Ninnin86 Skrevet 6. august 2011 #1 Skrevet 6. august 2011 Heisann! Er det noen x-vinterbruder her som har erfaringer rundt vinterbrudens bukett? Jeg skal gifte meg 18. februar 2012, og er redd blomstene fryser/blir skrukkete før jeg rekker å fotograferes! Er det noen blomster som tåler kulde bedre enn andre? Sånn rent bortsett fra plastblomster da, selvfølgelig... hehe Takk for svar! Ha en super helg
Alvina Skrevet 6. august 2011 #2 Skrevet 6. august 2011 Nelliker i alle pastellfarger er ganske vakkert. Nellik er en glemt blomst, har hørt noen i bransjen si det. Jeg synes de er vakre. Ville gått for beige og pastell.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2011 #3 Skrevet 6. august 2011 Orkideer er ikke noe glad i kulde,ellers står roser greit
Ninnin86 Skrevet 6. august 2011 Forfatter #4 Skrevet 6. august 2011 Tusen takk for svar Bryllupet skal være på en gård, så det blir bonderomantikk så det holder!! Har veldig lyst på hvite roser i buketten, så da får vi se om roser tåler litt kulde!
Charleene Skrevet 6. august 2011 #5 Skrevet 6. august 2011 Roser kan fungere bra. Og hvitt er alltid nydelig til vinterbryllup. Skal dere ha utendørs fotografering? Sånn bortsett i fra det er dere vel kanskje ikke så mye utendørs, og da tror jeg de fleste buketter vil holde seg godt. Men som noen over her sa, ikke orkideer eller andre skjøre blomster. Skal ikke så mye til før de får frostskader.
Ninnin86 Skrevet 7. august 2011 Forfatter #6 Skrevet 7. august 2011 Vi må se an været litt, men hvis sola viser seg, kan man få noen fine bilder utendørs
Ninnin86 Skrevet 8. august 2011 Forfatter #8 Skrevet 8. august 2011 WoW! Den var original, og kjempestilig!!
BarbaraC Skrevet 8. august 2011 #9 Skrevet 8. august 2011 (endret) hadde vaert flott med en " pinecone" thema bryllup Endret 8. august 2011 av BarbaraC
Gjest Spinell Skrevet 8. august 2011 #10 Skrevet 8. august 2011 Jeg bladde nettopp gjennom en lokalavis' bryllupsbilder (nettavis som hadde sortert bildene på måned), og det ser ut til at de som tar utebilder på vinteren gjerne unnlater å ta med buketten under fotografering. Sikkert på grunn av temperaturen. Hos de som hadde innebilder, var roser en gjenganger. Roser får man jo tak i hele året, så det kan ha litt med utvalget å gjøre også. Var jeg deg, ville jeg forhørt meg litt i en blomsterforretning, både med tanke tilgang på blomster og hardførhet. Nelliker forbinder jeg personlig med begravelser (og særlig hvite), men jeg er enig i at det er en blomst som burde vært mer verdsatt.
Charleene Skrevet 9. august 2011 #11 Skrevet 9. august 2011 Nelliker forbinder jeg personlig med begravelser (og særlig hvite), men jeg er enig i at det er en blomst som burde vært mer verdsatt. Nelliker er nydelige! Finnes så utrolig mange sjateringer og farger en kan leke seg med. Og det er en (billig) og veldig takknemlig blomst å jobbe med for oss i blomsterbutikker.
Ninnin86 Skrevet 9. august 2011 Forfatter #12 Skrevet 9. august 2011 Nelliker er nydelige! Finnes så utrolig mange sjateringer og farger en kan leke seg med. Og det er en (billig) og veldig takknemlig blomst å jobbe med for oss i blomsterbutikker. Jobber du i blomsterbutikk, Charleene? Hvordan går det med nellikene på vinteren, hvis man skal ta bilde ute i rundt 10 minusgrader? Hva med andre blomster? Kanskje det er en idé å legge igjen buketten inne..? Hehe
Charleene Skrevet 9. august 2011 #13 Skrevet 9. august 2011 Jobber du i blomsterbutikk, Charleene? Hvordan går det med nellikene på vinteren, hvis man skal ta bilde ute i rundt 10 minusgrader? Hva med andre blomster? Kanskje det er en idé å legge igjen buketten inne..? Hehe I do, I do Jeg vil ikke anbefale noen blomster ute i minus 10 grader uten at de er godt pakket inn. Og det er jo selvsagt ikke aktuellt til en fotoshoot for ett brudepar men når det er sagt, så har jeg faktisk laget TO buketter til enkelte brudepar. Slik at en kan bli "ødelagt" i kulden og den andre er til vielse og festen- Personlig syns jeg jo det kanskje blir LITT overdrevet. Cluet er jo at blomster er ferskvare. Og all ferskvare har en "utløpsdato". For min del, når det er sagt, så hadde jeg ikke blitt så veldig lei meg om buketten ble "stygg" iløpet av kvelden. Det viktigste er jo (for meg) vielse og fotografering. Etter det er det egenlig ikke så big deal for min del. Når det er sagt, så er både roser og nellik noe vi bruker mye av i brudebuketter på vinteren. Tulipaner og faktisk om det er nærme jul. Roser og nellik vil klare seg omtrent like bra/dårlig i ekstrem kulde. Eventuellt er det jo å be dekoratøren din om å lage en "miniversjon" av buketten din til kvelden om du skulle være så uheldig å få frostskader på den. Uansett, masse lykke til og spørr gjerne om du lurer på noe
Ninnin86 Skrevet 9. august 2011 Forfatter #14 Skrevet 9. august 2011 I do, I do Jeg vil ikke anbefale noen blomster ute i minus 10 grader uten at de er godt pakket inn. Og det er jo selvsagt ikke aktuellt til en fotoshoot for ett brudepar men når det er sagt, så har jeg faktisk laget TO buketter til enkelte brudepar. Slik at en kan bli "ødelagt" i kulden og den andre er til vielse og festen- Personlig syns jeg jo det kanskje blir LITT overdrevet. Cluet er jo at blomster er ferskvare. Og all ferskvare har en "utløpsdato". For min del, når det er sagt, så hadde jeg ikke blitt så veldig lei meg om buketten ble "stygg" iløpet av kvelden. Det viktigste er jo (for meg) vielse og fotografering. Etter det er det egenlig ikke så big deal for min del. Når det er sagt, så er både roser og nellik noe vi bruker mye av i brudebuketter på vinteren. Tulipaner og faktisk om det er nærme jul. Roser og nellik vil klare seg omtrent like bra/dårlig i ekstrem kulde. Eventuellt er det jo å be dekoratøren din om å lage en "miniversjon" av buketten din til kvelden om du skulle være så uheldig å få frostskader på den. Uansett, masse lykke til og spørr gjerne om du lurer på noe Tusen takk for svar Jeg er helt enig med deg, for meg er det heller ikke så viktig at buketten er fin hele kvelden! Så lenge den blir med i kirken og på bildene, er jeg happy Fargene som går igjen er hvitt og sølv, så må ha disse fargene i buketten også! Tror både roser og nelliker kan bli fint, sammen med litt sølvtråd og annen fin pynt Åååå, begynner å glede meg nå!!
Charleene Skrevet 9. august 2011 #15 Skrevet 9. august 2011 Sølv og hvitt er bare driiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitlekkert til vinterbryllup. Om du vil ha en litt mer " romantisk" bukett, anbefaler jeg å bruke voksblomst i buketten, sammen med både roser og nelliker. det gir litt mer "luft" i buketten og gir den et mer vinterpreg, syns jeg. Iallefall når alt får gå i hvitt. (Jeg eeeeeeeelsker voksblomst) Sølvtråd er et must. Bare husk å si alle "dumme" detaljer til dekoratøren din når du skal bestille buketten. Voksblomsten er den søte småblomstrete hvite mellom rosene.
Ninnin86 Skrevet 9. august 2011 Forfatter #16 Skrevet 9. august 2011 Den buketten var nydelig Mulig jeg skal ha enda litt mere sølv! Må glitre litt hehe.. Godt forslag det med voksblomster! Det gjorde seg i buketten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå