Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er nydelig, og det er et av alternativene dersom jeg skulle få en datter i fremtiden. Andre alternativer er Lexie og Julia. Hvem liker dere best av disse? Kanskje Savannah blir litt for utenlandsk-klingende her i Norge?

Er ikke gravid en gang enda, men det er lov å drømme :)

Gjest "gjest"
Skrevet

Elendig, det blir som at noen i statene skulle navngi barnet Hordaland.

• Liker 10
Skrevet (endret)

Litt voldsomt kanskje.

Julia er veldig fint. Lexie høres ut som en hund. Evt vanlig kallenavn for Alexandra borte i statene.

Endret av SummerJoy
  • Liker 3
Gjest Thessie!
Skrevet (endret)

Jeg liker Savannah. Ser ikke en grunn til at ikke norske barn kan få utenlanske navn. Men liker ikke Lexie eller Julia

Men skal dere uttale navnet på den amerikanske eller norske måten?

Endret av Thessie!
AnonymBruker
Skrevet

Minner meg om Savannah Dry, rusbrusen......

AnonymBruker
Skrevet

hehe, ærlige svar er bra!

mannen min er fra England, da, så synes det er fint å ha et litt internasjonalt navn (selv om Savannah jo ikke er engelsk, men amerikansk)

AnonymBruker
Skrevet

Men skal dere uttale navnet på den amerikanske eller norske måten?

vet ikke helt, tror nok det blir mest naturlig på den norske måten her hjemme... selv om jeg synes den amerikanske uttalen er mye finere.

jeg synes navnet er kjempefint, men er usikker på om det er et navn som barn kan få negative reaksjoner på i skolegården etc.

Jeg liker Julia også kjempegodt, men synes muligens det blir litt for kjedelig og "vanlig" (Julie er jo mye mer brukt, men de to navnene er jo ganske like og Julie har liksom blitt altfor poppis).

Skrevet

Jeg synes det er kjempefint! kunne tenke meg å bruke det selv vist jeg får en jente en gang :)

• Liker 1
Skrevet

jeg synes navnet er kjempefint, men er usikker på om det er et navn som barn kan få negative reaksjoner på i skolegården etc.

Jeg tror ikke det. Unger heter så mye "rart" nå til dags.. Sienna som er litt i samme gate som Savannah, syns jeg er mye finere.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke det. Unger heter så mye "rart" nå til dags.. Sienna som er litt i samme gate som Savannah, syns jeg er mye finere.

Jeg liker både Sienna og Savannah godt! Liker også Serena, som hun fra Gossip Girl, men ikke med norsk uttale.

Gjest Thessie!
Skrevet (endret)

vet ikke helt, tror nok det blir mest naturlig på den norske måten her hjemme... selv om jeg synes den amerikanske uttalen er mye finere.

Jeg liker Julia også kjempegodt, men synes muligens det blir litt for kjedelig og "vanlig" (Julie er jo mye mer brukt, men de to navnene er jo ganske like og Julie har liksom blitt altfor poppis).

Jeg synes også den amerikanske uttalen er mye finere og jeg ville selv valgt den. Synes ikke den norske måten å uttale det på blir like fint.

Men på skolene nå så er det barn fra hele verden og dermed navn fra hele verden, så tror nok ikke det er noen der som kommer til å reagere på navnet.

Jeg er enig i at Julia blir ganske kjedelig og vanlig. Da er navn som Savannah mye mer unikt :)

Edit: Skrivefeil

Endret av Thessie!
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes også den amerikanske uttalen er mye finere og jeg ville selv valgt den. Synes ikke den norske måten å uttale det på blir like fint.

Enig, men blir det ikke litt rart å bruke den amerikanske uttalen da? "sævænnah" passer jo på en måte ikke sammen med det norske språket, om dere skjønner..?

Gjest Thessie!
Skrevet

Enig, men blir det ikke litt rart å bruke den amerikanske uttalen da? "sævænnah" passer jo på en måte ikke sammen med det norske språket, om dere skjønner..?

Skjønner den. Men om jeg først skulle valgt et amerikansk navn, ville jeg tatt det hele veien. Men den norske uttalen er jo ikke så gale heller da.

Men eller så er jo Sienna fint som noen her foreslår.

Skrevet

Tenkjer i grunnen på "savanne" - grasslette med spreidde tre og buskar i tropiske og subtropiske strøk ;)

Tykkjer det egnar seg like dårleg som personnamn som ørken eller isbre.

• Liker 8
Skrevet

Jo det blir rart.

Man kan jo ikke velge en uttale når det gjelder et navn og forvente at folk skal uttale det slik man ønsker. Her i Norge snakker man norsk, og da blir det Savannah, ikke Sævæennah.

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Savannah får meg til å anta at mannen din er fra sørlige deler av USA.. Altså - ikke helt riktig i Norge.

Synes det er mer "lov" med utenlandske navn dersom en av foreldre ikke er norsk, men det blir litt for voldsomt synes jeg.

Lexie blir liksom også litt feil i Norge, så ut av de tre synes jeg at Julia er absolutt det beste alternativet.

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner den. Men om jeg først skulle valgt et amerikansk navn, ville jeg tatt det hele veien. Men den norske uttalen er jo ikke så gale heller da.

det er sant. Uttalen av Sienna er forsåvidt ganske lik på norsk og engelsk, så der er det problemet løst. Men tror likevel jeg liker Savannah bedre. tror det må være den tv-serien fra sørstats-USA som inspirerte meg - evt jenta fra filmen / boka "Dear John" av Nicholas Spark.

Skrevet

Sævænnah?

Kjempefint. :roll:

Lurar på kor langt denne ukritiske dyrkinga av utenlandske, spes. amerikanske namn skal gå...

• Liker 3
Skrevet

Tenkjer i grunnen på "savanne" - grasslette med spreidde tre og buskar i tropiske og subtropiske strøk ;)

Eksotisk og flott det vel? hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...