AnonymBruker Skrevet 6. august 2011 #1 Skrevet 6. august 2011 Samboeren min og jeg (30-40-årene) har bestemt oss for å ta en uke eller to ferie i januar/februar for å stikke av fra mørket og kulda her i nord. Vi har ikke behov for type Sydenferie med strand og bading, men vil til et sted der sjansen er stor for at vi får se litt blå himmel, sol og kanskje 15-20 varmegrader. Ingen av oss er glad i knallvarme. Jeg liker storbyferie, han liker opplevelser i form av arkeologi/historie/natur. Vi ser for oss late dager der vi kan spise ute hver dag uten å tømme lommeboka, og reise litt rundt på shopping eller opplevelser når vi får lyst selv uten å dilte i hælene på en turoperatør. Budsjettet er ikke helt klart ennå, men økonomien vår tillater oss ikke å velge fra øverste hylle uansett. Noen gode forslag? Cruise har vært vurdert, men vi er litt redd for at det blir for charterpreget. Noen som har erfaringer med cruise der man ikke føler seg som en del av saueflokken? Vi liker å være selvstendige og spontane på ferie.
Maria M Skrevet 6. august 2011 #2 Skrevet 6. august 2011 Egypt!!! Utrolig fine utflukter der du kan dra og svømme med delfiner, safari tur til ørknen der du kan ri på kameler og ikke minst de historiske pyramidene. Var der i fjor vinter, og det var også kjempe bra vær. Vi baded og solte oss hvert eneste dag :D
caroprins Skrevet 18. august 2011 #3 Skrevet 18. august 2011 Da ville jeg kikket på Madeira. Har både brukbar temperatur, by og spennende natur. Cruise på den tiden av året er best i Karibien. Det går cruise i Middelhavet også rundt Kanariøyene,men en må regne med muligheten for mye mer sjø enn om sommeren. Vil dere lenger så har jo Florida mye forskjellig å by på.
Henkie Skrevet 19. august 2011 #4 Skrevet 19. august 2011 San Francisco eller Los Angeles. KLM har knalltilbud for tiden (ca 5000 tur/retur pr pers)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå