsett seg på amerikansk såpe, og tror livet er sånn.

Lexie, lukter lær, pisk og sadosex.

Julia, søt ung kvinne med utdanningsplaner.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker på Greys Anatomy når jeg hører Lexi.. :gjeiper:

• 2 måneder senere...
Skrevet

Norsk navn... :klo: nei nå tror jeg du tøver, lenge siden jeg har hørt et mindre norskt navn enn dette :fnise:

Dette blir jo avsporing på høyt nivå, men at Veni er et norsk/norrønt navn stemmer. Det betyr ven, vennlig, vakker.

Skrevet (endret)

Ingenting uttalemessig, men internasjonalisering utseendemessig. Navnet skal jo SKRIVES også, må vite!

På engelsk er det med sh-lyd, på samme måte som at Sean uttales Sjån...

Sean er et irsk navn, og irsk har helt andre (og for de fleste utenforstående helt uforståelige) uttaleregler.

Et navn er oppbrukt om du kjenner minst tre stykker som heter det.

Nemlig!

:fnise:

:ler:

Jeg ser en del sånne navn på jobben - lange, (ofte) utenlandsklingende, "fancy" (i mine øyner ganske jålete) fornavn, gjerne både to og tre, og i et minneverdig eksempel fire, i ymse kombinasjoner, og et helt vanlig -sen etternavn. Det ser litt... teit ut...

Savannah gir meg assosiasjoner til amerikansk sørstats-såpe -litt harry.

Endret av Daria
Skrevet

Savannah - da tenker jeg på en frodig negresse i sørstatene i USA. Synes det er et fint navn for f.eks. en jente/kvinne med afrikansk avstamning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...